Gå til innhold

Max minne størrelse på Ixus 70?


Anbefalte innlegg

Hei, har fått et IXUS 70 kamera i bursdagsgave av min far, medfølgende var det en 1GB minnebrikke. Men ettersom jeg skal til syden i to uker til uka så lurer jeg på om det er mulig å kjøpe større minnebrikker til kameraet?

 

På komplett finner jeg minnebrikker opp til 8GB, vil det være mulig og bruke denne med Ixus 70'en min? Eller har den en grense på hvor stort minnekort man kan bruke? Syntes og huske at jeg har hørt noe om en grense, men er ikke sikker. Så et svar vil jeg bli veldig taknemmelig for :) Tenkte å kjøpe et 4GB kort så jeg slipper og gå tom for plass på kamera :)

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I likhet med Afseth, vil jeg gjerne benytte anledningen til å gjenta meg selv: Jeg har aldri brukt noe annet enn TwinMOS-minnebrikker til mine digitalkameraer, og har ALDRI hatt noen problemer med disse.

9116991[/snapback]

 

Jeg har jobbet i kameraforretning en stund, og har hatt en del kunder med feil på minnekort. Antall feil på minnekort per merke ser nogenlunde slik ut etter min erfaring:

 

Sandisk: 10%

 

Kingston: 20%

 

Twinmos og diverse andre merker: 70%

 

Og hvilket av disse merkene er det solgt flest av? Sandisk.

Lenke til kommentar

Får nok sjekke litt ut og se hva jeg ender med. Men er villig til å betale litt ekstra for at jeg skal være sikker på at bildene ikke forsvinner. Får se på litt tester og sånt.

 

 

Men en ting til. Sjekke ut kameraet på Canon.no for å se om jeg fant ut om også 8GB brikkene funka (bare for moro i grunn)

 

Da fant jeg følgende under minnebrikke taggen:

 

SD-kort (Secure Digital), SDHC-kort (Secure Digital High-Capacity) eller MMC-kort (MultiMediaCard), 32 MB minnekort medfølger

 

Det jeg spesielt stusser over da er SDHC betegnelsen. Og da jeg sjekka ut de støreste korta på Komplett f.eks. fant jeg følgende "advarsel":

 

NB ! Krever støtte for SDHC/Secure Digital versjon 2.0

 

Når det står på Canon.no at mitt kamera har SDHC betyr det da at det har SD versjon 2.0? Eller er det to ting? For hvis det faktisk har SD 2.0 så kan jeg jo også bruke 8GB korta :)

Lenke til kommentar
I likhet med Afseth, vil jeg gjerne benytte anledningen til å gjenta meg selv: Jeg har aldri brukt noe annet enn TwinMOS-minnebrikker til mine digitalkameraer, og har ALDRI hatt noen problemer med disse.

9116991[/snapback]

Og i likhet med deg, vil jeg få lov til å gjenta meg nok en gang. Én person er langt fra noe representativt utvalg av befolkningen. Ikke for å være frekk eller noe, men jeg tør påstå at jeg har et større grunnlag for å uttale meg om akkurat dette, da jeg er borte i et mye større antall minnekort pr. dag enn du er i løpet av hele livet (med mindre du jobber i fotobutikk også da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...