Gå til innhold

Mark III fra ebay svindel?


Anbefalte innlegg

En på ebay sa at han hadde 3 stykk Mark III til salgs for 2000$ pr stykk. Jeg skrev på mail at jeg ønsket å kjøpe en og fikk denne mailen tilbake:

 

"Hello there! First i want te tell you that the camera is brand new and comes with all that is listed.

The buy it now price is $2000!I will pay for shipping as you will pay for paymet fees!

I am for the moment in Europe because I moved here with my job , and for this reason I am selling it is that my brother works for Canon and they have overflow of stock, so i got this great deal and have too many. I have to sell them soon because i've got lot's of equipment, and i just want to move the merchandise.

Terms & Conditions Shipping and handling:

The shipping address must be provided before sending the payment. The item will only

be sent after receiving the payment.If the system is different than the way i've described it, 100% refund - transfer fees and it will be shipped back to me on my expence. Anyway, i don't think it will be necesary, you'll love it from very first moment you'll see it.

Buy with confidence!

Instructions for the payment :

As i am here my paypal address is not workig so i think western union will be fine for both of us.

Thank You

Waiting for your email."

 

Etter å ha sendt en e-mail å forklart at jeg bor i Finland og at kanskje jeg slipper tax om han er i EU + at jeg sa at jeg har vanskelig for å tro ham sendte han denne:

 

"I am in Europe romania so you don't have to pay any extra fees.

About the deal ,I m sorry because you feel like that about me.Now,if you are in my

place to sell something,you'll take the risk to cheat people and have the police on your door in a few days???

I don't think so!I m in this position!!Liberty is more precious then everything in this world!!

I am a 50 year old man who owns his own successful business.I have been married to the same woman for 28 years and we have two grown suns who are successful in their

own careers.We are all college educated.I didn't get to this stage in life by doing dumb things.

I want to take this opportunity to asure you that there is nothing to be worried about this deal.I would never cheat you or swindle you!!

You have my word and good faith on the fact that I'll keep my end of the bargain. I have never lied and cheated anyone. I will not risk my career,

my freedom and my future for anything in the world! I would rather close this deal with other person than to know that you'll be very stressed hoping that I am a honest person,

until you receive your unit.Your peace of mind is a lot more important than this deal!"

 

 

Er det bare en svindel? Eller kan det være han er ærlig?

Jeg har aldrig handlet fra ebay, men synes det høres veldig mistenkelig ut.

Han kaller seg tuckpoint

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du syns det er verdt å stappe 10k i dass, trekke ned å håpe på at det ligger et kamera å venter på deg i bunnen da er ditt valg.

 

Jeg tror sjangsen er bedre for at det ligger et kamera i dass, enn at du får det av kjøperen.

 

Spør han om du kan møte han, siden du vil treffe han personlig siden han er så vellvillig. Tror nok du finner ut av det meste da ;)

Lenke til kommentar

Selv med paypal hadde jeg vært meget skeptisk (når du betaler med paypal på ebay er du til en viss grad sikret/forsikret mot svindel m.m), uten paypal ville jeg bare glemt det.

 

Når noe virker for godt til å være sant er det som regel nettop det. Måten han uttrykker seg på minner fryktelig om diverse forslag som til stadighet lander i spamfilteret mitt.

 

Om du vil ha det litt morro kan du kanskje sende ham en mail og si at du har noen bekjente i Romania som kan inspisere kameraet og gjøre opp kontant? ;)

Endret av deviant
Lenke til kommentar
Spør han om du kan møte han, siden du vil treffe han personlig siden han er så vellvillig. Tror nok du finner ut av det meste da

 

Også avtaler man møtested, men så møter aldri selger opp... Sikkert noe sånt som kommer til å skje da :hrm:

9222834[/snapback]

 

Ja assa nå var det aldri meningen at kjøper heller møter opp. Kjøper ringer bare til selger på det klokkeslettet kjøpet skal foregå, og spør hvorfor sleger ikke er der...

 

Men assa, det er svindel, ikke noe vits å styre vidre..

Lenke til kommentar

huskeregel: om noe virker for godt til å være sant, så er det som regel ikke det. Dessverre blir det "født en hvert minutt."

 

Om du er bare i det minste i tvil på om det er noen å stole på, noe du åpenbart ikke var i dette tilfellet, ellers hadde du aldri postet her, så la vær... magefølelsen sier alt..

Lenke til kommentar

Gad vide om det var samme mand, der ville sælge mig en Swarowski kikkert på eBay for et års tid siden? Den kostede sjovt nok også $2000...

 

Han ville også kun have bankoverførsel, og nej, jeg forsøgte ikke!

 

Svindel, tror jeg helt sikkert. Hvis du prøver at skrive den dér med at du har venner i Rumænien, så fortæl endelig hvordan han reagerer. Han lader nok bare være med at svare...

Lenke til kommentar

Denne ville jeg ikke gått på...

 

1) Canon har ikke overskudd av dette kameraet. Det er lange ventelister både i Europa og USA.

2) Prisen sier det meste. Hvorfor selge for $2000 når de går for over markedspris i USA pga ventelistene. Amazon har de listet for opptil $7000 ! (som er laaaangt over veil pris) Han kunne fint solgt de for det doble om han var seriøs.

3) som tidligere nevnt, Western Union er grunn nok til å bli skeptisk. Skal du legge ut såpass mye penger, sørg for å bruke sikre kanaler som visa eller pay pal, så du har rettigheter og kan få pengene refundert.

Lenke til kommentar

Dette har vi vært med på før!

 

Vi var 3 stk. som tenkte at enten er det svindel eller tyvegods. satset 1500,- hver på et produkt, og det viste seg å være svindel ja....vet det er umoralsk å kjøpe "hot goods" men måtte jo teste.

 

Selger var fra Romania!! Identiske mails med det du har fått nå.

Så har du penger å kaste bort, så sett det heller inn på min konto.(kan også love deg kamera til den prisen uten at du får det :)))

Hvis ikke kjøp på avbetaling hos en seriøs norsk forhandler.

Lenke til kommentar

Jeg sendte ham bare denne mailen:

 

"Hello again!

 

Thanks for your quick answers! I am sorry to tell you that since I am almost 110% sure that you are trying to trick me I will not transfer the 2000$ to your account that you were hoping for. It wouldn´t be so great to wait for something that never arrives.

 

But thanks for making me happy for a few minutes

 

Well anyway, best of luck with your business and may you someday realise that you are making many people sad.

 

Best regards

Kristian W"

 

Det er nok desverre sånn at når noe er for godt til å være sant er det som oftest det.

Kanksje det kan bli en brukt mark III om noen år.

Lenke til kommentar
Jeg sendte ham bare denne mailen:

 

"Hello again!

 

Thanks for your quick answers! I am sorry to tell you that since I am almost 110% sure that you are trying to trick me I will not transfer the 2000$ to your account that you were hoping for. It wouldn´t be so great to wait for something that never arrives.

 

But thanks for making me happy for a few minutes

 

Well anyway, best of luck with your business and may you someday realise that you are making many people sad.

 

Best regards

Kristian W"

 

Det er nok desverre sånn at når noe er for godt til å være sant er det som oftest det.

Kanksje det kan bli en brukt mark III om noen år.

9228247[/snapback]

 

Jeg hadde tatt bilde av langefirngeren min og postet med :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...