Gå til innhold

Phenom demo, Quad på 3,0 Ghz, luftkjølt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle til å si at det var gammelt nytt før eg leste artikkelen. ^^

 

Men ser jo ganske bra ut dette, hvis all infoen stemmer. Blant annet det de sa om kjølingen virket lovende. Synd de ikkje fikk utføre benchmarks, men det er vel ikkje overraskende. Er det forresten noen bencmarks ute med Barcelona/Phenom i det hele tatt? Ingen prosessorer som er blitt lekket ut?

 

Edit: Anandtech snakker om modellnummere.

 

Litt mer om modellnummerene.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er så lovende for amd, så og på bildene at de hadde tre radeon kort i maskinen.

9180905[/snapback]

Og?

Skjønner ikke helt hva du vil frem til.

9181010[/snapback]

 

Var jo så mye skryt når dem kjørte prosessoren med høyoppløsning på spill og sånt diverse så har dem tre 2900xt i maskinen i tillegg, man pleier jo og ha sånn ca flytene i de spillene med 2 skjermkort og sånnt. Var det jeg skulle fram til. og spillene krever mye mer av skjermkortene enn cpu på slike oppløsninger. i forhold til lavere oppløsninger.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er så lovende for amd, så og på bildene at de hadde tre radeon kort i maskinen.

9180905[/snapback]

Og?

Skjønner ikke helt hva du vil frem til.

9181010[/snapback]

 

Var jo så mye skryt når dem kjørte prosessoren med høyoppløsning på spill og sånt diverse så har dem tre 2900xt i maskinen i tillegg, man pleier jo og ha sånn ca flytene i de spillene med 2 skjermkort og sånnt. Var det jeg skulle fram til. og spillene krever mye mer av skjermkortene enn cpu på slike oppløsninger. i forhold til lavere oppløsninger.

9183562[/snapback]

Det er helt klart. Er enig at å vise et spill i god flyt ikke trenger å være noe veldig prosessorkrevende. En E6600 hadde sikkert klart samme jobben uten merkbar forskjell.

Men prosessoren kan likevel være en del bedre enn en QX6850, tingen er at de ikke ville merket det.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er så lovende for amd, så og på bildene at de hadde tre radeon kort i maskinen.

9180905[/snapback]

Og?

Skjønner ikke helt hva du vil frem til.

9181010[/snapback]

 

Var jo så mye skryt når dem kjørte prosessoren med høyoppløsning på spill og sånt diverse så har dem tre 2900xt i maskinen i tillegg, man pleier jo og ha sånn ca flytene i de spillene med 2 skjermkort og sånnt. Var det jeg skulle fram til. og spillene krever mye mer av skjermkortene enn cpu på slike oppløsninger. i forhold til lavere oppløsninger.

9183562[/snapback]

Det er helt klart. Er enig at å vise et spill i god flyt ikke trenger å være noe veldig prosessorkrevende. En E6600 hadde sikkert klart samme jobben uten merkbar forskjell.

Men prosessoren kan likevel være en del bedre enn en QX6850, tingen er at de ikke ville merket det.

9183700[/snapback]

 

Ja det kan hende, det vet vi ikke enda p.g.a ingen benchmarks som tester reel ytelse i diverse programmer som krever enn del cpu krefter.

Lenke til kommentar
Og AMD hevder Phenom skal yte bedre enn Core 2 Quad på samme klokkefrekvens.  :D

 

Dette blir spennende  :dribble:

9179685[/snapback]

Det sa de jo forsåvidt om sitt nyeste skjermkort å :p , så jo åssen det gikk...

9181199[/snapback]

 

Nei. Så vidt eg fikk med meg sa AMD at toppkortet deres skulle være konkurransedyktig med GeForce 8800 GTS på ytelse, og det er det.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vet ikke om dette er så lovende for amd, så og på bildene at de hadde tre radeon kort i maskinen.

9180905[/snapback]

Og?

Skjønner ikke helt hva du vil frem til.

9181010[/snapback]

 

Var jo så mye skryt når dem kjørte prosessoren med høyoppløsning på spill og sånt diverse så har dem tre 2900xt i maskinen i tillegg, man pleier jo og ha sånn ca flytene i de spillene med 2 skjermkort og sånnt. Var det jeg skulle fram til. og spillene krever mye mer av skjermkortene enn cpu på slike oppløsninger. i forhold til lavere oppløsninger.

9183562[/snapback]

Det er helt klart. Er enig at å vise et spill i god flyt ikke trenger å være noe veldig prosessorkrevende. En E6600 hadde sikkert klart samme jobben uten merkbar forskjell.

Men prosessoren kan likevel være en del bedre enn en QX6850, tingen er at de ikke ville merket det.

9183700[/snapback]

 

Ja det kan hende, det vet vi ikke enda p.g.a ingen benchmarks som tester reel ytelse i diverse programmer som krever enn del cpu krefter.

9183744[/snapback]

Så vidt jeg vet er det ikke vanlig å gi ut benchmarkresults før de sender ut Prosessorer til reviews.

Lenke til kommentar
Merk dere at dere ikke ser en benchmark - ikke lovende....

9179956[/snapback]

Det bør neppe tolkes på den måten. AMDs strategi er å ikke lekke produkter og benchmarks før lansering, og det ville neppe vært annerledes uansett kvalitet og modenhet på produktet. Jeg mener for den del at AMD bruker en heller dårlig strategi, men det er en helt annen sak. Vi kan ihvertfall gå ut ifra både at den demonstrerte prosessoren er stabil på brukbare 3.0 GHz, og at K10 vil gi et løft mtp ytelse pr klokke... Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Og AMD hevder Phenom skal yte bedre enn Core 2 Quad på samme klokkefrekvens.  :D

 

Dette blir spennende  :dribble:

9179685[/snapback]

Det sa de jo forsåvidt om sitt nyeste skjermkort å :p , så jo åssen det gikk...

9181199[/snapback]

 

Nei. Så vidt eg fikk med meg sa AMD at toppkortet deres skulle være konkurransedyktig med GeForce 8800 GTS på ytelse, og det er det.

9183800[/snapback]

 

Det er da ikke helt sant. siden de aldri ga ut toppkortet p.g.a det var noe feil med det. Men de sa at xt versjonen kunne sammenlignes med 8800gts etter det hadde blitt posta fullt av med benchmarks hvor det viste ytelses forskjellene på ati og nvidia sine kort.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

Jeg må dessverre si jeg er skeptisk. Grunnen er vel at man ikke fikk benche på PCene, og nyheten kommer fra The Inquirier, eller "Se & Hør"

 

 

...Men for all del, det kan være ekte, men det betyr jo lite. Eneste vi vet, er at CPUene tydeligvis går på 3 Ghz på luft (noe som kan være faket)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...