Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

15 år og veier 50kg


elektroboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er 17 år, og veier 64 kilo...

For ett år siden var jeg 16 år, og veide 63 kilo...

9168602[/snapback]

jøss, du er virkelig dreven med tall :thumbup:

 

 

ang topic: jeg er selv 197 cm og 81 kg.

Spiser hva jeg vil når jeg vil. Gikk opp 6 kg i militsen, men mista de fort da jeg dimma.

Bare gi det litt tid, så kommer det nok.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Jeg er 16 år, 168 høy og veier 51 kg.

Jeg spiser også like mye som en voksen mann, og til tider mer enn det.

Men jeg legger ikke på meg.

Jeg spiser litt ugjevnt om det betyr noe. Lite til frokost, litt til lunsj/skolemat og mye til middag, og skjelden kveldsmat.

 

Har aldri sett på dette som noe problem.

 

 

Edit: Rettet skrivefeil.

Endret av LG_91
Lenke til kommentar
Du har ihvertfall utrolig god(?) forbrenning.

Hvor høy har du?

 

Kjenner selv f.eks en på 50-60kg som spiser mye mer enn en på 80 kg samme alder.

9162496[/snapback]

 

Som sagt, så har det vel en del med gener å gjøre ;)

 

Men bare ved å trene litt så kan vekten øke betraktelig. Jeg har begynt å trene for ca. 6-7 måneder siden, og jeg har ikke trent noe spesiellt hardt, og jeg har gått opp ca. 10 Kg.

 

(Jeg er 17 og veier 70+ Kg nå)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Og du begynte når?

9168602[/snapback]

 

I fjor en gang. Veide 55 kilo på den tiden, nå er jeg over 70.

9169254[/snapback]

 

Og det tror du er fordi du spiser litt mer enn før? haha

 

Jeg kan spise så mye "dritt jeg bare vill, går bittelitt oppover i vekt

9172443[/snapback]

 

Ja, det er grunnen. Jeg doblet matinntaket mitt, sånn at jeg spiste til jeg ble kvalm.

Lenke til kommentar

Helt normalt at man kan spise ekstremt mye uten å legge på seg når man er tenåring. For de fleste vil dette avta etter hvert, og man må bli mer nøye med hva man har i seg om man vil unngå flesk på kroppen.

 

Bare kos deg om du fremdeles kan stappe i deg.

Lenke til kommentar
Helt normalt at man kan spise ekstremt mye uten å legge på seg når man er tenåring. For de fleste vil dette avta etter hvert, og man må bli mer nøye med hva man har i seg om man vil unngå flesk på kroppen. 

 

Bare kos deg om du fremdeles kan stappe i deg.

9233443[/snapback]

Ja, var en til som sa det til meg idag:

Du må spise noe. Du er jo så tynn som en strek. Kjente jeg ble litt varm i toppen. Så sa han: Ta å spis en sånn om dagen(sjokolade). Jeg sa det hjelper fint lite, jeg kan spise hva som helst, hvor mye som helst. Uten at jeg legger på meg.

 

Men legger vel på meg etterhvert!

Lenke til kommentar
Så sa han: Ta å spis en sånn om dagen(sjokolade). Jeg sa det hjelper fint lite, jeg kan spise hva som helst, hvor mye som helst. Uten at jeg legger på meg.

9280605[/snapback]

Du må ligge i kalorioverskudd, ikke spise en sjokolade om dagen. Skjønt, det hjelper nok på, for sjokolade har ofte ganske mye kcal i seg.

 

Det at alle her spiser like mye som en voksen mann, og ikke legger på seg ... hvilken voksen mann er det dere sammenligner med?

Lenke til kommentar
Så sa han: Ta å spis en sånn om dagen(sjokolade). Jeg sa det hjelper fint lite, jeg kan spise hva som helst, hvor mye som helst. Uten at jeg legger på meg.

9280605[/snapback]

Du må ligge i kalorioverskudd, ikke spise en sjokolade om dagen. Skjønt, det hjelper nok på, for sjokolade har ofte ganske mye kcal i seg.

 

Det at alle her spiser like mye som en voksen mann, og ikke legger på seg ... hvilken voksen mann er det dere sammenligner med?

9281443[/snapback]

fuck%20on%20first%20date.jpg

Lenke til kommentar
Ja, var en til som sa det til meg idag:

Du må spise noe. Du er jo så tynn som en strek. Kjente jeg ble litt varm i toppen. Så sa han: Ta å spis en sånn om dagen(sjokolade). Jeg sa det hjelper fint lite, jeg kan spise hva som helst, hvor mye som helst. Uten at jeg legger på meg.

 

Men legger vel på meg etterhvert!

