Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen helt død etter ferie


Anbefalte innlegg

Ga bort min gamle data til mor og søsken for et års tid siden, og denne var helt død etter de kom hjem fra ferie. Alle kontakter var tatt ut mens de var borte. Har ikke mulighet til å se på pc'en selv før om en måneds tid så jeg har bare snakket med min ikke-så-datakyndige mor over telefon. Siden maskinen er helt død var det første jeg tenkte på strømforsyningen. Den eller hovedkortet. Er vel bare disse to som kan gjøre at pc'en er helt død?

 

Jeg hadde pc'en i ca. 4 år før jeg ga den bort og den er nå 5 år gammel så den begynner å ta på årene. Bygde den selv, en gammel P4. Hadde aldri noen spesielle problemer med den utenom et par merkelige problemer den siste tiden som kunne minne om feil på enten strømforsyning eller hovedkort. Var en gang like før jeg ga den bort, at pc'en ble helt død etter jeg ryddet, fjernet støv og satte inn en ny dvd-brenner. Det eneste som skulle til da etter mye feilsøking var å resette cmos, så gikk den som ei klokke.

 

Siden da har pc'en fungert fint utenom en gang når sikringen gikk hos min mor og det ble noe tull med cmos, som måtte bli nullstilt igjen, men da startet den ihvertfall. Håper det er så enkelt som å bare resette cmos når jeg skal dit, men jeg tror mest det er strømforsyningen. Får håpe det ikke er hovedkort for da blir det mye arbeid og jeg vet ikke om det er verdt det på en så gammel data.

 

Så hva tror dere? Noen som har hatt lignende problemer?

Endret av toygard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gir mening det ja. Hadde ikke tenkt på batteriet, aldri vært borti det før. Hvordan kan jeg få tak i et sånt et? Er vel ikke så nøye med modeller og sånt det så lenge det passer, antar jeg?

9123779[/snapback]

Bare pass på at du får et som er oppladbart.

Lenke til kommentar
Gir mening det ja. Hadde ikke tenkt på batteriet, aldri vært borti det før. Hvordan kan jeg få tak i et sånt et? Er vel ikke så nøye med modeller og sånt det så lenge det passer, antar jeg?

9123779[/snapback]

Bare pass på at du får et som er oppladbart.

9123785[/snapback]

Vanlige PC-batterier er ikke oppladbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...