Gå til innhold

Skrekkfilm i skjærgården "ferdig". Nedlastbar!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og en kompis, sammen med en lovende kar som har vunnet mange filmkonkurranser osv. blablabla (han har laget en film som Knut Nærum deltok i bl.annet) skal lage en film! Han har filmatisert "døde menn går på ski" og greier..

 

I skjærgården i søgne (ny hellesund, der farmen ble spillt inn) er det en ganske artig øy med masse bunkerser, grotter, skyttergraver, kanoner.. Mye fett, perfekt for en bra skrekkfilm. Vi trenger ideer.

 

 

---------------

 

 

Filmen kan lastes ned: http://www3.bigupload.com/download_frame.p...file=76IF1VP8MA

IKKE FERDIG enda, men det blir ikke noe mer filming enn dette... Bare finpuss som klipping, musikk og lydeffekter igjen. Hva tenker dere?

 

Naa youtube film! http://youtube.com/watch?v=traQCKpC2rU

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var dag 1 ferdig. Vi skal filme to dager til, når anledningen passer.

 

Ble nogenlunde slik:

 

To gutter stakk med båt til en øy fordi de hadde hørt om en fest. Når de var kommet til øya fant de ingen folk. Mens de lette splittet de opp, da den ene var lei av å lete så han satt seg ned. Han andre fortsatte, og fant noen grotter og mørke rom i bunkerser. Der snublet han over en drept fyr. Han løper vekk i panikk og møter på han andre gutten. De går deretter tilbake til der liket lå, men liket var ingensteds å finne. Da blir gutten som faktisk så liket i stad, livredd, siden han vet at det går en person rundt på øya her som kan være farlig! De løper tilbake til der de fortøyde båten, men båten var langt ute på havet.

 

De begynner da å mistenke hverandre: Han som var sliten av å lete kunne jo ha løsnet tauet til båten slik at den var forsvant. Hva om han er morderen? Eller hva med han som var i hulen, snakker han sant?

 

Mer har vi ikke... Noen ideer?

Lenke til kommentar

den krangler så fæt at dem skilder lag. den har glemt liket pga at den er sinte på en an.

den ene bestemmer seg får å lete etter en annen båt. nede på stranden finner han et lik til. han blir liv redd og da han snur seg står morderen en halv meter unna. han blir drept.

den andre går er drit iritert på dan andre for at han hadde skremt man så fæt. og så hører han et skrik. han kuter ned til stranden og finner vennen halvt død. sånn i grove trekk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Du må aldri kimse med idéen din. En typisk nybegynnerfeil er å være så kritisk til materialet sitt at det aldri kommer fra skrivepulten. Alle førsteutkast er banale.

 

"War of the worlds" - romvesener angriper, men dør av sykdom.

"Titanic" - et par forelsker seg på verdens største skip, men båten går under og mannen drukner.

"Jurassic Park" - Dinosaurer gjenopplives og begynner å drepe vilt omkring seg, slik at forskerne må rømme.

 

På et visst nivå er alle ting banale... Eller for å si det på en annen måte:

HVA du sier bryr ingen seg med.... Det er HVORDAN du sier det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Nå har vi kommet fram til en god ide!

 

Da de ser båten langt ute på havet, mistenker de hverandre, og begynner å krangle heftig og går fra hverandre. Deretter følger kameraet kun meg, altså gutten som ikke gadd å gå lenger for å lete etter fest. Jeg går rundt og ser om jeg kan finne en annen båt på øya, og så får jeg øye på en! Jeg går bort til den, og idet jeg er i ferd med å gå ombord ser jeg kameraten min ligge der, drept! Jeg snur meg, sier "Å.." (as in, åja). Så blir det helt svart og "all my friends are dead" kommer på! :D

 

Noen tips eller tanker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fjern den monstergreien og erstatt med psykopat.

 

Jeg tenkte det kunne være som dette:

 

Båten er langt ut til sjø, uten noen muligheter for å hente den. De (som sagt) spiser pølser og drikker ølet sitt. Litt senere på kvelden når de er rimelig brisen går han ene for å pisse, han ser en mann som står i bekkmørket langt inn i skogen, det er såvidt man ser kroppen hans. Nysjerrig som han som pisset er, følger etter skyggen, jo nærmere han kommer, jo mørkere blir det... Etter at han haar kommet et stykke inn i skogen, hører han null lyd, og skikkelsen er borte. Med null mulighet for å rope på hjelp innser han at han er hjelpesløs. Han som enda sitter forlatt med bålet har sovnet av. Til slutt hører han i skogen raslinger i buskene, og han begynner å skjelve. Plutselig er det noen rett bak han... Det hjelper lite og snu seg, fordi kniven er allerede igjennom ryggen hans...

 

Neste morgen:

 

Neste morgen våkner han som sovnet av med bålet... går å leter etter sin venn som gikk for å pisse, etter et godt stykke inn i skogen får han sitt verste mareritt, vennen er spiddet opp på noen grener rett foran ansiktet hans... Han hyler, men lite hjelper det... Fordi han er helt alene på øya.

 

 

Kanskje litt teit å klisjè, men jeg syntes det hørtes bra ut.

Endret av Uchiha
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette er hva vi har etter dag 2/3. Dag 3 har blitt filmet, men ikke redigert. Har dere noen tips til klipping, musikkvalg, lydeffekter, eller andre ting, så shoot! :D

 

http://www3.bigupload.com/download_frame.p...file=ZJ8IOOC3KD

 

MERK: TOTALT UFERDIG! :p På slutten, når det kun filmes meg (Magnus, han i hvit skjorte, som spiller kjip) så er det meningen at Audun skal også være der. Audun hadde ikke mulighet til å spille den dagen, da han måtte jobbe. Derfor måtte vi bare gjøre det sånn.

 

Når jeg løper og sier: "båt", så skal jeg finne audun død i båten. bare så du vet det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...