Gå til innhold

Mic port problem..


Anbefalte innlegg

Jeg har et integrert lydkort på mitt Asus P4S533, men jeg får ikke mic porten til å virke.. Jeg har prøvd og fjerna driverne og lagt inn nye, men til ingen hjelp. Setter jeg på en mp3 og begynner og ta opp i Sound Recorder, så virker det.. Noen som har peiling på dette? For jeg spiller endel CS og der bruker vi TeamSay ( program som gjør at vi kan prate mens vi spiller med mic..) og da er det litt kjipt at min mic ikke virker.

Jeg er takknemmelig for alle forslag!

 

Vennlig hilsen Draco :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du spiller cs. Lyden blir mye bedre i cs også. Når du snur deg rundt, følger lyden med rundt også. Med onboard lyd snur lydene seg ca 1 sek etter. Godt lydkort og et bra Sennheiser/ Koss headset er et must i cs.

 

Nesten som et stetoskop som lytter hvor det er folk.

 

Så dropp røyken et par uker, gå i posten for farmor og vips har du råd til lydkort!!

 

MVH Øyvind

Lenke til kommentar

Sjekk at du ikke bare har skrudd på MIC-volumet, men faktisk har valgt MIC som record-device. (Eller hva det nå heter), og skrudd opp volumet på denne også. Noen lydkort krever kondensator MIC (kan ofte velges med en jumper).

 

På noen lydkort med mer enn 2 utganger (4point, 5.1 osv) så brukes MIC som rear-out eller Center/LFE hvis du skrur på 4 (eller fler) høyttalere i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...