Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden for dei nærsynte:)


tobben123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PS: FAEN som det svir når man tar på seg linser med "ferske snusbakingsfingre"

Ikke snuser jeg, annet enn en og annen gang på fest, og ikke har jeg vært så dum å prøve noe slikt. Dog syns jeg det svir nok når jeg setter på linsene etter en våt natt på byen – tror en del alkohol skilles ut den veien.

Lenke til kommentar

Husker ikke nøytaktig hva jeg har i farten, men er noe slikt som -3 på det ene øyet og -4 på det andre. Ser med andre ord relativt dårlig. Dessuten ser det ene øyet litt skjevt. Prøvde å bruke linser en gang, men det funket dårlig. Greide ikke å fokusere med dem. Så jeg holder meg til mine stilige briller. Når det er sagt bør du unngå gamle crt-skjermer og annet flimrende lys som ødelegger øynene dine.

Lenke til kommentar
hei eg er en nærsynt gutt på 14 :)  eg har styrken +2,25 på begge øynene.. er det ekstremt dårlig syn eller?

 

kor gammal er du?

 

kor dårlig syn har du?

9229670[/snapback]

Har datanerder dårligere syn enn andre - mulig vi skulle hatt en poll? Er du nærsynt, bruker du -, ikke +. Selv er jeg 32 år, har brukt kontaktlinser siden jeg var 14, og har -4,75 på begge øyne. :hmm:

Endret av jultomten
Lenke til kommentar

17 år, -2.25 på høyre, -1.50 på venstre. Linser er for sport siden jeg ser såpass bra ut med Esprit brillene mine :cool:

 

Jeg kommer sannsynligvis til å utvikle dårligere syn siden jeg ikke er ferdig med puberteten enda, fordi synet mitt er i forandring og har vært det siden 13-14 års-alderen.

Lenke til kommentar

Har -5.masse, nesten -6. Svakere på høyre enn venstre. Har visst samsynsproblemer også, så høyre "overtar" for venstre. Har linser som er litt sterke, så jeg blir langsynt med de.

 

Har blitt fortalt at jeg ikke kledde linser, så har ikke brukt de på aldri så lenge.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Vet ikke om det er det beste å vekke opp dette emnet, eller starte et nytt et, men jeg prøver.

 

Sliter selv med -7.5 på ene øyet og -6.5 på andre. Er 18 år og hadde ca. -4 når jeg begynte med briller for 14 år siden. Blitt værre.

 

Det jeg lurer på er om andre og så ser slike "rundinger med lys" rundt lyskilder når det er mørkt? Litt vanskelig å forklare. Eks: Når jeg kjører om kvelden blir jeg så og si blendet 90% av halvparten av bilene siden lyset fra dem blir så stort at det ser ut som en stor lyskule som kjører mot meg. Jeg ser også det samme når jeg ser på f.eks. lyktestolper om kvelden, de har disse store "kulene" rundt pæren.

 

Jeg startet med linser siden jeg trodde det var brilleglassene som skapte dette fenomenet, men jeg ser dem nesten værre nå enn før. Hvorfor er dette? Når jeg snakker med mennesker som ikke har briller eller linser virker det som om de ikke har dette problemet, har jeg rett?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...