Gå til innhold

Sende SMS skript?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn, da skal det hele fungere =)

 

Har testet all koden, og den fungerer som den skal..

Dessuten har jeg nå lagt ved et eksempelscript hvis noen trenger det ^^

 

Enjoy,

Jonhoo

det var andre boller. den fungerte fint ;)

 

men det var den cookie filen til curl. hvorfor trenger man det?

regner med at man må ha skrive tilgang i mappen denne utføres da,

hvis man ikke spesifiserer en annen mappe, med skrive tilgang.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
Du trenger det for at den skal kunne lagre sessionen din.. Hvis ikke kan den ikke "lagre" at du er logget inn..

Du må ha skriverettigheter til den mappen som cookiefilen du spesifiseres ligger i ja =)

skjønner.

ser ut som det er flere som har tenkt det samme som meg:

http://curl.haxx.se/mail/lib-2004-12/0197.html

 

forøvrig noen som har patcha det siden:

http://curl.haxx.se/mail/lib-2005-03/0022.html

 

så dette skal være mulig i curl nå.

Lenke til kommentar

som jeg skrev i forrige post.

så er curl slik at hvis den ikke greier å skrive den filen så bruker den minnecookie i stedenfor.

 

så du kan faktisk bare deaktivere den parameteren for godt.

 

$this->cookiefil = NULL;//($cookie == '' ? 'cookie-sms.'.time().'.txt' : $cookie);

 

fungerer fint.

 

må bare rette en stor takk til de som laga php versjonen av disse kodene:

Rasks som posta først og Jonhoo som laga klasse ut av det.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Dette var kjekt! Genialt til overvåkning av servere og slikt :-) Flere her som går på høgskole / universitet og får eksamensresultater på Studweb? Før jul skrev jeg et php script som sjekker studweb et par ganger i timen for nye resultater. Nå sender til og med scriptet sms med nye eksamensresultat :D

Lenke til kommentar
Dette var kjekt! Genialt til overvåkning av servere og slikt :-) Flere her som går på høgskole / universitet og får eksamensresultater på Studweb? Før jul skrev jeg et php script som sjekker studweb et par ganger i timen for nye resultater. Nå sender til og med scriptet sms med nye eksamensresultat :D

 

slutta i fjor.. men vet nå aldri om man skal ta opp nån nye fag eller nye studier :)

høres genialt ut.... dreiv jo å logga mæ på hundre ganga når æ venta på resultatan.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
Dette var kjekt! Genialt til overvåkning av servere og slikt :-) Flere her som går på høgskole / universitet og får eksamensresultater på Studweb? Før jul skrev jeg et php script som sjekker studweb et par ganger i timen for nye resultater. Nå sender til og med scriptet sms med nye eksamensresultat :D

 

slutta i fjor.. men vet nå aldri om man skal ta opp nån nye fag eller nye studier :)

høres genialt ut.... dreiv jo å logga mæ på hundre ganga når æ venta på resultatan.

 

La ut koden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=894489

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

übersweet! må nok lage meg en <form>-sak på dette ja :)

takk takk.

 

btw: noen som vet hvordan linjeskift normalt gjøres på mobil? vet ikke engang om det er standardisert jeg, men jeg har jo mulighet for det på min mobil, selvom jeg omtrent aldri benytter det... og isåfall, hvordan representeres dette slik at man evt kunne 'gjenskape det' i en slik sms?

 

svar til meg selv: det ordnet man jo lett med ett <textarea> og å trykke enter (det er vel en NL da gitt)

Endret av Slettet+1374861
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

ser at tlf.no tilbyr 5 pr dag. ung1881 tilbyr jo tilsvarende uendelig mange, men da selvfølgelig med reklame.

 

...noen bedre? synes 5 ble litt lite for å orke å lage eget system for det :p

Lenke til kommentar
Det er en fyr jeg kjenner som har SMS Server tilgjenglig.

Hatt SMS Servern oppe en liten stund hvor man koblet seg til IRC, registrete nummeret, og brukte !sms <nr> <mld> så blir ditt nr som avsenders nr + uten reklame selvsagt. Boten omprogrammeres, og det samme gjøres websiden. Kommer med full informasjon da alt er klart :) - Har selv brukt tjenesten, helt ypperlig ;)

 

Det kan umulig være gratis for han "fyren" du kjenner.

Jeg har selv et SMS-system og blir fakturert 50 øre av Netcom for hver nulltakst melding jeg sender.

Kostnadsbelagte (1 NOK --> 100 NOK) er gratis for meg å sende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Bumper mitt eget spørsmål ovenfor.

 

Og på samme tid påpeker at ung1881.no scriptet plutselig ble ubrukelig i det ung1881 ble flyttet og redesignet til en katalog under 1881.no

 

Remake tid? :p

Lenke til kommentar

En smule off-topic, men det er umulig å la være å påpeke det åpenbare; Sender du mer enn 100 sms pr. dag, tør jeg gjette på at du misbruker tjenesten (flooding). Dette er med på å ødelegge for de andre brukerne av tjenesten, og burde ideelt sett unngås. Hvis dette ikke er tilfelle, så burde det allerede nå slått deg at en gratis-tjeneste overhodet ikke dekker dine behov :) .

 

MEN (for å ikke spore helt av), det er selvfølgelig trivielt å implementere en sjekk av dette i scriptet. Dukket teksten opp nøyaktig slik du gjengir den, og hvor dukket den opp (type feilmeldings-side, eller som en notis på sms-siden)?

Endret av Porki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...