Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: BMW 320i E36 Turbo *Update 30/7-12*


Brian

Anbefalte innlegg

Ja, den tid den sorg. :p Får vurdere det neste gang. Nå vil jeg bare få foringene og få denne jobben unna. Har dårlig erfaring generelt med å være avhengig av andre, blir alltid noe piss da. Skal man ha noe gjort må man gjøre det selv, har jeg funnet ut igjen og igjen og igjen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja det er jo ikke noe som er bedre enn det. :)

 

Litt det samme her, venter enda på deler. Fikk forsterkaplatene i går, men sliter veldig med å få lånt et sveiseapparat. Så jeg er litt stuck akkurat på det punktet enda. Koster jo flesk å kjøpe et brukbart sveiseapparat også, så det er ikke akkurat så veldig aktuelt akkurat nå.

Lenke til kommentar

Nei akkurat nå er det nok dødt, men de begynner vel på i midten av august. Vil også anbefale å finne ut hvilke skoler som har Mekaniske, også stikk innom en dag. Mistenker bedre respons da enn via mail.

 

Kan jo tilby å være fleksibel slik at de kan gjøre det som undervisning en dag det passer.

 

 

Lærerne har i min erfaring vært erfarne folk med jævlig god peiling på faget, så jeg hadde ikke vært skeptisk til å la dem utføre en jobb, men vil tro det varierer.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Joda, men skulle helst ha fått dette sveiset om ikke så alt for lenge. Jeg vet om en som sveiser for meg, men han vil helst at jeg kommer nedover med de delene eller hva det er som skal sveises. En tanke som streifet meg var at jeg tar ned bakstillinga og gjør alt som skal gjøres på denne. Deretter setter jeg den opp i bilen igjen med kun de fire store boltene og driter i å koble til bremserør, bensintank, stag osv. Så smetter jeg på hjula og tauer bilen de 500-700m det er ned til han og få det sveiset der. Men da spørs det også om han vil ta en slik jobb, noe jeg eventuelt må høre om. Blir en del stress med denne metoden også. Blir vel heller uaktuelt å låne hans sveiseapparat også, da han har et heftig voksen størrelse på apparatet, så det blir litt tungvindt.

 

Sjekka pris på et brukbart sveiseapparat + gass, og det kom på ca 10,5k. Litt drøyt for meg å kjøpe alene akkurat nå, så det blir også uaktuelt selv om det har vært utrolig befriende å hatt ett stående. Et annet alternativ er brukt sveis. Har kika en del, og fant to stk som er brukte som ligger ut på auksjon. Men disse slutter ikke før tidligst 28. juli, og det andre i starten av august. Spørs også hvilken pris disse havner på til slutt, kan fort bli uaktuelt her også, selv om det er snakk om skikkelige esab apparat.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Låne hvor? Har spurt flere steder privat, men ingen er gira, eller har sveiseapparat til utlån/leie. Det nærmeste jeg kom var noen som hadde et defekt sveiseapparat, så kom ingen vei der heller.

 

Utleiefirma som leier ut til andre firmaer tror jeg bare tar veldig godt betalt for dette. Vet heller ikke om de leier ut til privatpersoner.

 

Å få et verksted til å ta sveisejobben er også uaktuelt, da jeg har sjekka pris på dette. Blir fort like kostbart som å kjøpe et sveiseapparat, syke priser.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Ah det er ett firma som ligger på lade nesten, rett bortafor shell mot Sykesøsterskolen eller no sånt, ligger på høyre sida, svart logo med oransje tekst på, de bytta navn for noen år siden. Klarer ikke å huske hva de heter, men jeg husker jeg transporterte gassflasker for de en gang. De driver med mye rart, lift utleie etc.

 

 

Skal tenke etter hva de heter.

 

Edit: Google vet! Ramirent / Bautas var det. Om de leier ut sveiseapparat får du sjekke nærmere. :D

 

Ligger i Ranheimsveien 9. Om de ikke leier ut sveiseapparat ville jeg ha stukket innom og hørt med dem om tips til hvem som gjør det. Hyggelige folk såvidt jeg kan huske.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

De hadde heller ikke noe til utleie, kun pinneapparat. Jeg har et billig 1000kr torshov pinneapparat stående, så da kom jeg ikke noe lengre. Er skeptisk med å sveise dette med pinneapparatet, så MIG hadde vært å foretrekke.

 

Tools hadde et bra ESAB apparat, men det ble 11 000 + moms for apparat og flaske, så det var heller ikke så aktuelt kan man si. :p

Lenke til kommentar

Trondheim. Har ikke vært på rulla enda nei, må få ordna ny motorstyring først. Men tipper jeg har omkring 220hk ish nå ca. Tenkte å ringe og høre på pris og leveringstid på datasprut i morra, så håper jeg å hente ut litt mer krutt snart. :)

 

Oja, hadde du bodd litt lenger ned kunne du laant et, Lyst paa haltech?

Lenke til kommentar

 

Oja, hadde du bodd litt lenger ned kunne du laant et, Lyst paa haltech?

 

Tja, hadde mest sett for meg MS til mitt oppsett, evt vipec som et dyrere alternativ. Men hvilken Haltech er det snakk om? hva følger med? pris?

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...