Gå til innhold

Bildekritikk: Boeing 747


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildene er tatt fra 'Flyvergrillen' som ligger rett utenfor flyplassen, så er nok tillatt å ta bilder, hver gang jeg er der står det folk med kamera til flere titalls tusen kroner. Jumboen går opp mellom 14:30 og 15:00 hver dag, så er ett 'sjeldent' syn i flytrafikken her i norden.

 

EDIT: Hvilken annen host kan jeg bruke? Har ikke plass igjen på forumet her og 'Photobucket' tar ikke filer på over 1mb (Bildene er fra 1,1 til 1,5mb) Skal flytte de når jeg kommer hjem, sitter på en 256kbps linje her nå (Hvis jeg finner en annen host).

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Eller bruk f.eks home e.l til å laste opp bildene, så bruker du bare adressa til bildet og poster som bilde her. Funker fint det og.

 

Syns i grunn ikkje at noken av bildene var særlig bra.. Det kunne vore bra om du lagde panorama bilde med flyet i eine enden, eller at du hadde panorama bilde med fleire bilder av flyet på forskjellige plasser på rullebanen.

Lenke til kommentar

Ett tips om det tar lang tid å opplaste bilder til diskusjon.no er å forminske bildene først. Til dette kan jeg tipse om ett freeware-prog jeg selv bruker ofte. PixResizer fra http://bluefive.pair.com . Programmet er veldig enkelt i bruk, man beholder orginalene urørt og får en forminsket utgave av det ut. Nytt nå (mai-07) er at man også kan velge å beholde exif i bildefilene.

 

Klipt ut: "PIXresizer is a tool for quickly generating screen-friendly versions of

your images with dramatically reduced file sizes. It is a photo resizing

program that enables you to quickly resize one file or a selection of

image files for use on the web and in e-mail. The reduced files are saved

in a different directory, so your original pictures are not changed.

 

The program offers several different resizing methods to choose from and

can automatically recognize image sizes to calculate the best fit.

PIXresizer includes a built-in image viewer and you can also convert

between graphics formats: it opens and saves in .bmp, .gif, .jpg, .png,

and .tif formats. A great companion for webmasters and digital

photographers."

 

Legger ut en link til programmet om du (eller andre) er innt.

http://bluefive.pair.com/PIXresizer.zip

Lenke til kommentar
Og har du egentlig lov til å ta bilder der? :ermm:

PS: "Boeing"

9182125[/snapback]

 

Tror ikke det er noen restriksjoner på å ta sånne bilder, eller tar jeg feil ?

 

 

i tilleg kommer den partypoker reklamen hele tiden...

9182171[/snapback]

 

Misliker også sterkt dette, iriterende.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som MariusN sier, etterbehandling er ofte mer enn halvparten av bildet. Jeg prøvde meg på samme bildet.

 

Legger ut begge versjonene (farger og s/h)

 

Ellers synes jeg bildene var greie i første omgang, men for å få til noe mer profesjonelt trenger du mer tele for å få mer skarphet. Prøv også å få litt mer action-fylte bilder.

 

97052.jpeg

97053.jpeg

 

EDIT: Håper du ikke ser på det som en krenkelse at jeg redigerte bildene dine. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...