Gå til innhold

Laptop til skole, Skolens tilbud eller kjøpe selv?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Til høsten skal jeg over på videregående, og vår klasse skal delta i et såkalt pc-prosjekt, der alle MÅ ha laptop. Gjennom skolen får vi kjøpt laptoper billig, men jeg er litt usikker på hvor "billig" denne faktisk er, i forhold til like gode laptoper.

 

Pcen er en dell latitude d531

 

Specsa på pcen er:

Skjerm 15,4 WXGA LCD 1280 x 800

D531 AMD Turion 64x2 Mobile TL50 (1,6GHz/512KB)

Grafikk ATI Radeon X1270

1GB RAM

120 GB harddisk 7200 rpm

trådløst nettverk dell wireless 1490 802.11a/b/g 54mps

56 K v/internal modem

10/100/1000 Gbit ethernett network interface adapter

8x DVD +/-RW Drive

Batteri 6 cell 56 WHr

Strømforsyning

3 års neste arbeidsdag på stedet service

3 års CompleteCare Multi (Tyveri og ulykke)

 

Totalprisen på denne over 3 år er 4100kr, det er vel billig, men skulle gjerne hatt en c2d og et litt bedre grafikkkort, så noen som har noen anbefalinger av andre laptoper, MAKS 10 000, helst under 8000

 

Mvh CsViRuS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

det er en helt kurrant laptop. fikk den selv fra skolen, betaler totalt 2400kroner for den så får jeg den.. 800kr pr år i 3 år.

 

specsa på min er

Skjerm 15,4 WXGA LCD 1280 x 800

D531 AMD Turion 64x2 Mobile TL50 (1,6GHz/512KB)

Grafikk ATI Radeon X1270

1GB RAM

60 GB harddisk 7200 rpm

trådløst nettverk dell wireless 1490 802.11a/b/g 54mps

56 K v/internal modem

10/100/1000 Gbit ethernett network interface adapter

8x CD-RW + -, DVD combo

Batteri 9 cell 85 WHr

Strømforsyning

3 års neste arbeidsdag på stedet service

3 års CompleteCare Multi (Tyveri og ulykke)

 

litt forskjell, men den burde greie fks spill fint men får ikke prøvd noen spill akkurat nå siden de har gitt oss begrensede brukere til vi er ferdige på skolen -_-

Endret av Pavilion4
Lenke til kommentar

Kjøp den fra skolen til skolebruk og skaff en stasjonær til spilling. For vi spiller vel ikke på skolen, gjør vi? :roll:

 

Litt mer seriøst; maskina du kan få fra skolen er ei helt ok maskin til skolebruk. Solid og grei, ikke verdens beste på ytelse, men helt ok. Setter du sammen en stasjonær i tillegg, får du mer spillytelse for pengene der.

Lenke til kommentar

Hvis skolen nekter meg og gjøre som jeg vil med min pc, nekter jeg og ha den (har ikke fått den enda, og har ikke underskrevet kontrakten....)

 

Har allerede en stasjonær, som funker greit til spill, men kjekt og kunne spille på skolen og da :innocent:

 

Men er det noen som hvet sånn ca hvor god denne er i forhold til min stasjonære pc?

 

specs:

 

-amd athlon 64 3000+ enkelkjerne

-ati radeon 9800 se 256mb

-1gb ram

Lenke til kommentar
Hvis skolen nekter meg og gjøre som jeg vil med min pc, nekter jeg og ha den (har ikke fått den enda, og har ikke underskrevet kontrakten....)

 

Har allerede en stasjonær, som funker greit til spill, men kjekt og kunne spille på skolen og da :innocent:

 

Men er det noen som hvet sånn ca hvor god denne er i forhold til min stasjonære pc?

 

specs:

 

-amd athlon 64 3000+ enkelkjerne

-ati radeon 9800 se 256mb

-1gb ram

9366458[/snapback]

 

ATI Radeon X1270 er et innebygd skjermkort, for mer info kan du søke etter ATI Radeon x300 siden 1270 er bassert på x300 coren... vil tippe at du i noen tilfeller vil få rundt 1/3 eller 1/4 av ytelsen på spill med laptopen som du ville med den stasjonære.

Lenke til kommentar

Du kan jo se om du får noe ut av de listene her. de sammenlikner ikke mot hverandre, men du får en viss pekepinn på diverse scoers i 3Dmark, spill etc etc :)

 

Stasjonære: http://www23.tomshardware.com/graphics_200...2=715&chart=275

 

Bærbare: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

 

Men jeg støtter meg også til resten som sier det er mye PC for pengene du har fått tilbudt :)

Lenke til kommentar

Beklager å vifte litt med fingeren her, men å klage på tilbudet synes jeg blir litt teit. Det er et knalltilbud, og jeg tror du vil takk deg selv i etterkant om du bruker mer tid på skolearbeid enn på spill når du er på skolen.

 

Ungdomsskolen legger grunnlaget for hva du presterer senere i livet, så ta denne pc'en, spill hjemme, og jobb på skolen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...