Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele linje, surfing(nedlasting) og spilling.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i ett dillemma hvor jeg trenger å kunne bruke samme bredbåndslinje til 2 personer. Den ene surfer på nett, ser gjerne film/tv episoder og laster ned mens den andre spiller fps.

Så mitt spørsmål er da, hvor rask opp/ned linje er tilstrekkelig for begge deler, og evt hvilke/t modem er godt egnet til dette? Surferen er på trådløs og spilleren på kablet via samme speedtouch modem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kjent med at fps bruker lite båndbredde men krever høy prio, og netlimiter programmet. Men jeg ser det at det er forskjell i forhold til hvilket modem som brukes også. F.ex er latens tiden forskjellig på om kablet bruker er på trådløst modem via kabel eller på rent kablet modem.

 

Linjen er ADSL2+ og veldig nært sentralen (under 1km) a type 2mbit ned og 1mbit opp, altså billig men responsiv linje (!).

 

Ideelt sett ville modemet prioritere spill packets såklart, ifra applikasjoner.

Skal sjekke opp i om dette er mulig på det standard speedtouch modemet fra nextgentel men er noe i tvil der ja.

 

Er forsåvidt veldig åpen for å innkjøp av nødvendig modem som klarer en slik prioritering/skille bra.

 

Sånn som det er nå så er det veldig sprøtt, for den trådløse bruker sluker 99% av linjen, med en gang noen downloads starter.

Mao er det helt på trynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...