Gå til innhold

Bekjent sende pakke fra Canada, tollfritt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en onkel i Canada. Og nå leste jeg akkurat at hvis du merker pakken med verdi under 1000kroner så er det 99.9% sikkert at den slipper gjennom tollen. Mener det var Sigma som sa dette.

Uansett, jeg sikler på noen produkter innen dette forumets grenser. Og da tenkte jeg denne onkelen kunne sende disse produktene, så sparer jeg endel tusenlapper.

 

Vil det gå? Er det noe å satse på? Noen knep man burde kjenne?

 

Tusen takk for all feedback!

:)

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gavesendiger med verdi under kr. 1000,- er tollfritt, men det er jo litt dumt av deg å oppgi såpass mye detaljer i et offentlig forum. Nå vil evt. tjenestemenn som også bruker dette forumet vite at det i løpet av nærmeste framtid vil komme en gavesending fra Canada med varer som har en mye høyere verdi en oppgitt.

 

Vil uansett ikke oppfordre til svindel men kjøp heller med god samvittighet i Norge, du tjener nok ikke så mange tusenlapper på å jukse.

Lenke til kommentar

Haninord, ikke vær paranoid da lol... ;)

 

Mr.SS: ja, om du merker under 1000 samt "gift" så har jeg enda ikke opplevd at pakkene mine har blitt åpnet for tollsjekk.

 

Ufordelen er at mår du merker en pakke til 1000, kan den ikke forsikres for mer heller, så vær obs på det.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Om du har f.eks. en bærbar PC som det er temmelig åpenbart ikke går under tollgrensen, kan du oppgi at det er en delemaskin, og sende batteri og lader i en separat pakke. Da er du virkelig sikker, men sjansen for at det skjer er vel uansett temmelig lav.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Denne onkelen din må huske å skrive avsender adresse på pakken i samme slengen så ser de også at det er fra en privat adresse i tillegg til å skrive at det er en gave på pakken og at summen er under 1000 kroner...

 

Hvis han ikke gjør det så blir pakken helt sikkert stoppet og du må bekrefte innholdet før du får den utlevert...

Lenke til kommentar
Det går sikkert bra, med tror det er kommer ann på hva det er snakk om.

Er det den nye 500mm f/2,8 er det mulig du kan få problemer.

9187945[/snapback]

 

Det kan jeg love deg at du ikke får :!: Da jeg har fått sendt fotoutstyr for flere tusen fra tyskland igjennom tollen, har også fått pakken åpnet uten at tollen har reagert på at det var helt nytt fotoutstyr til flere tusen priset til 500 og merket pakke.

 

Reglene sier ganske klart at gaver med verdi under 1000 kroner (frakt ikke medregnet) skal gå tollfritt.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Det går sikkert bra, med tror det er kommer ann på hva det er snakk om.

Er det den nye 500mm f/2,8 er det mulig du kan få problemer.

9187945[/snapback]

 

Det kan jeg love deg at du ikke får :!: Da jeg har fått sendt fotoutstyr for flere tusen fra tyskland igjennom tollen, har også fått pakken åpnet uten at tollen har reagert på at det var helt nytt fotoutstyr til flere tusen priset til 500 og merket pakke.

 

Reglene sier ganske klart at gaver med verdi under 1000 kroner (frakt ikke medregnet) skal gå tollfritt.

9194369[/snapback]

har selv opplevd at pakker som har blitt merket med gave og verdi under 1000nok har blitt stoppet i tollen,da har posten krevd bevis på at det virkelig er en gave fra en bekjent som har blitt sendt.

det var ingen faktura i pakken,og pakken ble sendt fra en privat person.

så vær obs på at det ikke alltid går gjennom med å merke pakkene som gave,men er det virkelig en gave,så har du vel ikke noen problemer med å skaffe bevis på om det er en gave heller,om posten krever bevis.

Lenke til kommentar
Det går sikkert bra, med tror det er kommer ann på hva det er snakk om.

Er det den nye 500mm f/2,8 er det mulig du kan få problemer.

9187945[/snapback]

 

Det kan jeg love deg at du ikke får :!: Da jeg har fått sendt fotoutstyr for flere tusen fra tyskland igjennom tollen, har også fått pakken åpnet uten at tollen har reagert på at det var helt nytt fotoutstyr til flere tusen priset til 500 og merket pakke.

 

Reglene sier ganske klart at gaver med verdi under 1000 kroner (frakt ikke medregnet) skal gå tollfritt.

