Leo_ Skrevet 8. august 2007 Skrevet 8. august 2007 (endret) Dersom det fantes en gummiplugg i motorblokken som råtnet så motoroljen etter noen år stod ifare for å renne ut, ville det ikke være å forvente at noen (Subaru Norge eller verksted...) tok ansvar for å informere kunden om dette? Ganske enkelt si at "enkelte slitedeler i gummi vil, hvis de ryker, forårsake store skader på bilen, så de bør ikke bli eldre enn 10 år"? Jeg synes det virker fornuftig og rimelig. 9223761[/snapback] En drivakselmansjett kan bli ødelagt av både yttre påkjenningsr som steinsprut og tidens tann. Å si at man bør bytte en mansjett fordi den kanskje blir ødelagt, blir som å si du bør bytte dekk fordi du kanskje kam punktere en dag. Du har en gammel bil, gamle biler må vedlikeholdes og repareres. Subaru er ikke de billigste på markedet, men heller ikke de verste. Skrekkeksemplet JEG har opplevd var en 1998 Audi A4 1,9 jeg fikk inn for første service i Norge og kontroll av ulyd etter privat import. Regning for service og tilleggsarbeid kom på nesten 30'000kr. Edit: Har sannelig glemt om det var nesten 30'000 eller nesten 40'000kr. Endret 8. august 2007 av Leo_
Bardl Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Tja, du har da ikke vært sååå uheldig - du kunne jo ja endt opp med min Subaru i stedet. Jeg har en Forester S-turbo 99 mod. Hvor jeg på 2 år og 30' km har måttet skifte radiator, luftmengdemåler, bremse calipere, dynamo (og kanskje noe mer, men det husker jeg ikke). Ironien er jo stor når jeg byttet fra en Opel Vectra 98 modell, som var den dyreste bilen jeg har hatt pr. km til japansk "kvalitet". Jeg oppdaget den første feilen en uke etter at bruktbilgarantien fra Subaruforhandleren gikk ut - og etter det har jeg hatt jevnlig trøbbel. Uansett tror jeg at jeg får en god pris når jeg selger den - for bilen er unik: Forhandleren blir stadig like (gledelig) overrasket hver gang jeg kommer innom: "Nei har du sett da - det der har vi da aldri vært borti på Forester'n..jaja det er sånt som kan skje det ja..det koster å ha bil..."
kremt Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Tja, du har da ikke vært sååå uheldig - du kunne jo ja endt opp med min Subaru i stedet. Jeg har en Forester S-turbo 99 mod. Hvor jeg på 2 år og 30' km har måttet skifte radiator, luftmengdemåler, bremse calipere, dynamo (og kanskje noe mer, men det husker jeg ikke). Ironien er jo stor når jeg byttet fra en Opel Vectra 98 modell, som var den dyreste bilen jeg har hatt pr. km til japansk "kvalitet". Jeg oppdaget den første feilen en uke etter at bruktbilgarantien fra Subaruforhandleren gikk ut - og etter det har jeg hatt jevnlig trøbbel. Uansett tror jeg at jeg får en god pris når jeg selger den - for bilen er unik: Forhandleren blir stadig like (gledelig) overrasket hver gang jeg kommer innom: "Nei har du sett da - det der har vi da aldri vært borti på Forester'n..jaja det er sånt som kan skje det ja..det koster å ha bil..." 9301940[/snapback] Hehe, ja det kan dem vel si de folka ja. I bunn og grunn tror jeg ikke kvalitetsforskjellen er så enorm på bilene, men bruken av dem og vedlikehold og litt hvor heldig man er har nok like mye å si.
Raimop Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Tja, du har da ikke vært sååå uheldig - du kunne jo ja endt opp med min Subaru i stedet. Jeg har en Forester S-turbo 99 mod. Hvor jeg på 2 år og 30' km har måttet skifte radiator, luftmengdemåler, bremse calipere, dynamo (og kanskje noe mer, men det husker jeg ikke). Ironien er jo stor når jeg byttet fra en Opel Vectra 98 modell, som var den dyreste bilen jeg har hatt pr. km til japansk "kvalitet". Jeg oppdaget den første feilen en uke etter at bruktbilgarantien fra Subaruforhandleren gikk ut - og etter det har jeg hatt jevnlig trøbbel. Uansett tror jeg at jeg får en god pris når jeg selger den - for bilen er unik: Forhandleren blir stadig like (gledelig) overrasket hver gang jeg kommer innom: "Nei har du sett da - det der har vi da aldri vært borti på Forester'n..jaja det er sånt som kan skje det ja..det koster å ha bil..." 9301940[/snapback] Mandagsbiler får man uansett merke, og biler med Turbo kan man vel regne med er litt hardere kjørt enn gjennomsnittet. Surt er det uansett Av og til kan det være greit å ha en nyere bil med garanti, så slipper man iallefall å cashe ut store summer i rep og vedlikehold, selv om verditapet er den store kostnaden. mvh Raimop
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå