Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

X3/XC70 2, hvilken ville dere valgt ?


Anbefalte innlegg

Gratulerer med en fin bil og et klokt valg! Enda godt at du ikke valgte X3. Den er jo ikke god på vinterføre eller tørre sommerveier. Fin er den heller ikke!

9257652[/snapback]

 

Dette er vell ikke helt sant? :roll: Har sett mange xc70 spunnet på forhjulene på vinterstid.

9261674[/snapback]

Dette er helt riktig.

XC70 har et enkelt, billig og egentlig ganske dårlig firehjulstrekksystem.

Ikke er det permanent heller.

 

Jeg syns denne bilen gir veldig lite for penga, men det er bare meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firehjulssystem til Volvo fungerer ypperlig til det det er lagd for. Ikke for terrengkjøring langt inne i marka, men til normalt bruk! Kjører opp og ned til hytta på skikkelig vinterføre med bratte islagte bakker og svingete veier, noe som aldri har vært noe problem. Aldri merket tendens til spinn engang. Selv med en bil på over 2 tonn er det ikke noe problem å stoppe i islagte bratte bakker med nysnø og starte uten noe som helst hjulspill og bare kjøre avgårde. Men en god del personer her inne har vel aldri testet det i praksis, men lest på diverse sider.

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Eneste store ankepunktet jeg har mot nye V70/XC70 er at de overhodet ikke har jobbet med motorene sine. Der andre produsenter jobber med mer kraft og mindre forbruk så står det på stedet hvil hos Volvo. Hvordan man kan gjøre sånt i dagens bilindustri er beyond me, men de tar kanskje hintet snart og kommer med noen oppdaterte motorer.

9247750[/snapback]

 

Dette er ikke helt riktig, D5 motoren til volvo har så vidt jeg fått med meg lavere forbruk samt hestene har steget fra 163HK til 185HK.

 

Har ikke D5-motoren hatt 185 hester en god stund da? Eller tenker jeg på versjonen som står i XC90? Det finnes jo også en 2,4D-motor med 163 hester til V70/XC70. Det er ikke denne du tenker på?

 

Anyway, for å underbygge mitt poeng, som du påstår ikke er riktig, så kan jeg jo nevne at 2,5T-motoren har blitt fratatt 10 hester (fra 210 til 200), og samtidig fått økt bensinforbruket fra den gamle til den nye modellen av V70/XC70. Ganske bakvendt, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Eneste store ankepunktet jeg har mot nye V70/XC70 er at de overhodet ikke har jobbet med motorene sine. Der andre produsenter jobber med mer kraft og mindre forbruk så står det på stedet hvil hos Volvo. Hvordan man kan gjøre sånt i dagens bilindustri er beyond me, men de tar kanskje hintet snart og kommer med noen oppdaterte motorer.

9247750[/snapback]

 

Dette er ikke helt riktig, D5 motoren til volvo har så vidt jeg fått med meg lavere forbruk samt hestene har steget fra 163HK til 185HK.

 

Har ikke D5-motoren hatt 185 hester en god stund da? Eller tenker jeg på versjonen som står i XC90? Det finnes jo også en 2,4D-motor med 163 hester til V70/XC70. Det er ikke denne du tenker på?

 

Anyway, for å underbygge mitt poeng, som du påstår ikke er riktig, så kan jeg jo nevne at 2,5T-motoren har blitt fratatt 10 hester (fra 210 til 200), og samtidig fått økt bensinforbruket fra den gamle til den nye modellen av V70/XC70. Ganske bakvendt, vil jeg påstå.

9268426[/snapback]

Det siste du sier om 2.5T motoren kan godt hende at stemmer, men D5 motoren har økt fra 163 til 185HK. Dette er jeg 100% sikker på. Dette fordi jeg har XC70 med D5 motoren nå. Det kan godt hende at du tenker på motoren som står i XC90, den vet jeg ikke no om.

 

EDIT: Beklager, fant ut nå at siden bilen min ble kjøpt så har de oppgradert motoren, så det stemmer at motoren som står i XC70 er lik den som står i XC70 2.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Firehjulssystem til Volvo fungerer ypperlig til det det er lagd for. Ikke for terrengkjøring  langt inne i marka, men til normalt bruk! Kjører opp og ned til hytta på skikkelig vinterføre med bratte islagte bakker og svingete veier, noe som aldri har vært noe problem. Aldri merket tendens til spinn engang. Selv med en bil på over 2 tonn er det ikke noe problem å stoppe i islagte bratte bakker med nysnø og starte uten noe som helst hjulspill og bare kjøre avgårde. Men en god del personer her inne har vel aldri testet det i praksis, men lest på diverse sider.

9265225[/snapback]

Hvis man vet hva skikkelig firehjulstrekk er, så blir man skikkelig skuffet over en slik bil.

Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Må bare si jeg elsker 4wd på bilen min permament 50:50 og sperre bak, spinner lett rundingser på grus.

lik 4wd som denne bare 100hk mindre, hehe

 

Har prøvd nissan x-trail 4wd og den suger hardt går rett frem i svinger, det samme gjør golf, a3 og volvo. a6 quattro er greit nok men er ikke så lekent.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Det er mange X3 og X5 på veien, det er penger rett i søpla (mener jeg)

 

Har hørt mye dritt om X3'n ihvertfall, stefaren til en i klassen min har en og han sier at han angrer på å ha kjøpt X3, du får ikke den samme følelsen som en annen Bmw, føler ut som plastikk. Kjøp heller en som er mer sportslig, bedre komfort...bedre bil.

 

Jeg liker Bmw, men X3/X5 ville vært langt bak i lista, har sittet i en X3 og en 3-serie, det var mye mer behaglig å sitte i en 3-serie. (Min mening, alle har sin egen smak :) )

 

 

F.eks: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...2bacMy8ea658400 (ÅH FY FAEN :love: )

eller: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...2bacMy8ea545651

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...