Gå til innhold

kommentarer på beyerdynamic dt 990s lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stikk innom head-fi.org, der kan du lese deg gul og blå på hva folk synes om ulike hodetelefoner.

 

Jeg bruker DT880, altså lillebroren til hodetelefonen du har kjøpt. Sammenlignet med Sennheiser sin HD6xx serie synes jeg DT880 spiller litt mer frempå og tøffere, og kanskje ikke like nøytralt som Sennhesier sine modeller. Føler også ting høres litt tightere / strammere ut i mine DT880.

 

Hvordan er ditt førsteinntrykk av DT990? Hva salgs forsterker bruker du?

Lenke til kommentar

Hvilken modell kjøpte du? Den nye eller gamle?

 

Dette er den nye:

879fb29432.jpg

 

Jeg har en 32 ohms DT990, en 250 ohms Ltd.Ed. DT770 og en DT880 av eldre type.

 

DT990'en er ikke like balansert og korrekt som DT880'en, men er morsommere og mer underholdende på de fleste typer musikk.

Et av de beste kjøpene på markedet for tida, synes jeg.

Men som Peterman sier, en forsterker gjør lyden enda litt bedre.

 

Bruker du forresten en vanlig CD-spiller som kilde?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bærbar eller stasjonær forsterker?

Prisklasse?

 

Skal sies at hodetelefonforsterkere er forholdsvis sjeldent på forumet, er ikke sikkert du får noen anbefalning. Er nok lurere å tenke ut type og prisklasse og ta en titt på head-fi.org (husk at lyden ikke kan bli noe bedre enn kilden, lite vits i å kjøpe noe idiotisk dyrt om du kun spiller av MP3-filer, om du tar poenget).

Lenke til kommentar
Kan noen komme med en anbefaling på forsterke? :)

9253029[/snapback]

Bestilte meg denne kina-ampen for en ukes tid siden, ikke fått den enda, men kan skrive noen ord når jeg får hørt på den. Har ikke noe voldsom erfaring på amp'er uansett så føler ikke jeg kan anbefale noe for deg, men du kan lese litt om den i denne head-fi tråden. Advarer nesten litt mot sida, for der kan det forsvinne vanvittig mye tid og penger hvis du først blir hekta. :!: Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

Det finnes mange fine hodetelefonforsterkere på markedet, men dessverre ikke så mange i Norge.

 

Et tips er å sjekke ut Corda-forsterkerne fra Meier-Audio.

Disse fungerer veldig godt sammen med Beyerdynamic, og du kan kjøpe dem her til lands, f.eks. fra www.hpx.no.

 

Corda Move får veldig god kritikk på Headfi.com, og den er USB-DAC og er til og med bærbar.

 

Link til produsenten:

http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...