Gå til innhold

Hvor er fornuften?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke akkurat samme problem som deg, men jeg lurer fortsatt på hvor den "perfekte mobilen" blir av. Men, jeg har andre ønsker for hva en perfekt telefon er enn deg. Det har sikkert godt over 500 000 andre normenn også. Smak og behag heter dett:)

Flere funksjoner i telefonen vil si at denne telefonen kan tilfredsstille flere brukere, og dermed flere salg=mer penger. Desutten, det at noen produsenter velger å ta i bruk ny teknologi gjør slik at det blir konkuranse innenfor området. F.eks kamera. Da Mobilkamera kom var det elendig, og ikke prøv å se bort ifra at det faktisk er konkuranse som har gjort mobilkameraene så gode som de er nå.

Men jeg kan være enig med deg at funksjoner som internett på en mobil med 2 tommers skjerm og treg hastighet er knotete og ikke særlig tilfredsstillende, men jeg anntar at det er et marked for dette i og med at omtrent alle telefoner har dette nå. Desutten tviler jeg på at det er fordyrende da dette er ferdig utviklet programvare som bare kan legges inn i telefonen uten store kostnader for produsenten.

Og det med at kamera er "unødvendig" er jo tullete da. Jeg har brukt mitt kamera på SE K800 flittig og syns kvaliteten er så god at jeg ikke trenger noe annet kamera. Kjekt å ha så slipper man å ha med seg "veske" hvis man er på ferie.

MP3 spilleren har jeg også brukt en del hvis jeg ikke ønsker å ta med meg Ipoden slik at lomma blir overfylt. Kvaliteten på dette området mener jeg også er tilfredsstillende god nok. Begriper ikke at du ikke ser nytten i å slippe å bære med seg kamera, mp3-spiller, mobil og laptop hver dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lest omtrent det meste av mobiltester på internett de siste årene jevnlig, og skjønner jo at når nye mobiltelefoner lanseres så tar man hensyn til alt av innretninger en mobil i teorien kan/bør inneholde for å matche alt innen "siste nytt" på fronten.

 

Men det jeg virkelig savner er en mobiltelefon som:

 

-Har et 5 mp kamera med blitz

-Bruker Nokia sin løsning på stavekontroll (og ikke Ericson sin kjipe rullegardin)

-Har en god kalender og telefonliste basert på gode farger som øker kjappheten ved bruk og som ikke går kun på det estetiske.

-Har en meny som man blar i vertikalt men straks man foretar et valg så kan man i tillegg bla horisontalt slik som med Nokia 6600.

-Er uten mp3-spiller, radio og alt annet vissvass som man ikke trenger.

-Har blåtann men er uten 3G etc.  Vi som bruker pc i jobben og i tillegg privat gidder aldri å surfe på nett med mobiltelefonen, så å betale for en slik teknologi i en mobil er totalt uinteressant.

 

 

Ergo - en mobiltelefon som er god på å være telefon, sende sms raskt og kjapt,  kalenderplanlegger og kamera. Alt annet er rett og slett uviktig for voksne mennesker som bruker pc'en til disse tingene.  Å f.eks sende og motta epost via mobilen er uviktig.  Hvorfor skal man bruke tid på å knote med slikt når man allerede er inne i epostprogrammet på pc'en 10-30 ganger pr dag?  Og hvorfor blir slike uviktige detaljer tatt hensyn til i testene av mobiltelefoner? Hvorfor spiller det en rolle om en mobil har 3G eller ikke - hva skal man med det? Hvem surfer på nett med mobilen? Da har man i så fall et fritidsproblem eller man er en av 1000 som ikke gidder å ta seg råd til en pc.

 

Jeg håper at det kun er et tidsspørsmål før f.eks Nokia skjønner at de kan gjøre stor suksess ved å lage en mobiltelefon som kun inneholder det man i utgangspunktet har behov for i tillegg til et godt kamera.  Dagens hysteri om at en mobil skal inneholde omtrent det samme som en pc er kun tullete.  De som har pc klarer seg med nettopp det, og de som ikke har pc er mest sannsynlig hverken kompetente til å utnytte slike funksjoner i en mobiltelefon eller de har ikke behov for å betale ekstra for en telefon som kan gi dem disse mulighetene.  Smør på flesk er et begrep jeg mener vi snart må hente frem fra glemselen slik at det omsider kommer til sin rett igjen.

