Gå til innhold

Hva bør man holde seg unna i syden?


Anbefalte innlegg

Jeg drar til Spania på fredag og er lite interessert i å bli matforgifta slik som sist gang jeg var på ferie. Så derfor spør jeg dere hva bør man holde seg langt unna? Og vet dere om noen reseptfrie medikamenter fra apoteket som det kan være lurt å ha i baggen i tilfelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SOFT IS, og alt som kan ha ligget ute en god stund, som for eksempel nøtter som ikke kommer ferske fra posen

 

Mange liker også og spise isbitene de får i brusene sine på resturanger, IKKE GJØR DETTE, du vet ikke hvor rene disse maskinene er, derfor drikk helst uten eller bare ha de i for å kjøle ned brusen

 

Vannet der nede må du ikke drikke, kjøp derfor flaske vann. IKKE DRIKK DET SELV OM NOEN ANDRE SIER DET ER OK OG DRIKKE DET!

 

Kakkelakker :!:

 

Hvis ett basseng ser skittent ut, er det som regelt det, styr klar!

 

FAST FOOD, som kebab. Hold deg unna dette, hvis det ikke står Mc donalds eller burgerking eller andre kjente fast food merker på døra, styr klar!

 

Ubeskyttet sex!!!! :p

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Kylling.

Ofte alt for dårlig stekt og inneholder ofte et lass av uskikkelige bakterier!

Ellers er flymat noke man burde seg holde unna. Spesielt "varm" rettene som er halvvarme. Inneholder også et lass av bakterier. Har erfaring fra dette!

Salat,boller,baguetter, og tørr kake/muffins kan du trygt spise på flyet.

Ellers hold deg unna det meste som eg har sagt.

Lenke til kommentar
Jeg drar til Spania på fredag og er lite interessert i å bli matforgifta slik som sist gang jeg var på ferie. Så derfor spør jeg dere hva bør man holde seg langt unna? Og vet dere om noen reseptfrie medikamenter fra apoteket som det kan være lurt å ha i baggen i tilfelle?

9119750[/snapback]

 

Ta med kulltabletter for å stabilisere magen dersom du får magetrøbbel...

Lenke til kommentar

Har vært i Spania nesten hver ferie oppigjennom mange år nå, og har ALDRI blitt dårlig av maten der nede.

Det at all "sydenmat" er dårlig for deg er en myte, du ser hvor du vil spise og ikke spise.

Hvis det står andre spanjoler og spiser der er det trygt, hvis det er folk der er det trygt, hvis det er tomt er det ikke trygt ;)

 

 

Utesteder: Hvis du blir varm så ta en tjapp pause ut og inn igjen. Er fort gjort og bli for varm.

Og husk at takket være klimaet så skal det ikk eså mange øl til som her hjemme før du bli litt mo i knærne ;)

Lenke til kommentar

Hvis det står andre spanjoler og spiser der er det trygt, hvis det er folk der er det trygt, hvis det er tomt er det ikke trygt ;)

Hva er det som får deg til å tro dette ? Blir maten noe tryggere av at det er folk der ?

Hva som får meg til og tro det er flere mnds opphold i Spania over de siste årene, sikkert oppimot ett helt år.

 

Hvis maten hadde vært dårlig hadde man ikke sett turister som spiser der hadde man vel? ;)

Lenke til kommentar

Hvis det står andre spanjoler og spiser der er det trygt, hvis det er folk der er det trygt, hvis det er tomt er det ikke trygt ;)

Hva er det som får deg til å tro dette ? Blir maten noe tryggere av at det er folk der ?

Hva som får meg til og tro det er flere mnds opphold i Spania over de siste årene, sikkert oppimot ett helt år.

 

Hvis maten hadde vært dårlig hadde man ikke sett turister som spiser der hadde man vel? ;)

9133417[/snapback]

Jeg har selv bod i Spania over lengre tidsperioder 2 ganger. Og det du sier om at hvis det står spanjoler å spiser en plass er det trygt, er bullshit. Tenk på at spanjolene er vandt med en annen bakterieflora enn oss. Hvorfor tror du liksom mange skandinavere blir syke av drikkevannet i Spania?

Lenke til kommentar

Og det du sier om at hvis det står spanjoler å spiser en plass er det trygt, er bullshit. Tenk på at spanjolene er vandt med en annen bakterieflora enn oss.

Joda, men ingen jeg har vært med eller møtt i Spania har noengang hatt problemer med maten.

Hvis du er sårbar for annerledes mat/bakterier så vær forsiktig, men Spania er langt ifra så ille som ryktene skal ha det til etter at EU kom inn i bildet.

 

 

Hvorfor tror du liksom mange skandinavere blir syke av drikkevannet i Spania?

Hvorfor tror du de selger 10 liters dunker til noen få kroner overalt?

Fordi springvannet er generelt sett noe man burde unngå i Spania.

Er mange spanjoler som ikke drikker vannet fra springen der nede. Ikke alle, men mange!

 

Men er ganske stor forskjell på springvann og restaurantmat ;)

Lenke til kommentar
Joda, men ingen jeg har vært med eller møtt i Spania har noengang hatt problemer med maten.

Hvis du er sårbar for annerledes mat/bakterier så vær forsiktig, men Spania er langt ifra så ille som ryktene skal ha det til etter at EU kom inn i bildet.

 

Jeg er enig med deg at maten er langt i fra så dårlig som mange skal ha det til. Men det er langt i fra uvanlig at èn i en familie på 5 får vondt i magen eller det som verre er mens man ferierer.. Men det er viktig som du prøver å få fram, at man ikke må overdramatisere det. De fleste klarer seg greit, men det er ikke noe galt i å ta noen enkle forhåndsregler.

 

Hvorfor tror du de selger 10 liters dunker til noen få kroner overalt?

Fordi springvannet er generelt sett noe man burde unngå i Spania.

Er mange spanjoler som ikke drikker vannet fra springen der nede. Ikke alle, men mange!

 

Men er ganske stor forskjell på springvann og restaurantmat ;)

9136388[/snapback]

 

Det var bare ett eksempel angående bakteriefloraen.

Det var noe legen fortalte meg i fjor, da ble jeg så kraftig matforgiftet av kylling at det var mistanke om salmonella. Jeg ble syk, men ingen av mine spanske kompiser ble syke. (Totalt 5 personer). Han sa dette trolig skyltes at de var mer vandt med bakteriefloraen i maten og drikkevannet der nede, og derfor var mer motstandsdyktige mot denne typen bakterie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...