Gå til innhold

Filosofi om skriftenes lære


Anbefalte innlegg

Slik jeg tenker.. Har filosofert over livet og grunnlaget til at det heletiden er krig i verden... Det er mye religion, og det har sitt utløp i fra Bibelen, men det er blitt lagt til noe mer i di religione vi har i dag.. Det er lagt til utrolig mye rare tolkninger, og som regel så lyver man om innholdet i den.. Grunnen til dette er at ord har makt. Vi vet at Guds ord, er så og si almektig.. Alle hører på dette og gjør alt for Gud. Saken er at dersom vi faktisk gjør det bibelen spør oss om å gjøre.. Så kan vi få fred. Problematikken her er at omtrent ingen skjønner bibelen.. Jeg forstår den, og når jeg leser den (er ikke kristen) så får jeg et helt annet inntrykk av den; en det som er vanelig og tenke.. Mange ganger har jeg en følelse av at ingen leser den i det heletatt.. Grunnen til dette er at folk bare har et håp og en tro, og ser det som unødvendig og se i den.. For intresserte mennesker, som har lyst til og studere disse skriftene.. F.eks for og finne ut av hvordan folk tenkte før i tiden... Slik som meg, har funnet ut at både bibelen og koranen er ikke annet en geniale bøker. Og når di er det så er det jo ikke så rart at di fleste ikke forstår det... Det er ikke tro på bibelen som er viktig, når man leser bibelen bør man studere den. Prøve også og ikke tenke på det du har hørt av folk..

 

Det finnes en fysisk himmel. Det er også den bibelen snakker om.. Det står jo ikke at man skal søke himmelen igjennom døden heller? Finner du det i bibelen blir jeg overasket.. Det står at vi skal prøve og få denne jorda her, slik som himmelen der oppe.. Altså at vi skal få like stor frihet som fuglene.. Da må vi sette oss ned og studere og se om vi kan løse problemet krig i verden, ved bruk av Koranen (meget god bok).. Bli på Jord som i himmel.

Dette må bli: Sannhetens ånd, fordi den gir deg vel evig liv? Dersom jeg sier at, du fører barn vidre, fordi du fører dine gener vidre i et nytt barn, som fører dem vidre til neste generasjoner.. Det er jo dna også i sæd? Vann og blod er jo i kroppen, det som blir mest logisk angående jesus som gjorde vann til vin må jo bli at Kjerlighets budskapet, angående broderskap og søskenskap... For sier evolusjonen at vi ikke er i famile? Kommer vi fra forskjellige verdner?.. Altså... Hvor kommer du i fra? Du må nødvendigvis komme på grunn av noe.. Faren din altså Mannen skaper sæden, og kvinnen føder barnet.. Dna og gener går jo da over i det barnet.. Det jeg er nesten hundre prosent sikker på er at det barnet jeg er grunnlaget til om 1000000år, må ha noen av mine gener.. Hvorfor er det umulig for meg og bli menneske igjen dersom jeg disse genene kom i fra meg og lagde en familie langt frem i tid? Tja de fleste liker og tenke at det er ekte... Så dersom bibelen er sann, hvorfor tolker folk den som om den ikke er sann? Prøv og les den, og lim inn det dere ser på som tull her. Jeg tror jeg er kapabel til og svare på det aller meste.. For meg er ikke noen av disse bøkene annet en geniale.. Men jeg leser dem for og forstå dem, og er verken kristen, satanist, jøde.. Jeg kan ikke si jeg er ateist heller, når jeg sier at Gud er menneskeheten, inkludert forfedrene.. Som jeg mener er oss nå, ettersom vi er blitt til ved våre forfedres gener.. Vi kan da ha vert dem?.. Altså dette er noe jeg tror, jeg har også sett at bibelen mener det fungerer slik, når jeg har studert..

 

Håper jeg får seriøst svar.

Jeg har utrolig mye kunnskaper pga studering i mange år.. Så jeg ønsker heller og få spørsmål, som er vell overtenkte enn at jeg blir komentert negativft. :)

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, hva skal man si til dette da?

