Gå til innhold

Sende SMS skript?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter mye googling ser det ut til at det er umulig å bruke scriptet opp mot ung1881 når serveren jeg bruker har følgende konfigurasjon:

cURL: enabled

safe_mode: off

open_basedir: "/home/[domene]:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp"

.. da jeg ikke har noen mulighet til å endre open_basedir.

 

Det jeg lurer på da er om det finnes noen andre løsninger i php som gjør det mulig å sende sms med denne konfigurasjonen. Evnt hvis noen vet om noe i andre språk, gi meg et hint, takk :)

Lenke til kommentar
Jeg har sett på det selv, men hvilken host har du? For flere tilbyr endring av php.ini

Siden jeg utvikler hostes av enterweb.no.

Kan jo håpe på at de kan endre open_basedir for meg, hvis det kan gjøres bare for mitt domene(?). Hva er det egentlig verdien for open_basedir må være for å få dette til å fungere, NULL? Kan prøve å sende en mail.

Og da regner jeg med det er alt som trengs; safe_mode av, open_basedir og cURL?

Lenke til kommentar
for å rette æøå, sett siden din til UTF-8

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

 

Dette har jeg gjort, men alle æøå bokstavene mine forsvinner i meldingene likevel.

Vet ikke om det hjelper, men du kan jo sjekke at filen er lagret i UTF-8 format, og at du har

<?php header("Content-Type: text/html;charset=utf-8"); ?>

i toppen av fila.

Lenke til kommentar
for å rette æøå, sett siden din til UTF-8

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

 

Dette har jeg gjort, men alle æøå bokstavene mine forsvinner i meldingene likevel.

Vet ikke om det hjelper, men du kan jo sjekke at filen er lagret i UTF-8 format, og at du har

<?php header("Content-Type: text/html;charset=utf-8"); ?>

i toppen av fila.

 

Har iso-8859-1 i html header og php header, når jeg bruker utf-8, får jeg ikke opp æøå. Får æøå i respons på scriptet, men ikke i meldingene.

 

Bruker notepad til å lage filene. Hvordan kan jeg sjekke at filene er lagret i utf-8 format?

 

EDIT: Fikk lagret filen min i utf-8 format med utf-8 i header, nå funket alt.

Endret av hah90
Lenke til kommentar

Eg laga ei gong eit javaprogram i J2ME som gjer at ein kan enkelt sende meldingar via ung1881 på mobilen. Det eg laga var til W810i og fungerte med at du opna programmet, skreiv meldinga, fann nummeret i lista/skreiv inn nummeret og trykte send. Brukte då GPRS/EDGE til sending og kosta 1 øre for datatrafikken med mitt abonnement. Ganske greitt i grunn :) Men no brukar eg ikkje denne telefonen lenger, so har ikkje brukt dette scriptet på ei stund. Men kanskje nokon er interessert i å videreutvikla eller ta det i bruk? Det som krevst er eit PHP-script på ei internettside og dette J2ME-programmet på mobilen, samt brukarnamn og passord på ung1881.no. Gje ein lyd om de er interessert, so skal eg sjå om eg greier å rote fram det eg har.

Endret av Øystein T.
Lenke til kommentar

Hmm.. Tror dette kunne blitt en tøff PHP klasse..

Skal se på om jeg ikke får skrevet litt om her og der, ryddet litt i koden og lagt det hele inn i en SMS klasse =)

 

Tenkte meg noe slikt:

$meldingssentral = new SMS($bruker, $passord)
$meldingssentral->sendSMS($til1, $melding1);
$meldingssentral->sendSMS($ti2l, $melding2);
$meldingssentral->sendSMS($til3, $melding3);
$meldingssentral->sendSMS($til4, $melding4);

//etc...

//Og så funksjoner for å hente ut logg etc
//$dbconn er altså en DB connection
$meldingssentral->settDbConn($dbconn)

//Gir deg en liste med meldinger sendt, mottakere, datoer etc fra en database...
$logg = $meldingssentral->hentLogg();

//Evt meldinger sendt en gitt måned og år:
$logg = $meldingssentral->hentLogg(date("m")-1, date("Y"));

//Oppdaterer infoen i MySQL
$meldingssentral->oppdaterLogg();

Lenke til kommentar

Sånn, da var det gjort, se vedlegg.

La også med en skikkelig loggfunksjon og litt sånt..

Den tar seg forresten også av UTF-8 konvertering :)

Funksjoner er beskrevet i kommentarer øverst i filen

 

KODEN ER IKKE TESTET! Tror allikevel den skal funke, hvis ikke så let me know i denne tråden!

 

Enjoy,

Jon

sendSMS.zip

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noe sted på ung1881.no hvor det står at man ikke får lov til å koble seg automatisk til tjenesten for å sende sms. Men hvis du har sett det, si i fra.

Jeg skjønner heller ikke at dette skal være så ulovlig, så lenge du har en gyldig konto og den lille reklamen på slutten blir sendt i hver melding, synes jeg det ville vært rart om man havner i trøbbel. Men hvis du gjør, ikke skyld på meg. :p

 

(Fikk forøvrig inspirasjon til å lage scriptet herfra.)

Lenke til kommentar
Sånn, da var det gjort, se vedlegg.

La også med en skikkelig loggfunksjon og litt sånt..

Den tar seg forresten også av UTF-8 konvertering :)

Funksjoner er beskrevet i kommentarer øverst i filen

 

KODEN ER IKKE TESTET! Tror allikevel den skal funke, hvis ikke så let me know i denne tråden!

 

Enjoy,

Jon

 

dessverre, så fungerer den dårlig...masse feil rapporteres. f,eks å bruke funksjoner i parameterlista for optional parameter funker dårlig hos meg....

 

her har jeg endret litt for å bli kvitt en feilmelding på dette

 

private function log($msg, $error, $tid = time())

{

 

private function log($msg, $error, $tid = "")

{

$tid = (strlen($tid)) ? $tid : time();

det var flere sånne som måtte endres forresten.

 

ellers så så jeg det mangla en ";" bakom en av return false

 

fremdeles masse feil rapportert, så derfor fjerna jeg alt som hadde med database ting å gjøre i klassen.

 

men sendinga failer:

Array ( [0] => Array ( [error] => 0 [msg] => Brukeren xxxxx logget inn [time] => 1199867035 ) [1] => Array ( [error] => 1 [msg] => En meldingssending feilet for bruker xxxxx med status: [time] => 1199867035 ) )
Lenke til kommentar
Hmm.. Du bruker PHP5?

Og angående databasetingene, har du kjørt createTable() for å få opp riktig formatering av tabellen?

 

Skal sjekke ytterligere feil ved scriptet, og prøve å kjøre det på min server, så poster jeg tilbake når jeg vet mer =)

jepp php5- databasekoden er uviktig for meg akkurat nå.

så derfor jeg fjernet det, i tillegg til at det var feil rapportert der da.

men det viktigste er at selve sendingen fungerer.

 

mulig koden egentlig fungerer alt nå.bare mitt oppsett som er litt problematisk.

denne cookie filen, hvorfor må man ha en slik? hadde det ikke gått an å bare ha strings?

mulig det er denne cookiefilen som gjør at sendinga ikke fungerer til meg.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...