9169824[/snapback]

 

Jeg jobber foran PC'en fra tidlig om morgenen til sent om kvelden og når jeg er ute så er jeg avhengig av å sjekke e-post, selv om jeg sjekker den sikkert over 50 ganger per dag når jeg sitter foran PC'en. Det hender også hver dag at jeg må inn på nettet for å gjøre forskjellige jobb-relaterte ting, og hvis jeg da er ute på farten så er jeg helt avhengig av å gjøre det fra mobiltelefonen. Jeg hadde ikke klart meg uten 3G og e-post klient på mobilen, jeg bruker det hver eneste dag. Og jeg har også laptop selvfølgelig, men som regel er det mye raskere å bruke mobilen (htc selvfølgelig :) ) ..

 

Så alle tenker nok ikke som deg eller har de samme behovene !

Lenke til kommentar

Er enig med trådstarter i mye av dette.

 

Men man må huske at det finnes folk som ikke bare arbeider fastbundet til kontoret. Jeg reiser mye i jobben og e-post/Wlan på mobilen er derfor en stor nødvendighet! Min S710 er fysisk mindre enn min forrige Nokia 6280 og har dessuten fullt tastatur, så skriving er null prob. Sist jeg var i Japan på kurs så var 3G redningen, Japan er et land uten GSM!! I Norges land er etter min mening 3G overflødig, EDGE (og til nøds GPRS) finnes overalt. Min S710 har faktisk kun EDGE, men det er null prob. siden jeg bruker Wlan der det er mulig.

 

Til musikk bruker jeg derimot en skikkelig mp3-spiller som har bedre lyd, er enklere å bruke og som kan brukes på fly uten at folk ser stygt på meg. Til fotografering bruker jeg et fotoapparat (eller snarere 4). Et enkelt kamera på mobilen har vist seg nyttig i flere tilfeller, men skal man ta gode bilder så er det fremdeles et dedikert kamera som er tingen!

 

Er veldig fornøyd med min S710, den inneholder akkurat det JEG trenger i jobben.

Lenke til kommentar

Men noe "alle" har bruk for er at mobilen er fuktsikret!! Uansett funksjonalitet så bør jo det være et absolutt krav fra brukerne. DET savner jeg på min drømmemobil!!

Er langt på vei enig med trådstarter om hvilke funksjonaliteter som er *"nødvendige og unødvendige" på en mobil - men smaken er som sagt delt.

En annen absolutt ting som burde kreves er bedre batterilevetid!

Om man oppnår dette ved hjelp av mindre energikrevende komponenter eller om batteriene blir bedre og større kan være det samme - gjerne begge deler!

Og med det samme - Skjermene bare må være såpass lyssterke at de kan brukes ute i sollys (en liten føler burde kunne ordne denne biffen etter behov).

Kunne også tenkt meg en Nokiamodell som var mere moduloppbygd - så kunne man selv ha puttet inn MP3, WLAN, større kamerabrikke osv etter behov og etter som utviklingen gikk fremover....

Lenke til kommentar
:)

9194376[/snapback]

Mer teknologi = Større strømforbruk og fysisk størrelse, og veldig dyr.

 

Hva er vitsen med en telefon som har alt? Tviler på så mange har bruk for alt mulig. Da blir det vil bare argumentet "kjekt å ha"... For min del vil jeg ha en mobil som dekker mine behov, og til gjengjeld få bedre batterilevetid og mindre fysisk størrelse, istedenfor masse dilldall som jeg aldri eller skjelden kommer til å bruke.. For tiden er telefonen hTC S710, som har alt etter mine behov.:)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

dette er vell kun dine egne meinger for hva du mener er viktig for en mobil?

 

alle personer har jo en egen mening om hva en mobil bør innholde. jeg f.eks har veldig god bruk for mp3 spilleren min på mobilen.

 

hvorfor ikke la mobilene utvikle seg er mitt spørsmål, så kan jo du sitte der med en god gammel 3310 eller no..

9172041[/snapback]

 

 

 

Jada, dette er mine egne synspunkt og høyst subjektive sånn sett. Men de dekker mine behov, både de jeg har pr. i dag samt de jeg har hatt de siste 3 årene.