 

Du sier: Det står at vi skal prøve og få denne jorda her, slik som himmelen der oppe..

 

Nå har det seg slik at det kun er de gamle egypterene som faktisk har prøvd på dette. du ser hvordan pyramidene er plassert identisk til orions belte.

 

De 10 bud er også tatt i fre "the book of the dead" som er skrevet i hyroglyffer

 

Så har du skikkelsen Jesus som ble født av jomfru, 12 disipler, mirakler, døde på kors, død i 3 dager, sto opp fra de døde.

Denne historien er identisk til Horus 3000 bc

 

Hverken kr.dummen eller islam er bygget på at man skal være snill og grei og følger man bibelen er alt bare positivt for alle, men jeg kan minne deg på noen bibelsitat du sikkert har sett før:

http://www.bibelguiden.com/18aars_aldersgrense.php

 

Å lese bare bibelen og koran blir liksom som å se 5min av siste triologi av ringenes herre for så å vidrefortelle hva triologien handler om.

Religioner som hedrører den solguden man tror på i dag er såppas omfattende at minstekravet for å komme med en uttalelse er at kan har noe kjennskap til Egyptisk mytelogi.

 

håper denne linken kan hjelpe deg litt:

http://zeitgeistmovie.com/

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Jeg diskuterer på bg forumet, og jeg anbefaler og se litt der ;-)

Tja.. Det er bra du er kritisk, for det er jo jeg også.. Problemet må vel bli at mange tolker den så vannvittig? Eller at folk hører på ledre isteden for og lese og finne ut av ting selv?

 

Her er noe fra Bibelguiden:

 

Jeg er generelt imot advarsler av typen "Parental Advicory", men denne synes jeg var bra:

 

http://www.dvorak.org/blog/?p=11638

 

05.08.07 10:21

Nello

 

Diskusjoner/artikler: 113

Svar/kommentarer: 1286

 

Jeg vil tro at det som skader mest er noen menneskers spessiele tolkning av bibelen.. Det samme gjelder koranen... Koranen er en god bok. Det viktigste folk ser i denne www.koranen.no er reglene... Ikke budskapet... les litt i den, så skal du få se at den er meget godt skrevet.. Samme gjelder bibelen, men den er utrolig vanskelig og forstå, det som er best og gjøre med bibelen er og lese den med et fornuftig blikk, og tenke som en ateist.. -Slik jeg ser det.

 

05.08.07 10:25

Nello

 

Diskusjoner/artikler: 113

Svar/kommentarer: 1286

 

Sitat fra Koranen:

 

(44) Dere pålegger andre fromhet, men glemmer den selv! Og leser samtidig fra Skriften? Bruker dere ikke fornuft!

 

Sitat fra Bibelen

 

La tankeløsheten fare, så skal dere få leve,

gå fram på fornuftens vei!»

7 Den som advarer en spotter, får skam,

den som refser en gudløs, lider skade.

8 Du skal ikke refse spotteren,

for da vil han hate deg,

refs heller den vise, så elsker han deg.

 

05.08.07 12:01

Nello

 

Diskusjoner/artikler: 113

Svar/kommentarer: 1286

 

Hva sier bibelen om visdomens opphav?

 

Tenk på dette.. Jeg som det du gjør etter du er kommet til verden, skaper verden i mitt hode slik jeg ser den.. Det samme gjør du. Menneskene rundt meg skaper jeg lik meg selv, altså som et avtrykk. Avtrykk av meg selv.. Gud må være menneskeheten som har eksitert siden tidenes morgen. De mektige menn fra oldtiden, hvem er det?

 

Det er hva jeg tror er de av oss som skrev bibelen, og sammarbeidet om forståelse av verden.. Hvordan den fungerer etc. Profetier kan skrives opp, og dersom noen blir befalt og oppfylle dem så jobber Gud (menneskene) for og oppfylle dem. De kan også bruke logiske teknikker i tankene om de tenker på verden rundt seg, samtidig har en tanke om årsak - virkning.. Selv om det begrepet kansje ikke finnes i bibelen, så er jeg ganske sikker på at folk haddde en tanke om det den gang, som nå...

