Gå til innhold

Toppmodell med skreddersøm


Anbefalte innlegg

Logitech har lansert en ny mus rettet mot spillere. G9 Laser Mouse...
Hvorfor har den ikke da en optisk sensor?

 

Den minnet meg forøvrig om en "bolet" G5 any edition. Hvordan den ser ut har dog ingen betydning så lenge en mus presterer og fungerer overlegent.

 

Det er nok at disse "Mac" fantastene som mener "design is everything".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

G5 / G7 mus fra logitech er vel ikke ifra logitech's side lansert som gamer mus selv om de omtales som sådan. MX518 blir kalt gamer mus fra logitech's side og er en mus som er veldig godt likt. Hvis Logitech sier dette er gamer modellen av Gx modellene, så er det meget interessant, mener jeg. At musen har "kloss" form synes jeg er bare positivt. Mao, jeg vil ha en sånn en =D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
G5 / G7 mus fra logitech er vel ikke ifra logitech's side lansert som gamer mus selv om de omtales som sådan. MX518 blir kalt gamer mus fra logitech's side og er en mus som er veldig godt likt. Hvis Logitech sier dette er gamer modellen av Gx modellene, så er det meget interessant, mener jeg. At musen har "kloss" form synes jeg er bare positivt. Mao, jeg vil ha en sånn en =D

9324610[/snapback]

 

De har vel det? G serien er jo GAMING serien til Logitech...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det noen som har prøvd den? Hvordan er den i formen sammenlignet med en fatality 1010 mus?

 

 

Kjapp oppsummering fra en meget kresen QuakeWorldspiller.

 

 

G9 er litt mindre, mer solid og adskillig mer presis og kjapp enn 1010.

 

Hjulet er bra, med nyttig og lett sideklikk, men ganske hardt i nedtrykket, noe jeg personlig ikke liker.

Sideknappene sitter ikke i veien.

 

Ingen problem med drivere/firmware og det utskiftbare grepet er genialt. Personlig håper jeg det kommer et grep med glatt/blank overflate og uten "tommelhvile", som jeg synes gir mer friksjon og bedre grep

(et billig triks jeg kan anbefale er å teipe på vanlig blank teip på knappene og på siden).

 

Laseren er bra. Jeg er ca. medium sens (15-20cm på en 360 runde) og den hverken skipper eller viser tegn til negativ aksellerasjon. Løftehøyden er også bra, omtrent idensisk med den optiske G1.

 

Skulle ønske den var litt lettere i letteste konfigurasjon, uten vekt/loddene.

 

Sidebevegelser er -meget- presise.

Høydebevegelser (mot/fra deg) er ikke fullt så presise, men fremdeles bra.

 

Ikke perfekt, men alt i alt den beste musa til spilling jeg har prøvd (og det er ganske mange :)).

 

 

 

 

MVH

Bjørnar Bolsøy

Endret av bbolsoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Helt GENIAL mus. :)

 

Elsker den, har flere profiler, en til Team fortress 2, en til CS, en til Hammer editor, en til firefox og en som har standard innstillingene. :)

 

Men lurer på en ting, for lenge siden, da det var en liten "smaks-prøve" på hvordan musen skulle bli, før den kom ut altså..?

I den artikkelen sto det at man kunne snu seg 180 grader med et tastetrykk, noe so ikke går ser det ut som..?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Likte utseende. Endelig litt utradisjonell design... Dog den minte litt om Fatal1ty musa til Creative. Men er spent på hvordan denne er å holde. Den ser jævlig ut, men har trua på at den kanskje er god å holde. Keep it up Logitech!

 

Kudos fra meg i alle fall...

 

Formen kan spores tilbake til Logitechs legendariske MouseMan Sensa/Wingman gaming mouse fra 90-tallet:

 

http://www.firingsquad.com/hardware/wingmanmouse/

http://wp1075956.wp109.webpack.hosteurope....-Design&p=3

 

Hardcore FPS gamere har lenge etterlyst en kvalitetsmus med denne formen som grunnlag. Fatalitymusen lider dessverre av å være noe klumpete, et skranglete vektsystem og problemer med firmware.

 

 

 

MVH

Bjørnar Bolsøy

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd den? Hvordan er den i formen sammenlignet med en fatality 1010 mus?

 

G9 er litt mindre, mer solid og adskillig mer presis og kjapp enn 1010.

 

Hjulet er bra, med nyttig og lett sideklikk, men ganske hardt i nedtrykket, noe jeg personlig ikke liker.

 

Oppdatering: Hvis man forsiktig åpner musen kan man fjerne en liten metallfjer for å gjøre nedtrykket på hjulet

*mye* lettere. Ypperlig hvis du feks. har lightgun eller et lignende instagib-våpen, som krever ultrakjapp finmotorikk.

 

 

MVH

Bjørnar Bolsøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...