9280605[/snapback]

Usun mat burde du ikke spise for mye av siden dette ødelegger helsen din selv om du ikke legger på deg. (kanskje ikke en sjokolade om dagen, men kan fort bli for mye)

 

Selv spiste jeg kjempemye godteri før, 1-3 poser godteri og 2 sjokolademelker om dagen omtrent, men la ikke på meg (det var ikke hensikten heller :p ), jeg veide bare 64kg på den tiden og var ganske pinglette. Men etter jeg begynte å spise sunn mat i kcaloverskudd og trente samtidig så skøt vekten i været og nå veier jeg 88.5kg 9mnd senere og har forsatt like mye fett fordelt på kroppen omtrent.

 

Så begyn å tren og spis mye samtidig så går vekten opp. Hvor mange måltider du spiser har ingenting å si, så lenge du får i deg nok kcal iløpet av dagen.

 

Husk å få i deg mye proteiner også ;)

 

Hvis du trener samtidig vil du gå opp i muskelmasse og se større ut istedet for å se lubben ut som man gjør hvis man legger på seg for mye uten trening.

Lenke til kommentar
Ja, var en til som sa det til meg idag:

Du må spise noe. Du er jo så tynn som en strek. Kjente jeg ble litt varm i toppen. Så sa han: Ta å spis en sånn om dagen(sjokolade). Jeg sa det hjelper fint lite, jeg kan spise hva som helst, hvor mye som helst. Uten at jeg legger på meg.

 

Men legger vel på meg etterhvert!

9280605[/snapback]

Usun mat burde du ikke spise for mye av siden dette ødelegger helsen din selv om du ikke legger på deg. (kanskje ikke en sjokolade om dagen, men kan fort bli for mye)

 

Selv spiste jeg kjempemye godteri før, 1-3 poser godteri og 2 sjokolademelker om dagen omtrent, men la ikke på meg (det var ikke hensikten heller :p ), jeg veide bare 64kg på den tiden og var ganske pinglette. Men etter jeg begynte å spise sunn mat i kcaloverskudd og trente samtidig så skøt vekten i været og nå veier jeg 88.5kg 9mnd senere og har forsatt like mye fett fordelt på kroppen omtrent.

 

Så begyn å tren og spis mye samtidig så går vekten opp. Hvor mange måltider du spiser har ingenting å si, så lenge du får i deg nok kcal iløpet av dagen.

 

Husk å få i deg mye proteiner også ;)

 

Hvis du trener samtidig vil du gå opp i muskelmasse og se større ut istedet for å se lubben ut som man gjør hvis man legger på seg for mye uten trening.

9287010[/snapback]

 

Takk for et kjempe svar :) Skal begynne å trene, og spise sunnere!

Lenke til kommentar

Tror dette må være tråden for myter.

 

Dette blir litt som når tjukke påstår de ikke spiser mer enn en "vanlig mann". Likevel viser loggboken at de hiver i seg titusenvis av kcal! Fakta er at en mann på 350kg påstod han kun spiste normal husmannskost, og genene var absolutt grunnen til problemet. Men der stoppet det, fordi han trengte over tyve tusen kalorier for å holde på den vekta ..

 

De fleste her er undervektige, høye og påstår de spiser som en "voksen mann".

Tja, når jeg veide 80kg hadde jeg et kcal forbruk på ca 2000, om jeg sov hele dagen. Og jeg spiser ofte 1500-2000 kcal til frokost (!) uten å gå opp ett gram [totalt 5-7k cal disse dagene]

 

Når jeg var 15 år, var jeg 1.75 og veide 55kg. Jeg spiste 6 måltider om dagen med masse sunn og god mat, men gikk ikke opp - fordi treningen overgikk spisingen. Drev seriøst mye med idrett, og var avhengig av å veie mindre for å oppnå maksimal løpskapasitet i tillegg til jevngod styrke med de andre. Etter jeg ble nødt til å slutte gikk jeg uten problemer opp til 80kg på to år, siden jeg ble nødt til å roe ned på treningsmengden.

 

Spiser du som en mann altså? Snakker vi 1kg havregryn daglig, eller ti poser med pommes frites og sjokolade til tilbehør? Er stor forskjell på å bygge opp en solid insulinresistans og å ha høy NATURLIG forbrenning. For den naturlige forbrenningen varierer utrolig lite fra menneske til menneske. Fett- og muskellagringen er selvsagt individuell, men å si at du kan spise HVA du vil - er BULLSHIT. :nei:

 

Her er det på tide med å bytte ut brødskiver med bønner, syltetøy med melk, brus med vann, kjøttboller med biff, og legge til linser, havregryn, saltfrie nøtter og evt. kosttilskudd. Så skal du nok se at vekten øker fortere enn du kan tro! Selvsagt hjelper det ikke om du kun klarer å spise 100gram havregryn til frokost, det er diett-måltid!!

 

Så hiv deg på en 3000-4000 kcal diett, og øk med 200kcal hele tiden når du ikke lengre går opp i vekt. Er en fordel å drive med vekt- og kardiovaskulær trening i tillegg for å få bedre utnyttelse av disse kaloriene du hiver i deg ..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...