Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

15 år og veier 50kg


elektroboy

Anbefalte innlegg

3000-4000kcal er vel litt overdriving av kcal inntaket for en som veier 55kg, han vil bare skyte rett opp i været i vekt, men mesteparten vil være fett.

 

Selv veier jeg 88.5kg nå som sagt tidligere og spiser bare 3600kcal om dagen og før kunne jeg spise hva jeg ville uten å legge på meg. Men det jeg fant ut var at jeg ikke hadde så utrolig forbrenning likevel (har god, men ingen overnaturlig), men når jeg virkelig så igjennom hva jeg spiste på en dag så var det jo likevel: Stå opp - spise 2 brødskiver - noen ganger spise 2 brødskiver på skolen (hvis de ikke var for svette) - spis masse godteri - spise enda mer godteri - legge seg.

 

Synes du burde prøve deg på ca. 2600kcal først (noe som er idealt for vekten du har atm), rundt 150-180g proteiner og over 300g karbohydrater og resten til umettet fett. Et fint matprogram kan du sette opp med http://php.iform.no/pub/art.php?id=304

 

Og hvis du ikke går opp rundt 0,3kg i uken burde du øke 250-500kcal helt til du øker 0,3kg-0,5kg i uken. Ikke gå opp mer enn 0,5kg og ikke mindre enn 0,3kg.

 

Så ikke spis alt for mye kcal og ikke spis for lite og husk å finn ut hvor mye kcal, proteiner, karbohydrater og umettet fett du får i deg hver dag så du har en oversikt :)

 

Det vil kanskje være vanskelig å få i deg all maten på starten, men etter noen mnd vil du kunne spise mye mer siden magesekken er utvidet. Selv ble jeg kvalm av all spisingen i starten og ville nesten kaste opp, men nå kan jeg lett spise 3 måltider på 1 gang. Som f.eks i dag våknet jeg kl. 13.00 (noe som vanligvis ikke skjer :ph34r: ) men jeg kunne likevel spise 3 måltider i 1 uten å bli mett.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...