 

Artig at du nevner 3310, for nettopp den var fantastisk kjapp og enkel å bruke. Sikkert ikke uten grunn at den nå er "relansert" - kanskje fordi Nokia skjønner at ikke alle trenger 3G og full pakke? Vi som hadde mobil i 1995 klaget på alt allerede da, siden den måtte lades omtrent etter hver samtale. For ikke å snakke om prisen på tellerskrittene.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke akkurat samme problem som deg, men jeg lurer fortsatt på hvor den "perfekte mobilen" blir av. Men, jeg har andre ønsker for hva en perfekt telefon er enn deg. Det har sikkert godt over 500 000 andre normenn også. Smak og behag heter dett:)

Flere funksjoner i telefonen vil si at denne telefonen kan tilfredsstille flere brukere, og dermed flere salg=mer penger.

 

Ja nettopp.  Produsentene putter inn alt som finnes av teknologi i samtlige modeller, bortsett fra noen få modeller som tydeligvis skal tjene som "pensjonistenes" alternativ.

 

Med "pensjonistene" mener jeg de som er såpass gamle at de ikke aner hva en tekstmelding er, og overhodet aldri har sett en epost i hele sitt liv.  Men de må jo likevel anskaffe seg en mobil siden sønner og døtre, barnebarn og alle andre forventer å kunne ringe dem til alle døgnets tider.

 

 

 

Men jeg kan være enig med deg at funksjoner som internett på en mobil med 2 tommers skjerm og treg hastighet er knotete og ikke særlig tilfredsstillende, men jeg anntar at det er et marked for dette i og med at omtrent alle telefoner har dette nå. Desutten tviler jeg på at det er fordyrende da dette er ferdig utviklet programvare som bare kan legges inn i telefonen uten store kostnader for produsenten.

 

Det sitter sikkert en eller annen kar i skrivende stund på Bergensbanen og klør seg i hodet.  "Hva skal jeg finne på nå?" Jo nettopp! Han har en topp moderne mobil så han velger å surfe på nett! Fantastisk! Så...det er viktig for folk som kjeder seg at man kan surfe på nett med mobilen.

 

 

Og det med at kamera er "unødvendig" er jo tullete da. Jeg har brukt mitt kamera på SE K800 flittig og syns kvaliteten er så god at jeg ikke trenger noe annet kamera. Kjekt å ha så slipper man å ha med seg "veske" hvis man er på ferie.

 

 

Kamera er ikke unødvendig.  5 mp skrev jeg burde være et must.  Samsung har jo en mobil med 19 mp ute, og de har modeller med både 3, 5 og 7 mp også.  Men får vi tak i disse i Norge?  Nix! Og hvorfor ikke?

 

MP3 spilleren har jeg også brukt en del hvis jeg ikke ønsker å ta med meg Ipoden slik at lomma blir overfylt. Kvaliteten på dette området mener jeg også er tilfredsstillende god nok. Begriper ikke at du ikke ser nytten i å slippe å bære med seg kamera, mp3-spiller, mobil og laptop hver dag.

9190024[/snapback]

 

 

Hehe...ut i fra den der så tipper jeg at du sikkert er 17-20 år yngre enn meg. Men tro meg - alle hører på musikk 24 timer i døgnet fra man får sin første niggerbox til komfen. Men når man runder 30 så er faktisk musikk noe man bruker fint lite tid på, bortsett fra ett og annet utskudd. Etter å ha viet nesten 20 år til å ha musikk og andre "ungdomsting" i fokus, så blir man til slutt lei av akkurat det. På samme måte som man ble lei av frimerkesamling på barneskolen.

Lenke til kommentar
markedet er ikke stort nok for mobiler av denne typen som du beskriver. hvis man først skal kjøpe seg en mobil med 5mpx kamera, så vil man selfølgelig ha 3g også. mp3 er en fin ting. nesten alle som kjøper mobil idag vil ha muligeheten til å spille av mp3 filer på mobilen, slik at man kan høre på musikk i bil,tog,fly etc.

du kan likeså greit kjøpe deg en gammel nokia og ett digitalt kamera. mitt tips til deg ;)

9172168[/snapback]

 

 

Jammen..jeg vil ha en like feit og fanzy mob som deg! Men klart - uten alt tilbehøret som tenårene "trenger". Se for deg Nokia N95 som vanlig mobil og ikke skyvemob. Fjern alt unødvendig bortsett fra kameraet, kalender og skrivefunksjoner. Musikk, internett og dilldall har ikke jeg behov for på min mobil, og sikkert ikke en drøss andre med meg. Men vi vil likevel har en mobil som er rask å bruke, har fet skjerm og raske menyer etc.

