Gå til innhold

Ukens tilbud på Komplett - Radeon 9700


thoering

Anbefalte innlegg

Ukens tilbud på Komplett:

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB til kr 1995,-

Var ikke dette bare et supert tilbud? Jeg greide ikke å dy meg ihvertfall... La inn bestillinga for 5 min. siden... Er det forresten noen som vet om disse skjermkortene benytter to festehull rundt gpu, så vannblokka mi vil passe?

 

mvh Espen Thøring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det forresten noen som vet om disse skjermkortene benytter to festehull rundt gpu, så vannblokka mi vil passe?

 

mvh Espen Thøring

 

har Pro utgaven... der er viften festet med to gjennomgående "bolter", og siden forskjellen på Pro og non-Pro er hastigheten, så er d va slik på ditt kort også...

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet om disse skjermkortene benytter to festehull rundt gpu, så vannblokka mi vil passe?

 

mvh Espen Thøring

 

har Pro utgaven... der er viften festet med to gjennomgående "bolter", og siden forskjellen på Pro og non-Pro er hastigheten, så er d va slik på ditt kort også...

 

Hmmm... de to kortene ser veldig ulike ut på bilder, forskjellige kjølere, forskjellig pcb. Med teknisk like mente jeg gpu og funksjoner. Ulikt layout... Finner ingen bra bilder på Sapphires hjemmesider :-? Noen som vet sikkert for vanlig Radeon 9700 non-pro?

BTW. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at det bare er Pro versonen som kjører med 8 pipelines og den andre bare med 4? Det har jo mye å si for hastigheten da den kan håndtere flere prosesser "samtidig"(merk anførselstegn...)

 

/steinih :-)

 

R9500 bruker bare 4 pipelines.

R9500PRO, R9700 og R9700PRO bruker alle 8 pipelines.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at det bare er Pro versonen som kjører med 8 pipelines og den andre bare med 4? Det har jo mye å si for hastigheten da den kan håndtere flere prosesser "samtidig"(merk anførselstegn...)

 

/steinih :-)

 

Radeon 9700 Pro: 325/310mhz, 256bit minnebuss, 8 pipelines

Radeon 9700 : 275/275mhz, 256bit minnebuss, 8 pipelines

Radeon 9500 Pro: 275/275mhz, 128bit minnebuss, 8 pipelines

Radeon 9500 : 275/275mhz, 128bit minnebuss, 4 pipelines

 

Så radeon 9700 har 8 pipelines. Stemmer at reduksjonen av disse gir stort ytelsestap. Men nå har da geniet bak RivaTuner funnet en måte å låse opp de 4 siste pipe´ene på radeon 9500 via software, så det kan sikkert være en grei investering likevel...

Lenke til kommentar

Hmmm... de to kortene ser veldig ulike ut på bilder, forskjellige kjølere, forskjellig pcb. Med teknisk like mente jeg gpu og funksjoner. Ulikt layout... Finner ingen bra bilder på Sapphires hjemmesider :-? Noen som vet sikkert for vanlig Radeon 9700 non-pro?  

BTW. Takk for svar!

 

Nei, da har du sett på feil bilder. 9700 og 9700-Pro, er nøyaktig det samme, bortsett fra som folk her skriver, klokkingen. Eneste fysiske forskjell er at 9700 har 3.6ns minne mens Pro har 3.3ns minne.

 

Ser du benchmarks er det ikke stor forksjell på disse kortene (med dagens cpu'er). 1995,- for dette kortet må anses som billig! Samme pris som for billigste Ti4800SE jo!!

Lenke til kommentar
9700 har samme frekvens på cpu og minne som 9500-Pro, men har i tillegg 256bits minne buss... som øker båndbredden betraktelig.

 

Så ja, det er bedre. :)

 

Bestilte ett jeg også, presang fra samboeren :)

 

Bør vel helst bestilla eit då... Kjem vel til å bli eit ganske fint framsteg frå GF2 kortet mitt :lol: , men det er likevel surt å måtte bla opp 2 tusenlappar... :oops:

Lenke til kommentar

Det er liten ting som står i hodet på meg når jeg bestiller skjermkort... Hvordan vil d "gli" i Doom3? :roll: Hørt at hvis det skal ligne noe, så er FX tingen... Har en brukbar maskin, men gf3ti200 kommer til å fyke i lufta på DIII. Å radeon-kortet skal ikke være så bra der heller. Jeg poengterer at dette er noe jeg har hørt Andre som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...