 

Visdommens opphav

22 Jeg var det første som Herren frembrakte,

hans første verk i fordums tid.

23 I opphavet ble jeg formet,

i begynnelsen, før jorden ble til.

24 Jeg ble født før havdypet var der,

før kildene fyltes med vann.

25 Før fjellene ble satt på sin plass,

før alle haugene ble jeg født,

26 før Herren skapte jord og mark

og den første mold på jorden.

27 Jeg var der da han reiste himmelen

og spente hvelvingen over dypet,

28 da han samlet skyene der oppe

og lot havdypets kilder strømme sterkt.

29 Da han satte en grense for havet,

så vannet stanset der han bød,

og han la jordens grunnvoll,

30 da var jeg bygningsmann hos ham.

Jeg var til glede for ham dag etter dag

og lekte stadig for hans ansikt.

31 Jeg lekte på hele hans vide jord

og hadde min fryd i menneskebarna.

32 Så hør nå på meg, mine barn!

Sæle er de som følger mine veier.

33 Hør på min formaning,

og slå ikke vrak på den!

Så skal dere bli vise.

34 Sæl er den som hører på meg,

som daglig våker ved mine dører

og holder vakt ved mine porter.

35 For den som finner meg, finner livet

og får nåde hos Herren.

36 Men den som ikke finner meg, skader seg selv,

alle som hater meg, elsker døden.

Å lese bare bibelen og koran blir liksom som å se 5min av siste triologi av ringenes herre for så å vidrefortelle hva triologien handler om.

 

Ganske så uenig der.. Det som står i bibelen mener jeg beskriver noe i denne verden og det er også ekte.. :) .. Det samme gjelder koranen.. Meget god bok ;)

 

 

Tusen takk for ei fin lenke foresten http://zeitgeistmovie.com/ ;-)

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

QUOTE

Å lese bare bibelen og koran blir liksom som å se 5min av siste triologi av ringenes herre for så å vidrefortelle hva triologien handler om.

 

Ganske så uenig der.. Det som står i bibelen mener jeg beskriver noe i denne verden og det er også ekte.. .. Det samme gjelder koranen.. Meget god bok

 

Tror ikke du forsto hva jeg mente...

Koran er skrevet av mohammed (profet)

GT dreier seg i grove trekk om GUD

NT dreier seg i grove trekk om jesus/son of god/messiah/ahfa omega/king of kings/jødenes konge etc.

 

Om virkelig Mohammed er en profet og jesus er guds sønn så er det avhengig av at Gud faktisk eksisterer.

For å finne ut av dette må man tilbake til oldtidens Egypt uansett om man vil det eller ikke. (tross alt vokste moses opp i faraoenes hoff ifølge GT)

 

Det jeg mener er at GT (som er en liten del av jødiske skriftene) NT, og koranen er bare en liten del av noe som har utviklet seg i mange tusen år, og skal man komme noe vei må man finne ut hvordan denne troen oppsto

 

Når man studerer Egyptisk mytelogi ser man raskt at de trodde på samme gud/skaper/designer/skaper fenomen som det man gjør i dagens sammfund.

 

Joda man finner ting i gamle skrifter som er aktuelt for dagens sammfund.

hele kalender systemet ink. stjernetegn, age ++ stammer i fra oldtidens religioner.

 

Oldtidens Egyptere var klare over at vannet og spesielt solen var grunnlaget for alt liv som eksisterer. dette gjennspeiles i skapelsen du finner i mosebøkene...

Sol, lys eller vann er nevnt i nesten hver settning.

 

Se igjennom del 1. av den dokumentaren jeg sendte deg og kom med en kommentar.