Lenke til kommentar
Jeg har lest omtrent det meste av mobiltester på internett de siste årene jevnlig, og skjønner jo at når nye mobiltelefoner lanseres så tar man hensyn til alt av innretninger en mobil i teorien kan/bør inneholde for å matche alt innen "siste nytt" på fronten.

 

Men det jeg virkelig savner er en mobiltelefon som:

 

-Har et 5 mp kamera med blitz

-Bruker Nokia sin løsning på stavekontroll (og ikke Ericson sin kjipe rullegardin)

-Har en god kalender og telefonliste basert på gode farger som øker kjappheten ved bruk og som ikke går kun på det estetiske.

-Har en meny som man blar i vertikalt men straks man foretar et valg så kan man i tillegg bla horisontalt slik som med Nokia 6600.

-Er uten mp3-spiller, radio og alt annet vissvass som man ikke trenger.

-Har blåtann men er uten 3G etc.  Vi som bruker pc i jobben og i tillegg privat gidder aldri å surfe på nett med mobiltelefonen, så å betale for en slik teknologi i en mobil er totalt uinteressant.

 

 

Ergo - en mobiltelefon som er god på å være telefon, sende sms raskt og kjapt,  kalenderplanlegger og kamera. Alt annet er rett og slett uviktig for voksne mennesker som bruker pc'en til disse tingene.  Å f.eks sende og motta epost via mobilen er uviktig.  Hvorfor skal man bruke tid på å knote med slikt når man allerede er inne i epostprogrammet på pc'en 10-30 ganger pr dag?  Og hvorfor blir slike uviktige detaljer tatt hensyn til i testene av mobiltelefoner? Hvorfor spiller det en rolle om en mobil har 3G eller ikke - hva skal man med det? Hvem surfer på nett med mobilen? Da har man i så fall et fritidsproblem eller man er en av 1000 som ikke gidder å ta seg råd til en pc.

 

Jeg håper at det kun er et tidsspørsmål før f.eks Nokia skjønner at de kan gjøre stor suksess ved å lage en mobiltelefon som kun inneholder det man i utgangspunktet har behov for i tillegg til et godt kamera.  Dagens hysteri om at en mobil skal inneholde omtrent det samme som en pc er kun tullete.  De som har pc klarer seg med nettopp det, og de som ikke har pc er mest sannsynlig hverken kompetente til å utnytte slike funksjoner i en mobiltelefon eller de har ikke behov for å betale ekstra for en telefon som kan gi dem disse mulighetene.  Smør på flesk er et begrep jeg mener vi snart må hente frem fra glemselen slik at det omsider kommer til sin rett igjen.

9169824[/snapback]

 

Jeg jobber foran PC'en fra tidlig om morgenen til sent om kvelden og når jeg er ute så er jeg avhengig av å sjekke e-post, selv om jeg sjekker den sikkert over 50 ganger per dag når jeg sitter foran PC'en. Det hender også hver dag at jeg må inn på nettet for å gjøre forskjellige jobb-relaterte ting, og hvis jeg da er ute på farten så er jeg helt avhengig av å gjøre det fra mobiltelefonen. Jeg hadde ikke klart meg uten 3G og e-post klient på mobilen, jeg bruker det hver eneste dag. Og jeg har også laptop selvfølgelig, men som regel er det mye raskere å bruke mobilen (htc selvfølgelig :) ) ..

 

Så alle tenker nok ikke som deg eller har de samme behovene !

9191745[/snapback]

 

 

Jeg har aldri sagt at alle tenker som meg. Jeg bare etterlyser en mobil som er like bra som det siste "nye", uten at vi mååå få funksjoner som 3G, epost, Word/Exel etc etc på mobilen til det uendelige. Det er sikkert hendig å ha, men når man har brukt disse programmene på pc'en i 14 år via skole og jobb så er det ikke ideelt for meg å betale dyrt for en mobil som kan gi meg den muligheten.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk syter om at de "vil ha 5mpx kamera" når de ser ut som grøt?