9194369[/snapback]

har selv opplevd at pakker som har blitt merket med gave og verdi under 1000nok har blitt stoppet i tollen,da har posten krevd bevis på at det virkelig er en gave fra en bekjent som har blitt sendt.

det var ingen faktura i pakken,og pakken ble sendt fra en privat person.

så vær obs på at det ikke alltid går gjennom med å merke pakkene som gave,men er det virkelig en gave,så har du vel ikke noen problemer med å skaffe bevis på om det er en gave heller,om posten krever bevis.

9196399[/snapback]

 

Hva er "bevis" på at det er en gave?

Lenke til kommentar
Gavesendiger med verdi under kr. 1000,- er tollfritt, men det er jo litt dumt av deg å oppgi såpass mye detaljer i et offentlig forum. Nå vil evt. tjenestemenn som også bruker dette forumet vite at det i løpet av nærmeste framtid vil komme en gavesending fra Canada med varer som har en mye høyere verdi en oppgitt.

 

Vil uansett ikke oppfordre til svindel men kjøp heller med god samvittighet i Norge, du tjener nok ikke så mange tusenlapper på å jukse.

9185748[/snapback]

 

 

Haha, er du klar over hvor mange gavesendinger som kommer fra Canada/Usa, Taiwan, Tyskland, Japan etc.. eller? det er ikke få kan jeg love deg, mange som handler fra Ebay.

 

mottar om noen dager en Lilliput skjerm og en Carputer som er sikkert verdt en 7-8000,- minst her i Norge, den ble stoppet i tollen og det ble utført forenklet tollbehandling på den, så tror ikke jeg må betale noe særlig, uansettt er ikke toll avgiftene så høye, det er momsen man vil slippe unna.

Lenke til kommentar
Hva er "bevis" på at det er en gave?

 

det er at du må vise posten at det virkelig er en gave,fikk en pakke fra japan som var merket som gave og hadde en verdi på ca 400nok,var ingen faktura,og pakken kom fra en privatperson.

ble oppringt av postensfortollingsenter,hvor de krevde at jeg skulle bevise at det virkelig dreide som en gave,sleit jo rimelig med det,da det var en vare jeg vant på ebay.

så da var eneste løsningen å betale mva på vare og frakt.

 

så de slipper nok ikke gjennom alle pakker som er merket med gave nei,de fleste av pakkene jeg får fra tyskland/usa/england/japan har blitt stoppet og åpnet(seff så slipper noen gjennom),men har sikkert med at jeg kjøper endel også,har vel ca 200 kjøp bare fra ebay site året :hmm:

Lenke til kommentar
Hva er "bevis" på at det er en gave?

 

det er at du må vise posten at det virkelig er en gave,fikk en pakke fra japan som var merket som gave og hadde en verdi på ca 400nok,var ingen faktura,og pakken kom fra en privatperson.

ble oppringt av postensfortollingsenter,hvor de krevde at jeg skulle bevise at det virkelig dreide som en gave,sleit jo rimelig med det,da det var en vare jeg vant på ebay.

så da var eneste løsningen å betale mva på vare og frakt.

 

så de slipper nok ikke gjennom alle pakker som er merket med gave nei,de fleste av pakkene jeg får fra tyskland/usa/england/japan har blitt stoppet og åpnet(seff så slipper noen gjennom),men har sikkert med at jeg kjøper endel også,har vel ca 200 kjøp bare fra ebay site året :hmm:

9198068[/snapback]

 

Får det fortsatt ikke til å stemme.

Hvis pakken kommer fra en venn osv.. avsender er privatperson, og den er merket som gave (ingen faktura i pakken).

Og så ringer posten og ber deg bevise at dette er en gave.

 

Hva annet enn å si at personen er en venn og at han visste at jeg ønsket meg denne varen kan man si?

Hva hvis varen er en overraskelses gave fra vedkommende?

 

Hvordan skal posten motbevise at det ikke er en gave?

Endret av Makky
Lenke til kommentar

er nok ikke posten som må motbevise at det ikke ar gave,er nok den som står som mottaker som må bevise det gitt.

 

prøvde selv å si at det var en bekjent som hadde sendt pakken til meg,tror du det hjalp??nei,gjorde ikke det gitt,fikk bare beskjed om skaffe besvis på at det virkelig dreide sog om gave.

 

tror du virkelig at posten slipper gjennom alle pakker som er merket gave,har verdi under 1000nok,og som ikke har kvittering?

hvis du tror det,da har du nok ikke handlet mye fra utlandet,har vel snart 1000kjøp fra utlandet de siste 2-3 årene,vil tippe på at ca 50% av disse har vert merket som gave,og verdi godt under 1000nok,og det er ikke mange av disse som har godt rett igjennom tollen.

dette gjelder pakker,og ikke brevpost,brevpost slipper endel lettere gjennom tollen har jeg merket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...