Gå til innhold

Hunden min skal avlives.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler med deg.

 

 

Var ca 14 år selv da vi måtte avlive vår Border Collie som hadde sett meg vokse hele livet, og omvendt.

Det var på nyttårsaften og som hvert år måtte hun jo bjeffe litt på disse rakettene, så som vanlig så satte

vi henne i kjelleren vår, vi merket ikke noe utenom det vanlige. Neste morgen dro vi til dyrlegen, ivrig

hoppet hun opp baki bilen og løp fram og tilbake når vi rullet avgårde, det var visstnok en vanlig sjekk som dyrlegen

skulle foreta ble jeg fortalt, noen minutter senere på bilturen så snakket de om at hun begynte å få dårlig hjerte, og ligende.

Like etter begynte jeg og skjønne det, vi dro rett og slett bare til dyrlegen for å avlive henne. Husker jeg gråt mye, var veldig trist, hadde et veldig sterkt bånd.

RIP 01/01 2004/2005, husker desverre ikke helt..

Lenke til kommentar
Hmm, det at kroppen går ned i en bue mot bakken, er det pga. de står i en viss posisjon? Sånn utstillingsgreie? Har aldri skjønt det helt. :p

 

Har aldri drevet med utstilling, så..

9232224[/snapback]

 

 

Schæfern er jo avlet slik da... Og de blir jo bare værre og værre...

 

 

 

DEt er for å vise Hoveddelene av det en dommer skal dømme, så det det jo litt pent ut også da XD

9238497[/snapback]

 

 

Jeg klarer ikke i det hele tatt å FATTE hva som er pent med dette her???

 

 

 

SLIK så schæfern ut opprinnelig... 1900 tallet

horand.jpg

 

 

1950

DSH1950.JPG

 

 

 

og nå

DSH_heute.JPG

 

 

 

Hva med om noen få år?

uschampion.jpg

 

 

 

Ja, er det ikke bare UTROLIG flott? :thumbdown:

 

*ugh*

Lenke til kommentar

Forferdelig å måtte ta avgjørelsen som avslutter en god venns liv. Føler dypt med deg. Har selv hatt, og har fremdeles mange dyr, og de er utgjør en sentral plass i livet mitt, både de som er i live, men like mye de som er falt fra. Det var ungt å forlate oss for din kamerat, men helt sikkert nødvendig for å unnslippe smerter og plager. Det virker kanskje hjerteløst, men skaff deg en valp så fort som mulig. Overfør din smerte, lengsel og kjærlighet til din nye venn, men glem ikke den gamle (han vil helt sikkert si at det er ok at deres kjærlighet får anledning til å fortsette, om enn overført). Jeg har hatt to hunder som begge døde under tragiske omstendigheter. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på dem. De har gitt livet mitt en dypere mening, hver på sitt vis, og gitt meg en større forståelse av mitt forhold til dyr, men også til mennesker.

Lykke til :(

Lenke til kommentar
Forferdelig å måtte ta avgjørelsen som avslutter en god venns liv. Føler dypt med deg. Har selv hatt, og har fremdeles mange dyr, og de er utgjør en sentral plass i livet mitt, både de som er i live, men like mye de som er falt fra. Det var ungt å forlate oss for din kamerat, men helt sikkert nødvendig for å unnslippe smerter og plager. Det virker kanskje hjerteløst, men skaff deg en valp så fort som mulig. Overfør din smerte, lengsel og kjærlighet til din nye venn, men glem ikke den gamle (han vil helt sikkert si at det er ok at deres kjærlighet får anledning til å fortsette, om enn overført). Jeg har hatt to hunder som begge døde under tragiske omstendigheter. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på dem. De har gitt livet mitt en dypere mening, hver på sitt vis, og gitt meg en større forståelse av mitt forhold til dyr, men også til mennesker.

Lykke til  :(

9251634[/snapback]

 

Godt det er sympatiske personer som deg her inne. :)

Lenke til kommentar
Hmm, det at kroppen går ned i en bue mot bakken, er det pga. de står i en viss posisjon? Sånn utstillingsgreie? Har aldri skjønt det helt. :p

 

Har aldri drevet med utstilling, så..

9232224[/snapback]

 

 

Schæfern er jo avlet slik da... Og de blir jo bare værre og værre...

 

 

 

DEt er for å vise Hoveddelene av det en dommer skal dømme, så det det jo litt pent ut også da XD

9238497[/snapback]

 

 

Jeg klarer ikke i det hele tatt å FATTE hva som er pent med dette her?

 

 

 

SLIK så schæfern ut opprinnelig... 1900 tallet

horand.jpg

 

 

1950

DSH1950.JPG

 

 

 

og nå

DSH_heute.JPG

 

 

 

Hva med om noen få år?

uschampion.jpg

 

 

 

Ja, er det ikke bare UTROLIG flott? :thumbdown:

 

*ugh*

9250044[/snapback]

 

Dere skjønner det ikke gjør dere?

De står sånn I utstilling, de ser slettes ikke sånn ut Vanligvis.. Eierne setter dem opp (stiller dem opp)

Lenke til kommentar
Samme om de ikke har like lavt ansatte hofter når de går og står som når de stilles til utstilling så er fortsatt schäferen avlet helt ødelagt i hoftene, og det kan ingen krangle på.

9261329[/snapback]

 

Desverre. Dog de fungerer meget godt til de får sykdommen. Aner ikke hvilken sykdommer som er mest vanlig i hoftene til Schäferne da men. Det er ikke slik at de er født med en slags funksjonshemning heller..

Lenke til kommentar
Når schäferen står eller løper vanlig ser den ikke slik ut. Det er en spesiell posisjon de skal stå i når det skal til utstilling.

 

Så du syntes schäferhunder er kvalme? :p Les: *ugh*

9251413[/snapback]

 

 

Selv om dette er en posisjon de står i på utstilling, så er det allikevel VELDIG stor forskjell på en "firkanta" schæfer og en banan... Det ser man jo når den går, står, løper osv til vanlig også.

 

Og nope, jeg syns absolutt ikke schæfere er kvalme, bare vinklingen som avelen har tatt. Jeg har hatt schæfer før selv, og kommer mest sannsynlig til å få meg en igjen. men IKKE fra utstillingslinjer med banan rygg...

 

Men, er "firkanta" type, gjerne langhår. Og tispe... (eller muligens Hvit Gjeter)

 

 

 

 

 

Godt det er sympatiske personer som deg her inne.  :)

9251702[/snapback]

 

 

Jeg beklager virkelig over å ha valset ned hele sorgen i innlegget ditt her.. Føler virkelig med det i tapet av hund, jeg kan fortsatt sitte å se på bilder av snuppa mi som jeg avlivet pga sykdom for 1,5 år siden. Hu ble nesten 7 år, men veterinæren hadde helst sett at hu ble avlivet 5 mnd gammel... Så veit hvordan dette er.. .

 

Igjen, beklager at jeg har ødelagt tråden din.

 

 

 

 

 

Dere skjønner det ikke gjør dere?

De står sånn I utstilling, de ser slettes ikke sånn ut Vanligvis.. Eierne setter dem opp (stiller dem opp)

9252159[/snapback]

 

 

Som sagt litt opp her... MAn ser allikevel stooor forskjell på en, la oss si bruksschæfer da, og en utstillingsschæfer selv om de står, går eller løper.

 

Bare se på hundene da de traver i ringen. Med rævva i bakken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...