Da er det bedre med et 3-4mpx kamera med god linse, slik at de går an å se hva som er!

Selv kan jeg nevne utallige kameraer som har færre enn 3mpx, men som tar bedre bilder enn dagens mobiler.

 

Men over til den perfekte mobilen:

Jeg for min del bruker kameraet veldig mye. Og det at det er intergrert i min N73, er for meg svært praktisk! Har hatt mobilder med dårligere kameraer, og da var det aldri noe interessant å ta grøt-bilder. Derfor. Mp3 er greit å ha, men når ting blir så knotete som de er på de aller fleste mobiler, er det nesten bedre uten. Se å lær av iPods menyer! De er gode! BT må til i dagens samfunn, og jeg ville mye mer hatt wi-fi enn 3G. Etter hvert som tiden går, blir det mer og mer wi-fi, og da kan stort sett alt annet gå å legge seg (slik jeg har forstått det). Gps er kjekt å ha, men er i dag alt for dyrt spør du meg.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke akkurat samme problem som deg, men jeg lurer fortsatt på hvor den "perfekte mobilen" blir av. Men, jeg har andre ønsker for hva en perfekt telefon er enn deg. Det har sikkert godt over 500 000 andre normenn også. Smak og behag heter dett:)

Flere funksjoner i telefonen vil si at denne telefonen kan tilfredsstille flere brukere, og dermed flere salg=mer penger. Desutten, det at noen produsenter velger å ta i bruk ny teknologi gjør slik at det blir konkuranse innenfor området. F.eks kamera. Da Mobilkamera kom var det elendig, og ikke prøv å se bort ifra at det faktisk er konkuranse som har gjort mobilkameraene så gode som de er nå.

Men jeg kan være enig med deg at funksjoner som internett på en mobil med 2 tommers skjerm og treg hastighet er knotete og ikke særlig tilfredsstillende, men jeg anntar at det er et marked for dette i og med at omtrent alle telefoner har dette nå. Desutten tviler jeg på at det er fordyrende da dette er ferdig utviklet programvare som bare kan legges inn i telefonen uten store kostnader for produsenten.

Og det med at kamera er "unødvendig" er jo tullete da. Jeg har brukt mitt kamera på SE K800 flittig og syns kvaliteten er så god at jeg ikke trenger noe annet kamera. Kjekt å ha så slipper man å ha med seg "veske" hvis man er på ferie.

MP3 spilleren har jeg også brukt en del hvis jeg ikke ønsker å ta med meg Ipoden slik at lomma blir overfylt. Kvaliteten på dette området mener jeg også er tilfredsstillende god nok. Begriper ikke at du ikke ser nytten i å slippe å bære med seg kamera, mp3-spiller, mobil og laptop hver dag.

9190024[/snapback]

 

 

 

Flere brukere=null tilpasning. Ingen får sine ønsker oppfylt fordi produsentene gjør alt de kan for å stappe enhetene proppfull med tøv som er unyttig for de aller fleste. Hvor mange kjenner du som f.eks. har sendt et Excel-regneark til sin mobil, for å kunne gjøre seg nytte av det i sitt daglige arbeide? Jeg har gjort det èn gang - som et eksperiment, og det er ingen tvil om at arbeidslister hvor man har over 40 ansatte i regnearket er mye bedre å behandle på en pc framfor en mobil. Av private grunner bruker jeg Excel mye, men jeg kunne aldri tenke meg å sitte med mobilen for å drive med de tingene. På en pc er alt gjort på en-to-tre.

 

Jeg bærer ikke med meg kamera, mp3-spiller, mobil og laptop hver dag. Jeg bruker kun mobil utenfor hjemmet.

Lenke til kommentar
Jeg har lest omtrent det meste av mobiltester på internett de siste årene jevnlig, og skjønner jo at når nye mobiltelefoner lanseres så tar man hensyn til alt av innretninger en mobil i teorien kan/bør inneholde for å matche alt innen "siste nytt" på fronten.

 

Men det jeg virkelig savner er en mobiltelefon som:

 

-Har et 5 mp kamera med blitz

-Bruker Nokia sin løsning på stavekontroll (og ikke Ericson sin kjipe rullegardin)

-Har en god kalender og telefonliste basert på gode farger som øker kjappheten ved bruk og som ikke går kun på det estetiske.

