Gå til innhold

Ta Tilflukt! Let! Be! Bank på!


Anbefalte innlegg

Men han må da ha brukt opp en masse med penger. Han var jo millionær og tjente nesten en million i året i 2002.

Det sto han hadde solgt alt, og oppholdt seg i en liten hybel. Hmm.. det skulle vel være lett å finne ut om stemmer

9211218[/snapback]

 

se der ja...nå som vi vet hvor han bor er det bare å hamstre sukker å fylle opp tanken på jesus skuteren hans :whistle:

 

Når det gjelder hvor mye penger han har brukt, så må man jo bruke penger for å tjene penger. (det kalles investering)

 

Konseptet er ganske enkelt:

kjøp en skuter og lei en hybel, og fortell at du har solgt alt du eier.

få uvitende folk til å tro på deg å pengene begynner å rulle inn.

bruk feks. 10% av det du får på PR med gjevne mellomrom og du vil få en rask inntektsøkning.

Pengene er donering/bidrag, så de regnes ikke som inntekt og er skattefrie (derfor vil man heller ikke kunne se på skattelisten om han putter de i lomma)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro er noe man gjør før man begynner og stille spørsmål.. Man studerer, observerer og reagerer... Tro er vissheten om det skjulte. Tro på bibelen er vel unødvendig.. Spesielt når folk ikke prøver og forstå den, men vrir på absolutt alt der.... Den Katoslke Kirke, hva gjør den? Gjør den ikke alt som bibelen advarer mot? Oppfordrer folk til og sjekke det ut.. www.bibelen.no og søk litt rundt på katolsk.no .... Legger meg nå, så studer litt dere ;-)

Lenke til kommentar
Men han må da ha brukt opp en masse med penger. Han var jo millionær og tjente nesten en million i året i 2002.

Det sto han hadde solgt alt, og oppholdt seg i en liten hybel. Hmm.. det skulle vel være lett å finne ut om stemmer

9211218[/snapback]

 

se der ja...nå som vi vet hvor han bor er det bare å hamstre sukker å fylle opp tanken på jesus skuteren hans :whistle:

 

Når det gjelder hvor mye penger han har brukt, så må man jo bruke penger for å tjene penger. (det kalles investering)

 

Konseptet er ganske enkelt:

kjøp en skuter og lei en hybel, og fortell at du har solgt alt du eier.

få uvitende folk til å tro på deg å pengene begynner å rulle inn.

bruk feks. 10% av det du får på PR med gjevne mellomrom og du vil få en rask inntektsøkning.

Pengene er donering/bidrag, så de regnes ikke som inntekt og er skattefrie (derfor vil man heller ikke kunne se på skattelisten om han putter de i lomma)

9211344[/snapback]

Det er jo ikke sikkert han har hybel heller. De 3 andre personene som står oppført på samme adresse kan være mamma, pappa, og en bror. Etternavnet kan han ha skiftet for å gjøre påstanden troverdig. :tease:

 

Det er forøvrig flere som mener det dreier seg om ren svindel.

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Åssen kan voksne folk tro på dette?  :ermm:

9211590[/snapback]

Og det er århundrets spørsmål, mener jeg. Hvordan kan storparten av verden tro på ting som ikke er der?

9213702[/snapback]

There are three kinds of people: those who seek the truth as revealed by a higher authority; those who seek the truth as defined by rational enquiry; and the vast majority, who believe whatever they find convenient.

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar

Fyren er nok litt for sprø til at dette kan kalles blank svindel, i alle tilfelle er de som måtte la seg lure dessverre fortapt allerede; det blir ikke flere gærninger i verden av denne brosjyren. La oss heller nyte moroa så lenge den varer.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Greit, fyren er kanskje ikke som alle oss andre. Men prøv å se det litt objektivt folkens, for denne karen er det blodig alvor.

9219182[/snapback]

Er det objektivt å være skråsikker på at han mener alvor? For min del så kan det være det samme om han tror på dette selv eller om han bevisst utnytter andre, påstandene han kommer med er nå like tyntflytende uansett hva motivet hans er.

Lenke til kommentar
Yay! I dag fikk jeg en finfin folder i posten. Enda jeg har klistremerke på postkassen som reserverer meg mot uadressert reklame og alt. J

Haha, for et sammentreff! Jeg fikk dette i posten i dag jeg òg! Hadde også tenkt å spørre om det er lovlig å dele ut slikt når jeg ikke ønsker uadressert reklame.

