Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rusk i øyet-sitter helt fast


3raz3r

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da jeg våknet i dag så merket jeg at jeg hadde noe i øyet. Jeg blunket da en stund, uten resultat. Når jeg kom på badet, så så jeg på øyet i speilet, og jeg så da en liten "ting" som la akkurat i kanten av det blå/mot det hvite. Jeg prøvde deretter å dyppe hodet i badekaret og blunke gjentatte ganger under vann. Fortsatt uten resultat. Det sitter fortsatt på samme sted, og jeg lurer på om det sitter helt fast.

 

Hva bør jeg gjøre? Noen tips til hvordan å få det ut?

 

Har også prøvd å ta på øyet, men klarer ikke, da jeg blunker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skylle øyet med rensevann om du har? Evt. gå til lege å sjekke ... Skader ikke det.

9200767[/snapback]

Tenkte jeg skulle drøye litt med legesjekk. Ingen vits å dra dit om jeg får noen gode tips her. Skal høre med pappa om vi har rensevann her :)

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar

Da er jeg hjemme igjen fra legen. Og jeg må si det gikk ganske greit. Dog det var litt mer avansert enn å bedøve og fjerne. Først farget legen øyet gult, så han kunne se hvor rusket var. Så bedøvde han og tok ut tingen. Og til slutt sprutet han på antibiotika. Så nå må jeg gå med lapp på øyet i seks timer og sprute på antibiotika seks ganger daglig. Men det var deilig å få den ut :)

Lenke til kommentar

Det trenger ikke alltid være et rusk innpå selv om det kjennes sånn ut. Noen ganger hender det at man får rifter i hornhinnen når man våkner og åpner øynene om morgenen dersom linsen/hornhinnen er tørr. Det kan imidlertid være greit å komme seg til øyelegen uansett, for å få bedøvende øyedråper. Å ha noe på øyet er jo fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar
Det trenger ikke alltid være et rusk innpå selv om det kjennes sånn ut. Noen ganger hender det at man får rifter i hornhinnen når man våkner og åpner øynene om morgenen dersom linsen/hornhinnen er tørr. Det kan imidlertid være greit å komme seg til øyelegen uansett, for å få bedøvende øyedråper. Å ha noe på øyet er jo fryktelig irriterende.

9203177[/snapback]

Å herre! The pain!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...