-Har en meny som man blar i vertikalt men straks man foretar et valg så kan man i tillegg bla horisontalt slik som med Nokia 6600.

-Er uten mp3-spiller, radio og alt annet vissvass som man ikke trenger.

-Har blåtann men er uten 3G etc.  Vi som bruker pc i jobben og i tillegg privat gidder aldri å surfe på nett med mobiltelefonen, så å betale for en slik teknologi i en mobil er totalt uinteressant.

 

 

Ergo - en mobiltelefon som er god på å være telefon, sende sms raskt og kjapt,  kalenderplanlegger og kamera. Alt annet er rett og slett uviktig for voksne mennesker som bruker pc'en til disse tingene.  Å f.eks sende og motta epost via mobilen er uviktig.  Hvorfor skal man bruke tid på å knote med slikt når man allerede er inne i epostprogrammet på pc'en 10-30 ganger pr dag?  Og hvorfor blir slike uviktige detaljer tatt hensyn til i testene av mobiltelefoner? Hvorfor spiller det en rolle om en mobil har 3G eller ikke - hva skal man med det? Hvem surfer på nett med mobilen? Da har man i så fall et fritidsproblem eller man er en av 1000 som ikke gidder å ta seg råd til en pc.

 

Jeg håper at det kun er et tidsspørsmål før f.eks Nokia skjønner at de kan gjøre stor suksess ved å lage en mobiltelefon som kun inneholder det man i utgangspunktet har behov for i tillegg til et godt kamera.  Dagens hysteri om at en mobil skal inneholde omtrent det samme som en pc er kun tullete.  De som har pc klarer seg med nettopp det, og de som ikke har pc er mest sannsynlig hverken kompetente til å utnytte slike funksjoner i en mobiltelefon eller de har ikke behov for å betale ekstra for en telefon som kan gi dem disse mulighetene.  Smør på flesk er et begrep jeg mener vi snart må hente frem fra glemselen slik at det omsider kommer til sin rett igjen.

9169824[/snapback]

 

Jeg jobber foran PC'en fra tidlig om morgenen til sent om kvelden og når jeg er ute så er jeg avhengig av å sjekke e-post, selv om jeg sjekker den sikkert over 50 ganger per dag når jeg sitter foran PC'en. Det hender også hver dag at jeg må inn på nettet for å gjøre forskjellige jobb-relaterte ting, og hvis jeg da er ute på farten så er jeg helt avhengig av å gjøre det fra mobiltelefonen. Jeg hadde ikke klart meg uten 3G og e-post klient på mobilen, jeg bruker det hver eneste dag. Og jeg har også laptop selvfølgelig, men som regel er det mye raskere å bruke mobilen (htc selvfølgelig :) ) ..

 

Så alle tenker nok ikke som deg eller har de samme behovene !

9191745[/snapback]

 

 

Nei det vet jeg. Du er vel kanske en av 394824 personer som faktisk har behov for en mobil med nettopp dine ønsker! En tenåring på 14 ville nok ha ramset opp sine behov for å ha konstant tilgang til musikk - enten via mp3 eller ved å surfe på nettet og dermed kunne høre musikk direkte derfra.

Lenke til kommentar

Nei det vet jeg.  Du er vel kanske en av 394824 personer som faktisk har behov for en mobil med nettopp dine ønsker!  En tenåring på 14 ville nok ha ramset opp sine behov for å ha konstant tilgang til musikk - enten via mp3 eller ved å surfe på nettet og dermed kunne høre musikk direkte derfra.

9197649[/snapback]

Med Windows telefon kan man streame musikk rett fra nettet. ;)

 

Men hva vil du egentlig fram til Morten? Og gratulrer med mange dobbel og trippelposter.. :p

Lenke til kommentar
u er vel kanske en av 394824 personer som faktisk har behov for en mobil med nettopp dine ønsker!

9197649[/snapback]

Vil bare påpeke at alle har "behov" for en mobil med nettopp "sine ønsker". ;)

 

 

Ettersom jeg ikke har grodd fast i steinalderen sier jeg:

Ja til avanserte mobiltelefoner! Ja til en lettere hverdag! :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...