Gå til innhold

Sende SMS skript?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man inkludere siden fra 110mb.com på egen side på et snedig vis?

Tenkte å ha sms-varsling når ting skjer på siden min, men da trenger jeg å inkludere siden fra 110mb.com..

9181750[/snapback]

 

Joda, hvis hosten du har støtter åpning av URLer så... :)

Selv måtte jeg løse dette med en iFrame ;)

 

<iframe src="http://www.110mb.com/bruker/sendSMS.php?tlfNr=12345678&mld=Hei!" width="100%">

 

sendSMS.php tar da tlfNr og mld som GET-parametere da så klart... ;)

 

Edit:

iframe...

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Camron:

Høh?

Jeg har jo postet innholdet som skal være i posten som er 2 over...

 

(Nå stikker jeg ut)

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Kan man inkludere siden fra 110mb.com på egen side på et snedig vis?

Tenkte å ha sms-varsling når ting skjer på siden min, men da trenger jeg å inkludere siden fra 110mb.com..

9181750[/snapback]

 

Joda, hvis hosten du har støtter åpning av URLer så... :)

Selv måtte jeg løse dette med en iFrame ;)

 

<ifram src="http://www.110mb.com/bruker/sendSMS.php?tlfNr=12345678&mld=Hei!" width="100%">

 

sendSMS.php tar da tlfNr og mld som GET-parametere da så klart... ;)

9181777[/snapback]

 

Hmm.. får opp siden med <iframe...> (med e), men får ikke sms'en. Dersom jeg åpner siden direkte kommer den frem..

Lenke til kommentar
Da bruker du kanskje feil GET-variabler?

Bare sånn til orientering har jeg ikke tatt utgangspunkt i scriptet som er postet tidligere her om bruk av form...

Husk forskjell på store/små bokstaver. ;)

9182132[/snapback]

Bruker ingen get-variabler.. Sendre bare samme melding hver gang...

Lenke til kommentar

La meg se om jeg har skjønt dette her ordentlig.. Jeg kan la mine brukere på min side gå inn til et skjema (på MIN side) og sende så mange sms som de3 vil gratis? Hvilket nummer vil det sendes fra? Og hvilken begrensning på antall sms man kan sende er det? Kan jeg la en database til dette scriptet så jeg kan sende meldinger til alle brukerne i databasen helt gratis?

Stemmer dette? Hva er haken?

Lenke til kommentar

Får det ikke til å funke på verken servetheworld eller 110mb..:s På servetheworld får jeg "Login process successfully completed.

 

An error occured, send sms failure."

 

Og på 110mb:

"

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in htdocs/functions.php on line 11"

 

Any solutions/sugestions?

Lenke til kommentar

Rinox: Nummeret som du har registrert deg med på ung1881 kommer opp som avsender. Ung1881 har satt et tak på 100 sms om dagen, (selv om de skryter av at man kan sende ubegrenset mange sms gratis). Eneste haken er at det kommer en liten reklametekst på slutten av hver melding.

 

Ozwald: Tror du blir nødt til å skjekke syntaksten i scriptet ditt.

Lenke til kommentar
Rinox: Nummeret som du har registrert deg med på ung1881 kommer opp som avsender. Ung1881 har satt et tak på 100 sms om dagen, (selv om de skryter av at man kan sende ubegrenset mange sms gratis). Eneste haken er at det kommer en liten reklametekst på slutten av hver melding.

 

Ozwald: Tror du blir nødt til å skjekke syntaksten i scriptet ditt.

9216814[/snapback]

 

Er kopi av det som ligger på første side, har aldri vært borti CURL før, så debugging er litt vanskelig.. :p Men jeg bruker samme script på begge sidene og på servetheworld funker det jo hallveis. :hmm:

 

Linje 11 som skal ha et problem..

10 |$frontpage = curl_exec($ch);
11 |preg_match("/ id="__VIEWSTATE" value="([^"]+)"/", $frontpage, $token);
12 |preg_match("/ id="__EVENTVALIDATION" value="([^"]+)"/", $frontpage, $tuken);

 

EDIT: Glem det! Jeg fikk det til, det var file editoren til 110mb som gjorde det, den tok vekk slashene. Ble nødt til å bruke et FTP program ;)

 

Btw, du har ikke en hjemmeside jeg kan linke til som takk?

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Har lekt meg litt mer med denne SMS tjenesten, lagt den opp mot en base som logger alle meldingene osv. & - tegner er også i boks, men sliter med æøå.

Flere som har sett på denne biten?

9220738[/snapback]

How?

Gjøre & om til &?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...