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Det finnes en fysisk himmel. Det er også den bibelen snakker om.. Det står jo ikke at man skal søke himmelen igjennom døden heller? Finner du det i bibelen blir jeg overasket.. Det står at vi skal prøve og få denne jorda her, slik som himmelen der oppe.. Altså at vi skal få like stor frihet som fuglene..

 

Har da alltid sett dette som et metafor. Så Gud sitter oppe i atmosfæren ett sted?

Jeg har utrolig mye kunnskaper pga studering i mange år.. Så jeg ønsker heller og få spørsmål, som er vell overtenkte enn at jeg blir komentert negativft. :)

Du har så utrolig mye kunnskap ja.. Trenger du å spørre om noe da? Det er vel et litt skevt utgangspunkt for en diskusjon.

Lenke til kommentar

Beklager det..

 

Himmelen... Gud er alt som eksisterer, det var det di som skrev den mente.. Desuten så er broderskap og søsterskap det viktige i bibelen.. og at om vi respekterer hverandre for våre ulikheter, så vil vi kunne lage fred.

 

Er gud i himmelen?

Job 22,12 viser til Fork 5,1 Jes 40,26f

 

Tja... Kansje på tide med en åpenbaring til ettersom det er en profeti alt sammen ;-P

Les den som fysisk.. Søk på metafor i www.bibelen.no .. Du vil ikke finne noe...

 

Du har så utrolig mye kunnskap ja.. Trenger du å spørre om noe da? Det er vel et litt skevt utgangspunkt for en diskusjon.

 

Kun noen andre ord, for spør meg om alt! ;-P

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Så Gud sitter oppe i atmosfæren ett sted?

 

Joda stemmer det:)

Vår skaper befinner seg flere lysår unna og gir oss livskraft nesten hver dag.

desverre så er det ikke noen mere magisk enn at fenomene "gud" refereres til solen :yes:

9213553[/snapback]

 

Hvorfor sier du det når jeg sier at Gud er menneskeheten?

Sola er den stjernen (morgenstjernen) som har holdt oss mennesker i live siden dagenes morgen... I følge bibelen så beskriver den et lys inne i deg, om du sprer glede... Hva er så dumt med det?

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Er gud i himmelen?

Job 22,12 viser til Fork 5,1 Jes 40,26f

 

fra bibelutgaven 1938 profeten daniel 2

18 so dei skulde beda Gud i himmelen at han i si miskunn vilde openberra denne løyndomen, so ikkje Daniel og venene hans skulde lata livet til liks med hine vismennene i Babel.

 

må huske at det finnes mange utgaver med forskjellige oversettninger:)

Så må man ikke glemme dødehavsrrullene......

Lenke til kommentar

Job 22,12

 

Er ikke Gud så høy som himmelen?

Se stjernehvelvet, hvor høyt det er!

 

Fork 5,1

Vær ikke for snar med munnen,

og la ikke hjertet forhaste seg

når du vil tale et ord for Guds ansikt.

For Gud er i himmelen og du på jorden,

la derfor dine ord være få!

Med hardt slit følger drømmer

og med mange ord dumt snakk.

3 Når du gir Gud et løfte,

dryg da ikke med å oppfylle det.

For han bryr seg ikke om dårer.

Gjør det du lover!

Hvorfor skulle ikke jeg gjøre det? altså Gjør det du lover... Er det noen grunn til at jeg ikke kunne det?

 

Verdens lys er sola, den som har holdt oss i live siden tidenes morgen.. Vi er da barn av Gud.. Korset som Jesus Kristus "henger" på er et solkors.. Det symboliserer Verdens lys.. Lyset.. Vi strever under solen og vi blir dømt uskyldig under solen...

 

Her er det du snakket om, ikke ulikt:

 

Han ville at de skulle be Gud i himmelen om å vise barmhjertighet og åpenbare denne hemmeligheten, så Daniel og vennene hans ikke skulle miste livet sammen med de andre vismennene i Babylonia. 19 Da ble hemmeligheten åpenbart for Daniel i et syn om natten. Og Daniel priste Gud i himmelen. 20 Han tok til orde og sa:

Lovet være Guds navn

fra evighet og til evighet!

