Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Hei!

Må kjøpe meg ny mobil nå, og lurte på om noen vil anbefale P1?

Burde jeg velge P1 fremfor Nokias N80?

 

Er tastatursystemet lett å vende seg til?

9312917[/snapback]

 

Tastatursystemet gjør at P1/M600 er en svært attraktiv mobil. Det gjør at du kan skrive sms og særlig epost i et svært raskt tempo.

 

Det er dog en ting du bør lære deg og det er for å få æ,ø og å

så må du taste:

 

a tasten flere ganger for å få å osv.

 

Dette er det mange som ikke forstår og som fort ergrer seg over en teit mobil. Selv om feilen ligger hos en selv :)

 

N80 har ikke særlig mye å skryte av ift P1. Men det var en subjektiv mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
krever at du har en server først, for eksempel exchange server

9317738[/snapback]

 

 

uhu. hvor kan jeg lage det? og er det gratis? og kan jeg bruke gmail'en min på den?

9317936[/snapback]

 

Eg trur ein Exchangeserver koster nokså mykje krever ein del for å sette opp. Det er mogleg å kjøpe tenesta frå private firma som t.d. http://smartsync.no/.

 

Gmail kan settast opp til å vidaresende all mail til ein slik server, men eg trur ikkje gmail kan settast til å støtte pushmail direkte.

9326572[/snapback]

 

 

Jeg vet at Telenor tilbyr hosted exchange løsning. Hvor mye det koster vet jeg dog ikke. Epost Bedrift tror jeg det heter. Du kan finne ut hva dette koster?

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet, betaler du for den mengden du laster ned. Om du bruker videotelefoni (3G) koster det derimot ingenting (foreløpig).

9282075[/snapback]

 

 

takk :) vet du hvor mye det koster som ca ? nå vet jeg ikke om det går på per/mb eller per/kb

 

eller er det opp til hvert abbonemang? håper det ikke er alt for dyrt... har lastet ned masse :p

9286081[/snapback]

 

Wapping: max 10 kr dagen

HTML trafikk/Epost: max 50 kr dagen

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet, betaler du for den mengden du laster ned. Om du bruker videotelefoni (3G) koster det derimot ingenting (foreløpig).

9282075[/snapback]

 

 

takk :) vet du hvor mye det koster som ca ? nå vet jeg ikke om det går på per/mb eller per/kb

 

eller er det opp til hvert abbonemang? håper det ikke er alt for dyrt... har lastet ned masse :p

9286081[/snapback]

 

Wapping: max 10 kr dagen

HTML trafikk/Epost: max 50 kr dagen

9326860[/snapback]

 

 

å dæven.. trodde det var 50kr måneden :dontgetit:

 

jaja. SKYhøy regning on the way da :)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Jeg vet at Telenor tilbyr hosted exchange løsning. Hvor mye det koster vet jeg dog ikke. Epost Bedrift tror jeg det heter. Du kan finne ut hva dette koster?

 

Epost på mobilen heter det. Koster 149,- i måneden, men fungerer kun på bedriftabonnement - noe som betyr at du må ha et org. nr. å opprette abonnementet på. Fungerer på en slik måte at du får et passord til å logge på en side hvor du installerer en applikasjon i f.eks outlook, og en i mobilen. Fungerer flott i min P1.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp en ordentlig MP3-spiller, ettersom spilleren på P1i var latterlig dårlig.

 

Er det noen andre her som har problemer med USB-lading? Jeg er koblet til PC-en, og har valgt "Tillat USB-lading", men batteriet er like halvfullt. Lader USB tregere enn den vanlige laderen, kanskje?

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp en ordentlig MP3-spiller, ettersom spilleren på P1i var latterlig dårlig.

 

Er det noen andre her som har problemer med USB-lading? Jeg er koblet til PC-en, og har valgt "Tillat USB-lading", men batteriet er like halvfullt. Lader USB tregere enn den vanlige laderen, kanskje?

