Gå til innhold

Heimevernet - ønsker meg ut


alfretto

Anbefalte innlegg

Har lest igjennom en lignende tråd hvor en person ønsker tips om hvordan han kommer seg ut av HV. Ingen besvarer spørsmålet hans men kommer med allslags utenompjatt.

Fint om dere besvarer mine spørsmål i stede for å komme med meninger for / imot HV/militæret. :)

--

 

Jeg gjennomførte førstegangstjenesten for 6 år siden.

For noen uker siden fikk jeg brev fra HV om at jeg skal til oppkledingsøvelse.

Jeg er altså kommet inn i HV og ønsker meg ut.

Svarfristen er i August.

 

1.) Hvilke metoder er mest effektive for å komme seg ut av HV ?

2.) Om man går til lege (sivil eller HV-lege) for å få seg erklært "psyisk ustabil".. kan man da riskikere å bli overført til sivilforsvaret?

3.) Hvordan bør jeg gå frem ?

4.) Risikerer jeg at en lege-eklæringen kan brukes mot meg i senere tid?

 

Takker for svar.

 

svar kan også evt. sendes til epost: [email protected]

Endret av alfretto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1.) Hvilke metoder er mest effektive for å komme seg ut av HV ?

2.) Om man går til lege (sivil eller HV-lege) for å få seg erklært "psyisk ustabil".. kan man da riskikere å bli overført til sivilforsvaret?

3.) Hvordan bør jeg gå frem ?

4.) Risikerer jeg at en lege-eklæringen kan brukes mot meg i senere tid?

 

1. Vondt i nakken, det kan ikke bevises. Ryggen er også fin.

2. Si(overbevisende) at du har selvmordstanker så slipper du HV, tviler de sender deg til sivilforsvaret, men sikkert mulig. Sivilforsvaret er vel heller ikke så hypp på å ha deg.

3. Vet ikke

4. Hvis du sier at du har selvmordstanker så blir dette ført ned, men tror ikke det er noe som folk kan se, det er vel hvis du skal ha en jobb i politiet eller lignende. Ikke sikker, men den normale arbeidsgiveren kan ikke se dette, og han spør vel heller ikke.

Lenke til kommentar

dårlig syn funker ikke, har en i troppen min som knapt ser, alikevel skyter han...

rygg er det mulig du kan slippe unna med, men det var ingenting tungt for ryggen når jeg var på min første rep tidligere i år.

 

var en der som hadde hatt med legeerklæring i ca 5 år, men må fortsatt komme med den når han blir kalt inn senere.

ikke si at du har selvmordstanker, det kan slå tilbake på deg senere.

 

jeg ville satset på rygg/nakke.

Lenke til kommentar
var en der som hadde hatt med legeerklæring i ca 5 år, men må fortsatt komme med den når han blir kalt inn senere.

ikke si at du har selvmordstanker, det kan slå tilbake på deg senere.

9177127[/snapback]

 

Hvordan kan det slå tilbake på meg senere?

andre ideer til hva jeg kan si som går på det "psykologiske"?

vond rygg etc har jeg liten tro på at vil funke da men...

Lenke til kommentar
så klart det er lovlig...

de kan vel ta ca 500 dager av ditt liv til tjenestegjøring mener jeg, ikke helt sikker på akkurat tallet, men det ligger rundt der ett sted.

det tar nå bare ca 1 år

 

og rep-øvelser er veldig rolige

9177274[/snapback]

Men... Huff så vondt jeg fikk i ryggen nåå .. :) De kan ETE min drit, før jeg gir de 500 dager av mitt liv :cry:

Lenke til kommentar
Jeg slapp alt av militær helt ut livet jeg bare fordi jeg sa at jeg føler meg ukomfortabel i større folkemengder og nye situasjoner. Samt at jeg var pasifist, hippie og blir nervevrak bare av å holde i et gevær. "Sånt vil vi ikke ha i hæren" sa legen og erklærte meg tjenesteudyktig. :) Greit for meg!

9180062[/snapback]

 

Svarfristen på brevet jeg fikk av HV er i august.

Skal på oppkledingsøvelse engang på nyåret..

 

Et spm.

Er det sånn at jeg går til sivil eller HV-lege?

Og kan noe av det jeg sier til legen på noen som helst måte slå tilbake på meg senere? eller er det bare bullshit?

Lenke til kommentar
Har lest igjennom en lignende tråd hvor en person ønsker tips om hvordan han kommer seg ut av HV. Ingen besvarer spørsmålet hans men kommer med allslags utenompjatt.

Fint om dere besvarer mine spørsmål i stede for å komme med meninger for / imot HV/militæret. :)

--

 

Jeg gjennomførte førstegangstjenesten for 6 år siden.

For noen uker siden fikk jeg brev fra HV om at jeg skal til oppkledingsøvelse.

Jeg er altså kommet inn i HV og ønsker meg ut.

Svarfristen er i August.

 

1.) Hvilke metoder er mest effektive for å komme seg ut av HV ?

2.) Om man går til lege (sivil eller HV-lege) for å få seg erklært "psyisk ustabil".. kan man da riskikere å bli overført til sivilforsvaret?

3.) Hvordan bør jeg gå frem ?

4.) Risikerer jeg at en lege-eklæringen kan brukes mot meg i senere tid?

 

Takker for svar.

 

svar kan også evt. sendes til epost: [email protected]

9172356[/snapback]

 

Akk, nok et eksempel på den sviktene moralen i samfunnet vårt.

"Stakkers meg, jeg er en ung frisk mann som det ikke feiler noe! Hvordan kan jeg slippe det jeg er pliktig til?"

Det holder sikkert å bruke den vanlig sytinga og klaginga som alle andre her i landet bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er enig i at dette er nødvendigvis er et tilfelle av sviktende moral - mange vil vel hevde at det å i det hele tatt ha noe å gjøre med forsvaret/militæret er et tegn på sviktende moral.

 

For min del så forstår jeg helt fint at dette er noe man plikter å gjøre - samtidig som jeg også forstår helt fint at mange synes dette med mililtærplikt er noe en kunne ha vært foruten.

Lenke til kommentar

www.dimme.cjb.net - gå der og få tips og inspirasjon.

Dimmer ud på psykiske årsaker blir du IKKE overført til siviltjeneste. Gå til sivil psykolog/psykiater - først henvisning fra fastlege og så til slutt kommer du til den militære legen/psykologen med 2 legeattester som sier at du er psykisk syk/ har selvmordstanker eller har lyst til å drepe noen.

Det Fungerer!

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg er enig i at dette er nødvendigvis er et tilfelle av sviktende moral - mange vil vel hevde at det å i det hele tatt ha noe å gjøre med forsvaret/militæret er et tegn på sviktende moral.

 

For min del så forstår jeg helt fint at dette er noe man plikter å gjøre - samtidig som jeg også forstår helt fint at mange synes dette med mililtærplikt er noe en kunne ha vært foruten.

9183727[/snapback]

Men denne karen ønsker seg ikke ut pga at han er pasifist, da måtte han ha gjort siviltjeneste. Han ønsker bare å snike seg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...