For visdommen og styrken er hans.

21 Han lar år og tider skifte,

avsetter konger og innsetter konger.

 

Gud er også Årsak - Virkning..

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Så Gud sitter oppe i atmosfæren ett sted?

 

Joda stemmer det:)

Vår skaper befinner seg flere lysår unna og gir oss livskraft nesten hver dag.

desverre så er det ikke noen mere magisk enn at fenomene "gud" refereres til solen :yes:

9213553[/snapback]

 

Hvorfor sier du det når jeg sier at Gud er menneskeheten?

Sola er den stjernen (morgenstjernen) som har holdt oss mennesker i live siden dagenes morgen... I følge bibelen så beskriver den et lys inne i deg, om du sprer glede... Hva er så dumt med det?

9213599[/snapback]

 

Hvorfor jeg sier noe som strider i mot det du sier?

er det det du spør om??

 

Hmmm, fortolkningene av 2 store religioner virker kjent....... :hmm:

Må si at måten du rosemaler bibelen og koran på for så å tolke de i samme rettning, og ut av sammenheng, ligner litt på det Mohammed Ali gjorde med kristen dummen og jøde dummen for så å grunnlegge en felles tro Islam.

 

Driver du noe organisert virksomhet som er relatert dine fortolkninger?

Lenke til kommentar
Hvorfor jeg sier noe som strider i mot det du sier?

er det det du spør om??

 

Hmmm, fortolkningene av 2 store religioner virker kjent....... hmm.gif

Må si at måten du rosemaler bibelen og koran på for så å tolke de i samme rettning, og ut av sammenheng, ligner litt på det Mohammed Ali gjorde med kristen dummen og jøde dummen for så å grunnlegge en felles tro Islam.

 

Uhh, sorry.. Still deg mot det jeg sier du ;-)

Det blir jo det beste! hehe..

 

 

Tja.. Du sier noe. Vel, det er ikke dumt og prøve og bli kvitt religion, og det er det jeg også prøver på.. Men glem det for nå. Det jeg vil er at folk skal begynne og se på hverandre som brødre og søsken.. Evolusjonen snakker da ikke om at vi er fra forskjellige kloder.. Det gjør ikke bibelen heller, den mener akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Verdens lys er sola, den som har holdt oss i live siden tidenes morgen.. Vi er da barn av Gud.. Korset som Jesus Kristus "henger" på er et solkors.. Det symboliserer Verdens lys..

 

jepp, det er det jeg sier, gud er solen og korset er solkors

...solen døde på solkorset og var død i 3 dager før det ble til live 25 desember (solen snur og det går motlysere tider)

Lenke til kommentar
Verdens lys er sola, den som har holdt oss i live siden tidenes morgen.. Vi er da barn av Gud.. Korset som Jesus Kristus "henger" på er et solkors.. Det symboliserer Verdens lys..

 

jepp, det er det jeg sier, gud er solen og korset er solkors

...solen døde på solkorset og var død i 3 dager før det ble til live 25 desember (solen snur og det går motlysere tider)

9213947[/snapback]

 

 

Tja.. Egypterene tilba solen igjennom Farao... Jesus var et vanelig menneske, han gikk på fjellet og ba for seg selv... Kansje han ba om at folk skulle forstå? bli opplyst? Slik som solen? Leve evig? han er menneskesønnen... Er ikke du sønn av menneske? Sønn av din far?

Lenke til kommentar
Verdens lys er sola, den som har holdt oss i live siden tidenes morgen.. Vi er da barn av Gud.. Korset som Jesus Kristus "henger" på er et solkors.. Det symboliserer Verdens lys..

