Gå til innhold

Alkoholforbud på fly?


Anbefalte innlegg

Så ingen egen alkohol-del, så poster denne under Fest og Uteliv ;)

 

Hva synes dere der ute om debatten i media i disse dager, hvor det snakkes om alkoholforbud på fly?

Jeg synes det er kjipt at noen skal ødelegge for alle, ved å ha en privat fyllefest på flyet hjem :thumbdown:

 

Men for min egen del, vil jeg ikke ha problemer med et evt. alkoholforbud, da det gjerne er snakk om 3-4 timers flytid.

 

Meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig ville ikke hatt vanskeligheter med å fly uten å nyte alkohol, da jeg ikke kan huske å ha drukket på flyturer. Jeg synes likevel ikke at dette er en god idè. Det er ett fåtall av de som drikker på flyet som lager noe stort vesen og rabalder. Jeg synes ikke at det er ett godt argument at noen går bananas når de drikker. Jeg tror nok at de som lager bråk klarer å lage bråk når de er edru også. Jeg tror også at de som lager bråket klarer å få i seg alkohol eller andre rusmidler selv om dette forbudet kommer også. Det er ikke med ett slikt forbud vi løser dette problemet - tror jeg.

Lenke til kommentar

Kanskje litt sunn fornuft og individuell vurdering hadde fungert, ser jo på barer og utesteder at de ansatte der er i sin fulle rett til å avvise folk som er fulle og nekte servering til hvem de vil. Noe slikt kunne kanskje vært brukt i større grad på flyplassene og i flyene også , at de ansatte kunne avvist de som er synlig beruset før ombordstigning. Det er jo forskjell på å ta en dram og å være full. Flyselskapene må jo også kunne svarteliste folk som har laget bråk og nekte de flyreiser i fremtiden hvis de ønsker synes jeg...

Lenke til kommentar

Synes et forbud er en god ide jeg. Ikke fordi man vil hindre bråk, for det er bullshit og ikke-eksisterende, men pga. en ev. evakuering. Det hadde jo vært veldig synd om x antall mennesker dør inni et fly pga. en ravende full tulling som slår seg vrang. At man argumenterer for alkohol med at folk har flyskrekk er jo mer eller mindre horibelt. Selvmedisinering har da aldri vært helt bra. Hva med å bare skaffe seg litt beroligende piller? Funker mye bedre også blir man ikke helt tulling av det.

Lenke til kommentar

Ja, det hender at en eller annen drikker seg drita på en flytur og skaper rabalder. Men man burde ikke straffe alle pga en tullig som ville skapt rabalder uansett. Jeg drikker ikke alkohol. Men jeg er imot slike forbud. Tenk på alt vi finner oss i. Hva blir det neste? Forby alkohol 5 dager i uken? Det høres idiotisk ut, men kan fort bli en virkelighet hvis vil tillater denne type forbud. Det jeg egentlig er imot, det er å bøye seg for "storebror".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...