9190118[/snapback]

 

 

Jeg har for tiden sommerjobb i posten og kan kaste litt (guddommelig?) lys på hvorfor dere har fått denne brosjyren til tross for at dere har reservert dere mot reklame. Svaret ligger enkelt og greit i en genial liten formulering om hva som er reklame og hva som er informasjon. Kort forklart er det mulig å få denne type skrifter som ikke representerer en butikk eller lignende og ikke har som hovedformål å selge noe (kan vel mildt sagt diskuteres i dette tilfellet) klassifisert som informasjon og dermed få benyttet postens alldistrubasjon. Da omgår man reklamereservasjoner til stor irritasjon for alle som ikke er interresert i dritten, og tro meg, til enda større irritasjon for postbudene som må bære det rundt.

 

Ellers kan jeg si at jeg leste igjennom det mens jeg sorterte posten, og ble i likhet med de fleste her sjokkert og underholdt av førsteklasses svada. Man må for min del være så religiøs en bare vil, men å gi ut denne typen skrifter er i mine øyne forkastelig. Særlig når man ser på noen av de tingene forfatteren prøver å få folk til å tro.

 

-mvh

Lenke til kommentar
    *  Tidligere har jeg utført følgende:

          o Støttet 3.400 søndagsskoler i Moskva  med  undervisningmateriell.

          o Støttet Evangeliesenteret med donasjon og bistand.

          o Støttet Det norske bibelselskap med donasjon.

          o Delt ut ca. 200.000 infobrosjyrer egenhendig.

          o Deltatt i de mest populære radioprogrammer på Kanal 24 og P3.

          o Brukt mye tid i rusmiljøet i Oslo, og har blitt kjent med et hundretalls missbrukere.

          o Brukt mye tid i kontakt og forbønn for mennesker med handicap og lidelser som; manglende legemsdeler, kreft, lammelser og blindhet.

          o Utført evangeliseringsarbeid i flerer store engelske byer.

I hvilken sammenheng da? :p

Lenke til kommentar
Greit, fyren er kanskje ikke som alle oss andre. Men prøv å se det litt objektivt folkens, for denne karen er det blodig alvor.

9219182[/snapback]

Er det objektivt å være skråsikker på at han mener alvor? For min del så kan det være det samme om han tror på dette selv eller om han bevisst utnytter andre, påstandene han kommer med er nå like tyntflytende uansett hva motivet hans er.

9219349[/snapback]

Fyren går ut med fullt navn, adrese og til og med bilde av seg selv. Oppsøker personlig folk og snakker med dem.

Lenke til kommentar
  *  Tidligere har jeg utført følgende:

          o Støttet 3.400 søndagsskoler i Moskva  med  undervisningmateriell.

          o Støttet Evangeliesenteret med donasjon og bistand.

          o Støttet Det norske bibelselskap med donasjon.

          o Delt ut ca. 200.000 infobrosjyrer egenhendig.

          o Deltatt i de mest populære radioprogrammer på Kanal 24 og P3.

          o Brukt mye tid i rusmiljøet i Oslo, og har blitt kjent med et hundretalls missbrukere.

          o Brukt mye tid i kontakt og forbønn for mennesker med handicap og lidelser som; manglende legemsdeler, kreft, lammelser og blindhet.

          o Utført evangeliseringsarbeid i flerer store engelske byer.

 

Gud er årsak - virkning.. Dette har jeg funnet ut ved og lese mye i bibelen NT og GT.. (toraen)

 

Himmelen går under en lov og det er årsak - virkning.

 

 

Visdoms ord:

 

Gaver til de fattige

Pass dere for å gjøre gode gjerninger for øynene på folk, for å bli sett av dem. Da får dere ingen lønn hos deres Far i himmelen. 2 Når du gir en gave til de fattige, skal du ikke utbasunere det, slik hyklerne gjør i synagogene og på gatene for å bli æret av mennesker. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn. 3 Når du gir en slik gave, skal ikke din venstre hånd vite hva den høyre gjør, 4 for at det kan være en gave i det skjulte. Og din Far som ser i det skjulte, skal lønne deg.

 

Bønn

5 Når dere ber, skal dere ikke gjøre som hyklerne. De liker å stå i synagogene og på gatehjørnene og be for å vise seg for folk. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn.

6 Men når du ber, skal du gå inn i ditt rom og lukke din dør og be til din Far som er i det skjulte. Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg.