 

jepp, det er det jeg sier, gud er solen og korset er solkors

...solen døde på solkorset og var død i 3 dager før det ble til live 25 desember (solen snur og det går motlysere tider)

9213947[/snapback]

 

 

Tja.. Egypterene tilba solen igjennom Farao... Jesus var et vanelig menneske, han gikk på fjellet og ba for seg selv... Kansje han ba om at folk skulle forstå? bli opplyst? Slik som solen? Leve evig? han er menneskesønnen... Er ikke du sønn av menneske? Sønn av din far?

9213992[/snapback]

 

son of a bich:)

nei hør nå her!

 

Jeg snakker ikke om Jesus men om hvordan solkorset ble til

Hvor vidt jesus var et vanlig menneste eller astronomisk fantasifigur har jeg desverre ikke noe fasit på.

 

Men siden du nevner Jesus så ja, datoen 25 for hans fødselsdag kommer av at solen snur og gir nytt liv.

 

Vi snakker om astronomisk symbolikk og profeti, thats it!

 

Nåtidens Gud er den samme guden som Egypterene tilba.

I følge gamle skrifter og historikk så har skikkelsen jesus samme beskrivelse som Horus sønn av gud 3000 bc + mange andre

 

Om du ikke er enig i at nåtidens gud er den samme som egypterene tilba

På hvilket årstall mener du den nye guden ble funnet opp?

Lenke til kommentar
son of a bich:)

nei hør nå her!

 

Jeg snakker ikke om Jesus men om hvordan solkorset ble til

Hvor vidt jesus var et vanlig menneste eller astronomisk fantasifigur har jeg desverre ikke noe fasit på.

 

Men siden du nevner Jesus så ja, datoen 25 for hans fødselsdag kommer av at solen snur og gir nytt liv.

 

Vi snakker om astronomisk symbolikk og profeti, thats it!

 

Nåtidens Gud er den samme guden som Egypterene tilba.

I følge gamle skrifter og historikk så har skikkelsen jesus samme beskrivelse som Horus sønn av gud 3000 bc + mange andre

 

Om du ikke er enig i at nåtidens gud er den samme som egypterene tilba

På hvilket årstall mener du den nye guden ble funnet opp?

 

Hehe ;-) nei son of Jacob ;-)

 

Ja.. Skal høre der ;-)

 

Ja.. Du har rett i det du sier.. Men tror du ikke at verden og historien er mer en det?

Du har helt rett! Du har funnet svaret, men om jeg sier at du lever evig, og gir en forklaring på det... Har jeg ikke da gitt deg evig liv? Tja.. Er et vanelig menneske selv.. Men det at kjerlighet kan skape varme (tenker her på kjeresten min; ) Kan gjøre vannet i kroppen min, og blodet i kroppen min føles som vin? Lettere beruset av kjerligheten jeg har ovenfor Kjeresten min? ;-)

 

Tja... Hva med og vise kjerlighet til alle verdens barn også? Gjøre vann til vin?

Lenke til kommentar

Hehe ;-) nei son of Jacob ;-)

 

Ja.. Skal høre der ;-)

 

Ja.. Du har rett i det du sier.. Men tror du ikke at verden og historien er mer en det?

Du har helt rett! Du har funnet svaret, men om jeg sier at du lever evig, og gir en forklaring på det... Har jeg ikke da gitt deg evig liv? Tja.. Er et vanelig menneske selv.. Men det at kjerlighet kan skape varme (tenker her på kjeresten min; ) Kan gjøre vannet i kroppen min, og blodet i kroppen min føles som vin? Lettere beruset av kjerligheten jeg har ovenfor Kjeresten min? ;-)

 

Tja... Hva med og vise kjerlighet til alle verdens barn også? Gjøre vann til vin?

9214229[/snapback]

 

Jo selvfølgelig er verden og historie mere en en lynkjapp oppsummering hva begreper Gud er og hvor det stammer i fra.

Religion er også langt mere en tro. Det var også oldtidens vitenskapsmenn, domstol, politikere, ++, men skal man begynne å gå i detaljer på alt er det bedre å skrive en bok:)

 

Jeg har ikke noe problem med å se at du har fått med deg ting folk flest ikke vet, men jeg greier ikke helt å se hvor du vil...

