Gå til innhold

[løst]lLage enUSB-utgang i med trådløst nett?


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage en "USB-utgang" i stuen min så jeg kan koble til "connectoren" til det trådløse tastaturet og musen.

Når jeg kobler den i PC'en rekker ikke rangen borti sofaen,der jeg helst vil sitte når jeg kobler PC'en opptil TV'en.

 

Her er stuen:

post-95815-1186161761_thumb.jpg

 

Jeg har en D-link wireless USB adapter som jeg tenkte kunne sende signal tvers over stuen med.

Jeg har en Jensen Air link som kan motta signalet men den har bare LAN og WLAN utganger ikke USB,er det noe måte jeg kan koble denne til her.

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale logitech pro 2400 tastatur og mus.

God rekkevidde hvertfall. Har ikke testet det mye opp mot pc, så vet ikke hvor godt det er til å spille med.

Det finnes også USB forlengere via TP(data) kabel til 500 kroner hos komplett.

Alternativt kan du kjøpe en 5 meters usb rull med aktiv forlenger (trenger en forsterker for hver femte meter, og kan nå ut til 25 meter). Denne koster rundt 200 kroner for 5meteren.

Men gå for logitech tastaturet :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har allerede tastatur og mus, "multimedia logitech cordless internet pro desktop with optical mouse"

Men problemet er rekkevidden,det når akkurat ikke bort til sofaen og jeg har ikke lyst å legge kabel,for da må jeg enten legge den rundt hele stuen (trenger ca 8-10m da)

Den skal ikke ligge langs gulvet,har barn så da blir den plukket på/ødelagt med en gang

Og gidder ikke å legge den i taket.

 

Jeg får jo signalet over stuen men det blir bare med LAN-utgang,det må da være en måte å få konvertert dette signalet på?

Som sagt har jeg jo D-link USB adapter(trådløs sender fra PC'en) og en Ruter som kan motta signalet og jeg har da fullt signal over.

Men på ruteren er alle utgangene for nettverkskabler og ikke USB

Lenke til kommentar
Jeg fant denne:https://prisguiden.no/product.php?productId=55993

 

med en nettverkskabel fra ruteren til overnevnte så inn i en USB-hub med 2 utganger så tror jeg skal ha det!

9207512[/snapback]

 

Det tror jeg ikke, det du linker til er ett USB-nettverkskort og det snakker kun via en driver til ett operativsystem, ingenting av de tingene du linker til vil kunne forholde seg til denne.

USB-hubben har selvsagt ingen mulighet til og magisk få dette opp og kjøre så du kan igrunn spare deg for for pengene og tiden med og prøve dette.

Lenke til kommentar

dere har sikkert rett,jeg kan ikke så veldig mye om dette her,men om jeg får tid skal jeg prøve å koble printeren min til fra Jensen ruteren(den mottar nettverkskabel)

 

Greier den å motta signal betyr vel det at det er mulig å få det ut i USB også vel?

 

PC--->D-LINK--->trådløst<---RUTER-->nettverkskabel til printer

 

Skal se om jeg får tid i løpet av dagen..har litt å gjøre idag,så er det jo Brann-kamp ikveld!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...