Gå til innhold

StarTrek - hva er greia?


BareGjest

Anbefalte innlegg

Hei ..

 

Må bare først få lov til å si at dette er ikke ment som en negativ post om StarTrek - snarere en "jeg forstår det bare ikke" greie ..

 

Sitter nå og ser på episode IV - the voyage home. Har kommet ca 35 minutter ut i filmen, og handlingen så langt er at hele teamet har warpet seg tilbake i tid for å stjele hvaler med seg tilbake til fremtiden, fordi de trenger lyden hvalene generer ellerno ..

 

Og her kommer det jeg ikke forstår - hvordan i all verden kan en slik handling resultere i populæriteten til StarTrek som en serie?! Eller er det bare episode IV som har et litt rart plot (så langt iallefall)?

 

..har alltid hatt til hensikt å sjekke ut StarTrek fenomenet men så langt så er jeg noe skuffa, dette plottet er litt far-out hva sci-fi plots angår.. :cry:

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

film IV er atypsik, av star trek, den er alt for komisk og tullete, pluss at den bommer på en del viktige ting, greit at de vil gi et miljø vennlige syn, men å "redde" en hval i 85 når den arten har vært fredet siden 60tallet blir litt dumpt,

da kunne de heller redda finn hval som norge fremdeles jakter på.

 

Se Star trek II the wrath of kahn, den beste filmen, eller se noen episoer av the next generation eller Deep space nine

DS9 har noe flotte STORE slag de siste 3 sesongene.

Lenke til kommentar

The wrath of Kahn og First Contact er de beste filmene..

 

The wrath of Kahn er også beskrivet som tidenes beste oppfølger.. mest fordi den første filmen var så RÆVA

 

faktisk har "Wrath of Kahn" blitt ett ordtak i Hollywood som ofte brukes når det gjelder oppfølgerenn

bla har forfatteren av Superman Returns og den kommende Superman: Man of Steel sagt at de tar en "Wrath of Kahn" dvs Mye action, og helt annen rettning enn første

Lenke til kommentar

Det er vel heller omvendt, filmene kom pga suksessen av serien. Filmene var vel bare en måte å presse konseptet lenger, og penger ut av fanskaren. Kvaliteten på de filmene er ikke det aller beste når det gjelder handling og er til tider ukonsekvent med historien fra serien. Den orginale Star trek serien kan forsåvidt ikke sies å være bra sience fiction sett ut i fra dagens standard uansett, da vil jeg heller andbefale Star trek TNG, de siste filmene med Star trek inneholder forresten besettningen fra TNG serien, men viss du tenker å se disse filmene bør en egentlig være en del av fanskaren mer eller mindre og ha sett en del episoder.

 

Edit: Svaret er ment til første post

Endret av rufs
Lenke til kommentar

TNG er den beste serien, og fordi jeg har vokst opp med den så er de det som er star trek for meg, den har de beste karakterene og de mest solide historien,

DS9 mangler liksom det ene for meg, og siden jeg vokste opp med TNG er det liksom serien min, men DS9 er dønn solid sci-fi og de siste 3 sesongene er veldig gode, egentlig på høyde med TNG. men TNG har da 7 fantastikse sesonger mot DS9 sine 3-4.

 

nå skal de sies at film IV var den filmen som var størst sukkses økonomsik for star trek og dens suksess gjorde at TNG ble laget.

så selv om jeg ikke liker filmen så godt så ga den meg TNG og det takker jeg den for.

Lenke til kommentar

Av alle filmer å starte med må vel IV være den dummeste, tett etterfulgt at The Final Frontier.

De fleste som liker Star Trek vil nok si at IV ikke er noe høydepunkt, for å si det mildt.

Det er mer en komedie enn noe annet.

"Are you sure it isn't time for a colorful metaphor?"

 

Helst burde du begynne med å se noe som er litt lett å svelge, hvis du først skal se Star Trek. Da er TNG eller DS9 det beste, spør du meg.

Lenke til kommentar
the voyage home er bra den.. bare du ikke tar den seriøst..

 

 

er jo egentlig ingenting bedre enn Checov som står i San Fransisco  med sin russiske dialekt og lurer på hvor "nuclear wessels" er .. (hele den scenen er faktisk improvisert :p)

9182280[/snapback]

"Oh my god, it's like the dark ages."

Haha, jeg må finne frem den filmen. Jeg fikk lyst til å se den.

Lenke til kommentar

ja, filmen er morsom, og skal man se star trek filmene må man se den.

men det er ikke filmen man begynner å se.

halvparten av morsomhetene forsvinner viss man ikke vet noe om historien til karakterene.

sammspillet mellom spock og krik er jo et must for å i det hele tatt forså mye av filmen.

 

som nevnt over er wrath of kahn og first contact de beste filmene.

Lenke til kommentar
For å si det sånn syntes jeg ikke du befinner deg i noen possisjon til å uttaledeg på denne måten, og jeg vil derfor informere om at dette er en upassende krittikk du kommer med i dette inspillet. :nei:

9182262[/snapback]

 

hvem var den retta mot?

9182350[/snapback]

Han bare troller. Har ikke sett ett enste fornuftig innlegg av denne karen.

Lenke til kommentar

film 2-3-4 er alle del av en mini trilogi

 

så skal du se 3-4 bør du nesten se 2 først.

 

de filmene som er best og defor lettest å se er II wrath of kahn hvis du vil se filmer med de orginale, eller du kan se first contact hvis du skal se en film med TNG folka.

 

first contact er kanskje den som er mest sebar da den har up to date effekter og mye action

Lenke til kommentar

Jeg er som en kan se av min avatar, fan av Star Trek. Grunnen til dette kommer vel av at jeg er en Sci-fi fan generelt sett. Den spesifikke årsaken til jeg begynte å få sansen for Star Trek, var da TNG gikk på TV2 på søndager for en del år siden. Det gikk da på formiddagen og jeg med fruen hadde vel ikke så mye annet å ta oss til. Jeg var ikke imponert til å begynne med, men det er noe med den serien en vokser med. :hmm: Kan ikke forklare det. Om det er karakterene, historien eller hva, men etterhvert setter man stor pris på serien. TV2 hadde overtatt rettighetene fra TVN og sendte som dem, kun tom sesong 4 av 7, så jeg måtte selvsagt skaffe meg de resterende. Da dette var sett, måtte vi jo se DS9, Voyager og Enterprise.

 

Min rangering av de forskjellige seriene:

 

1. TNG (star Trek begynte for meg her, så ganske naturlig. Fantastisk atmosfære i denne serien.)

 

2. DS9 (Holdt nesten på å gi opp denne serien, men etter sesong 1 vokser denne serien i mine øyne og er nesten like bra som TNG.)

 

3. VOY (Ingen dårlig serie, men karakterene griper en ikke like bra som i TNG og DS9.)

 

4. ENT (Meget bra teknisk, men i mine øyne, surret de vekk muligheten til å bygge opp forhistorien til Star Trek universet, slik vi kjenner det fra filmene, TNG, DS9 og VOY. Serien fant opp nye raser og konflikter som vi ikke hører om i noen av de andre seriene og ENT blir litt weird spør du meg)

 

TOS har jeg bare sett litt av og jeg kommer nok ikke til å se disse, da de blir litt "far gone" da de er fra 60-tallet.

 

Ellers, her Filmene generelt bra med noen få unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...