Gå til innhold

Katten vår blør fra rumpa, er han syk?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på om katten vår er syk, han er blitt ganske tynn i det siste og idag begynte han å blø fra rumpa, så lurer på om han har en fordøyelsesykdom, vet noen av dere hva det kan være?

 

Han er forresten en ett år og noen måneder gammel hankatt (førdt 25 eller 26. mai 2006).

 

Skal forresten ringe vetrinær imorgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Katten vår hadde urinveisstein som han måtte tisse ut. Da blødde han jo ikke fra rumpen, men han ble satt på medisin og er helt frisk igjen nå.

 

Han må spise spesialfor nå for å forhindre at det skal skje igjen. :)

 

Ta deg en tur til dyrlegen med katten din du :)

Som du sa selv. Heller engang for mye enn en gang for lite :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Det finnes to typer urinstein hos katter (de som er kastrerte må ha spesialfor). Min katt har struvitt, som er påvist ved urinprøve. Du har to typer spesialforfor CD og SD, den første er forebygging av steinen, og den sistnevnte er oppløsning av struvitten. Jeg har nettopp vært hos veterinær, og det straffer seg å være uforsiktig med foringa. Nå trekker min katt på åra, og han har smerter.Til den som sa at han blør fra rompa, mener du vel: blod i urinen?

Først trodde jeg det var forstoppelse, og ga ham B vit kompleks, som vistnok skal hjelpe mot akutt forstoppelse hos katt. Men det var det altså ikke, nå er jeg bare fortvilet, men gjør alt etter boka. Man føler seg bra hjelpesløs når kattene lider. Håper dette var til hjelp for noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...