 

Du kan ikke se på din far, han er i det sjulte... Jeg tenker at dersom jeg skulle ha bedt, så ville jeg ha prøvd og forestilt meg hva ville en klok man ha valgt og gjøre? Når han er i en situasjon.. Du ber deg selv før du gjør det, dette er tro! Troen på deg selv. Herren får ikke til noe, dersom han ikke får hjelp heller..... Ellers trengte han ikke ha en hær heller... Han kan jo gjøre alt selv i følge de overtroende...

 

 

Årsak - virkning er en naturlov på lik linje med tyngde-loven. Jo mer dritt du gjør jo mer dritt får du tilbake. Jo flere feil desto mer feilaktig er resultatet. Gud er denne kjeden, Gud er dette ordet han er tiden og evigheten, første og siste, og dømmer oss så og si nøyaktig ut ifra hva vi gjør: Gud er Ånd, hva er Ånd? Øvland: jo det er Tøv! -Problemet med bibelen er at folk har lagt til ting utenom bibelen, såppas mye og i så stor skala at man ikke lenger forstår hva som står skrevet i den! Når du er klar over at Gud blir beskrevet med begreper du forbinder med noe, vær aktsom med å forbinde disse begrepene med noe som ikke er nevnt i Bibelen, det gjelder hele Bibelen. Ordet er allmektig siden den kan forme alt og ta vekk alt... Se her: er det mulig for en overnaturlig energi-enhet som fyller hele verdens-rommet og skape en så stor og tung sten at den ikke kan løfte den? Fantomet: -Ja hvis den later som den er deg i det den har laget denne stenen - men da blir jeg jo lungemos? Fantomet: nei da, du klarte bare ikke løfte den... det er alt...

 

Gud blir fortstått av de fleste som noe overnaturlig, forde folk bruker sitt psykisk komplekse system når de skal lage et bilde av han. Men jeg tror ikke det er virkeligheten! Hele bibelen blir et stort problem om man ser det på denne måten, om du spør om hvorfor, kan jeg peke på mange ting: det ondes problem, og spesielt der hvor Gud blir beskrevet som flere menn. her er alle eksempelene på Gud i Bibelen som gir et helt annet bilde enn denne oppfatningen.

 

Bibelen blir slik du selv ønsker den skal se ut, kritikken av bibelen strekker seg mot den gange oppfatningen og den gale tolkning av den. Viste du foresten at mye er skrevet som ikke kan oversettes korekt slik at det klinger helt rett i dine ører? Bibelen kan vanskelig forståes skikkelig uten gode kunnskaper om språkets oppbygning, dersom den er genial er den virkelig Genial! Det som virkelig er genialt kan umulig være enkelt og forstå... Hva skjer i hodet ditt om du leser noe du ikke forstår? Jo du blir utslitt og begynner og mislike det du leser... det intresserer deg ikke, iallefall ikke før du har forstått det, iallefall er det slik med meg. Men jeg anså Bibelen som noe nyttig (jeg sier som askeladden: finner jeg noe kan jeg altids bruke det til noe).

 

Bibelen inneholder ikke overnaturlige forklaringer slik jeg ser det. Hører du om et monster med to hoder etc: er dette en skulpturer eller byggverk isammenheng med det tilhørende folket og handlingene deres, og resultatet. Bygninger gir stort intrykk på oss, staten ville ikke blitt det samme uten et stort storting med spesielt god arkitektur, heller ikke den Katolske Kirkes Pave ville blitt noe spessielt populær om det ikke var for det enorme Vatikanet. Matte og arkitektur er mye av hemmeligheten bak ordene, mange mener Matteus henviser til dette. (Alchemy)

 

 

DETTE BESKRIVER EN OVERNATURLIG ENERGI SOM FYLLER VERDENSROMMET

 

1Mos 01,26

Da sa Gud: "La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss!

 

1Mos 11,07

La oss stige ned og forvirre deres språk, så den ene ikke skjønner hva den andre sier!

 

HVA OM DET ER NOE HELT ANNET?

 

1Mos 18,01

1 Siden viste Herren seg for Abraham i eikelunden i Mamre, en gang han satt i teltåpningen midt på heteste dagen. 2 Da han så opp, fikk han øye på tre menn som stod foran ham. Med det samme han fikk se dem, sprang han imot dem fra teltåpningen, bøyde seg til jorden 3 og sa: "Herre, dersom jeg har funnet nåde for dine øyne, så gå ikke forbi din tjener! 4 La oss få hente litt vann, så dere kan vaske føttene og hvile dere her under treet! 5 Så vil jeg komme med litt mat, som dere kan styrke dere med, før dere drar videre siden dere nå har lagt veien om deres tjener." De svarte: "Ja, gjør som du sier!