9346838[/snapback]

 

 

virker sånn ja.. jeg har koblet den vanlige laderen til dokkingstasjonen i tillegg til USB kabelen og da lader telefonen seg relativt hurtig. Med kun USB hadde jeg følelsen at den ikke ladet i det hele tatt, eller i beste fall bare vedlikeholdt spenningen i batteriet. Jeg tipper dette har med hvor mye strøm (ampere) USB kontakten klarer å levere.

Lenke til kommentar

Er det noken som har fått Accuweather til å virke? Eg lasta den ned frå SonyEricsson sine websider, men først så lot den seg ikkje pakke ut i telefonen. Den kom som ein zip-fil, men ved hjeløp av PC-tilkobloinga så fekk eg pakka den ut. Då såg eg at den var merka Nokia. Starta installeringa. Det kom ei feilmelding om at den ikkje var MIDl-godkjent eller noke slikt. Noterte ikkje ned. men eg fortsatte likevel. Når eg starter den opp, så kjem det ein Java-logo på skjermen, men elles skjer det ingen ting.

Lenke til kommentar
min lader seg bra på usb kontakten,, lurte på om det finnes noen løsninger der man kan ringe til mobil og fastelefoner som ip telefoni?

9352441[/snapback]

 

Eg har ikkje testa det sjølv, men på SonyEricsson sine heimesider er eit program som heiter iSkoot for Skype. Og med SkypeOut blir vel telefonen som ein Ip-telefon?

Lenke til kommentar
En ting jeg er litt misfornøyd med er at Gmail er veldig ustabilt på den. Det merkelige er at en annen som postet i en tråd jeg opprettet om det, bruker samme innstillinger som meg på samme telefon, og har og Gmail, og han har ikke problemer.

9353597[/snapback]

 

Eg synes gmail er best via ein nettlesar. Har du prøvd m.gmail.com frå nettlesaren i P1i?

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvordan jeg endrer homepage i opera? Har sittet og prøvd nå i et kvarter, men ikke funnet ut av det..

9355138[/snapback]

 

 

samme her :p

 

hver gang jeg åpner nettleseren, så kommer jeg til siden jeg sist var på.. akkurat som opera på PC...

 

 

annoying :p vil ha en egen startside der jeg kommer på hver gang jeg åpner nettleseren.

Lenke til kommentar

Heisann. Fikk P1ien min i dag! :)

Syns den var søt, men har litt problemer med internet på den. Har laget en konto for det trødløse nettverket mitt. Men hver gang jeg prøver å komme på internet sier den bare "Finner ikke ekstern server". Er ganske sikker på at den prøver å koble opp via grps og ikke wlan.

 

Da jeg skrudde på telefonen første gang ba den meg om å laste ned innstillinger fra telenor, men det greide den ikke.

 

Nonen tips? Har klikket rundt i SEs knowledge database uten å bli serlig klok.

Lenke til kommentar
Heisann. Fikk P1ien min i dag! :)

Syns den var søt, men har litt problemer med internet på den. Har laget en konto for det trødløse nettverket mitt. Men hver gang jeg prøver å komme på internet sier den bare "Finner ikke ekstern server". Er ganske sikker på at den prøver å koble opp via grps og ikke wlan. 

9357359[/snapback]

 

Er det vesle ikonet for trådløst nettverk klart og blått eller berre litt grått? Dersom det er litt grått, så er du ikkje tilkobla. Trykk på ikonet så du får opp WLAN-sida og uthev nettverket ditt der (eller finn det ved å søke) og velg koble til.

 

Telefonen er innstilt til å koble seg fra automatisk etter få minutts inaktivitet. Dersom du vil at den skal fortsette å vere tilkoble det trådlause nettet ditt heime kan du endre dette under Internett-kontoer, "ditt nettverk", Mer, Alternativer, Oppringingstidutkobling.

 

Hjalp dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...