 

Evig liv....javell har du en teori så kjør på:)

Lenke til kommentar
Jo selvfølgelig er verden og historie mere en en lynkjapp oppsummering hva begreper Gud er og hvor det stammer i fra.

Religion er også langt mere en tro. Det var også oldtidens vitenskapsmenn, domstol, politikere, ++, men skal man begynne å gå i detaljer på alt er det bedre å skrive en bok:)

 

Jeg har ikke noe problem med å se at du har fått med deg ting folk flest ikke vet, men jeg greier ikke helt å se hvor du vil...

 

Evig liv....javell har du en teori så kjør på:)

 

Bibelen er et testamente fra våre forfedre... Som vi sier er i himmelen. Dersom folk aksepterer meg som Herren, da skal ting være det folk er enige om av det jeg sier.

Bibelen er språkelig, den er historisk. Det ble brukt Astrologi som vitenskap, men ikke newage... Jødene studerte og observerte verden og beskrev den. Profetene profeterte meg... Jeg har adhd og har vert i helvete, pga feimedesinering med ritalin. På et bilde på nettet har jeg nøkkler rundt livet... Det har jeg også på meg nå. Gud er menneskeheten og 'årsaksvirkningskjedene' og biblen og koranens lære er ord som er hos Gud. Tollere finnes, domstoler finnes.. Tja det meste finnes fortsatt.

Kan jeg overta plassen til Herren? Jeg har nemmelig gått kung fu og jeg har også vunnet mot han... Slo han i bakken med et drønn.. Denne Herren var grønn i brunaktig i ansiktet med grønne blodårer.. Han lignet meg, og det var en drøm jeg hadde da jeg sov.. ;-)

 

http://bibelguiden.com/forum/threads.php?id=2049_0_41_0_C

 

Slik lever man evig:

det som eksisterer, vil altid eksistere! Det som ikke eksisterer vil ikke kunne eksistere, nettop fordi det ikke er noe som kan eksistere uten eksistens.. hehe ;-)

 

Vi kommer dit vi kom i fra.. Vi fører våre gener vidre, fra slekt til slekt! Vi gjennopstår, heletiden... Man dør ikke, fordi døden eksisterer ikke.. Vi 'smaker' døden, fordi vi tror på den og frykter den... Men det er ikke sånn at man skal søke himmelen igjennom døden? Det står jo; bli på jord som i himmelen! :-) ... I himmelen kan vi se friheten; dens fuler og den gir stort intrykk på oss som drømmer om noe når vi ser på den... Der er det ikke noen makter som bestemmer over fuglene, de er frie!... Det er vell også det som våre forfedre også tenkte? Altså et testamente som inneholder alt de ønsker seg fra oss? De som er; oss nå (første og siste) ønsket vel stor frihet, under loven?.. Den loven som forteller om; årsak - virkning?.. Altså at virkningen kommer; grunnet årsaken til noe? Regler vil vi altid måtte ha.. Dette er sosiale regler som vi av natur må følge for og tilpasse oss og leve med hverandre. De reglene vi blir pålagt av staten, er som regel noe vi ikke trenger! Vi kan bestemme over oss selv, og skape vår virkelighet! Se på mennesker; svart og hvit som et og det samme... Ved evolusjon har vi blitt hvite, pga temperatur etc.. og da vi alle er i samme familie; finnes det ingen grunn i verden for og hate noen av delene; hver sin part.. Uansett er ikke hat og kjerlighet motsetninger, men det er likegyldighet.

 

Hver enkelt av oss, skaper den verden vi ser i hodet vårt, og de menneskene rundt oss som et avtrykk av oss.. Fordi Vi er Gud, så skapte Gud den også nøyaktig slik den ser ut, ved å observere og studere den.

 

www.koranen.no og www.bibelen.no

 

Troen er vissheten om det skjulte ;-) Ikke tro på religion, for religion har tatt av livets tre som er familietreét vårt. ;)

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...