 

6 Da skyndte Abraham seg inn i teltet til Sara og sa: "Skynd deg, ta tre mål hvetemel; kna det og bak kaker!" 7 Selv sprang han bort til buskapen og hentet en fin og god kalv; den gav han til tjenestegutten, som skyndte seg å lage den til. 8 Så tok han rømme og melk og den kalven som gutten hadde stelt til, og satte det fram for mennene. Og han stod hos dem under treet mens de spiste.

....

16 Nå brøt mennene opp og gikk i retning av Sodoma. Abraham gikk med; han ville følge dem på veien.

 

Sal 082,01

Gud står fram i gudenes forsamling,

blant guder holder han dom:

 

2 "Hvor lenge vil dere felle urett dom

og holde med de ugudelige?

 

Jos 05,13

Josva møter høvdingen over Herrens hær

13 Mens Josva var i nærheten av Jeriko, hendte det en gang da han så opp, at han fikk øye på en mann som stod rett foran ham med løftet sverd i hånden. Da gikk Josva bort til ham og spurte: "Er du en av våre, eller hører du til fienden?" 14 Mannen svarte: "Nei, jeg er høvdingen over Herrens hær. Nå er jeg kommet." Da falt Josva på kne, bøyde seg til jorden og sa: "Hva har min herre å si til sin tjener?" 15 Høvdingen over Herrens hær svarte: "Ta skoene av deg, for det stedet du står på, er hellig." Og Josva gjorde så.

 

Jes 06,01

1 I det året da kong Ussia døde, så jeg Herren sitte på en høy og mektig trone, og slepet av hans kappe fylte templet. 2 Serafer stod omkring ham. Hver av dem hadde seks vinger. Med to dekket de ansiktet, med to dekket de føttene, og med to holdt de seg svevende.

 

Esek 40,03

Se, der var det en mann som var lik bronse å se til. Han stod i porten og hadde en linsnor og en målestang i hånden. 4 Mannen sa til meg: Menneske, bruk øynene og ørene og legg merke til alt det jeg lar deg se. Du er ført hit for at jeg skal vise deg det. Alt det du ser, skal du fortelle til Israels ætt.

 

 

Hvis man leser bibelen med åpne øyne, får man fort øye på bibelsteder som ikke stemmer overens med den første påstanden. Det gamle testamente inneholder en rekke steder som omtaler guder, gudesønner, serafer, kjeruber, engler, og gudsmenn.

 

 

 

SJEKK UT WWW.BIBELEN.NO

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Heh.. leste i avisa Nordlys, der var det en kar som hadde satt inn annonse:
Hei kjære du som la "Ta Tilflukt" i postkassa mi.

Du bør søke tilflukt!

 

:!: :D

9237968[/snapback]

Hahahahahaha! Det var noe av det bedre jeg har hørt i dag!

 

Støttet 3.400 søndagsskoler i Moskva  med  undervisningmateriell.

3400?! Han har ikke bare gitt til en bøsseaksjon som alle andre, vel? :hmm:

Lenke til kommentar
Heh.. leste i avisa Nordlys, der var det en kar som hadde satt inn annonse:
Hei kjære du som la "Ta Tilflukt" i postkassa mi.

Du bør søke tilflukt!

 

:!: :D

9237968[/snapback]

Hahahahahaha! Det var noe av det bedre jeg har hørt i dag!

 

Støttet 3.400 søndagsskoler i Moskva  med  undervisningmateriell.

3400?! Han har ikke bare gitt til en bøsseaksjon som alle andre, vel? :hmm:

9237982[/snapback]

TRETUSENFIREHUNDRE søndagskoler i Moskva?! SÅ svær er vel ikke Moskva, det er jo bare en by! :ph34r:

Lenke til kommentar

Og denne! Denne er god! Historien om aske i senga:

 

En dag så jeg til min store forbauselse sorte, hvite og grå askeflak i sengen. De var spredt utover hele lakenet i stort omfang. Det var vintertid, rent ellers i rommet. Jeg fikk full visshet om at det var aske. Til min forskrekkelse luktet det menneske-aske.

 

Noen av dere som vet hvordan menneske-aske lukter?? Tilfeldigvis brent noen lik i det siste?

 

Edit:

 

Flere ganger har jeg havnet i situasjoner hvor mennesker angriper meg. Hver stanser alt opp før noe alvorlig skjer.

bombe..

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...