Gå til innhold

Avatar - The Last Airbender


Anbefalte innlegg

Da var serien sett ferdig. Kult konsept, men steike for et makkverk...

Naar Ozai kom med sin firestorm kunne de bare dekket seg med et steintak eller noe. En annen ting er hvordan rollefigurene har en ganske nyttig tendens til aa slaa paa superkrefter naar de skal vaere kule, men som aldri funker naar det virkelig teller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var mye ting som ikke hang sammen i denne serien, er enig i det. Uansett, syns serien var kul opp til andre sesong, men siste sesong var dårlig i forhold til de 2 første. De brukte så mange episoder på diverse tull, i de siste episodene føltes alt så forhastet og påtvingt ut. De kunne dedikert mer tid til sentralt plot, istedet for og stykket opp alt.

Endret av perman07
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Nettopp ferdig med serien selv. Jeg begynte å se den for veldig lenge siden, men ble aldri ferdig.

Nå som jeg har sett den ferdig, har jeg fått den på hjernen :p Jeg virkelig savner personene i serien :blush: Å det irriterer meg grønn at gode serier slutter før man vil selv at den skal slutte, men som de fleste vet så blir serier som "bare fortsetter" dårligere pga ideer osv... men nok om det =)

 

Jeg bare elsker alt med denne serien, voice-actingen er god, gode personligheter i serien, god story selvsagt og "nesten" ingen løse tråder, rett å slett alt sammen.

Men det er noen ting som plager meg:

 

1. Jeg skulle ønske at de brukte de forskjellige fargene mer som ble vist i "The Firebending Masters" fra dragene med evt Zuko, altså at Zuko kunne fått litt *velg favorittfarge* i flammene sine.

2. Når Aang går inn i Avatar state i siste episode mot Ozai, syns jeg de kunne forklart litt mer. Han nektet opprinnelig å gi opp Katara...

3. Skulle ønske metalbendingen til toph ble nevnt litt mer til de andre personene, eks: "gladiatorene" (hippo, the boulder). å ikke bare i diskusjon med aang/sokka++

4. Litt mer dialog mellom Aang & Katara på slutten :blush:

5. som nevnt ovenfor: Moren til Zuko?

 

ps: litt morsomt at jeg begynte å se serien på nytt samme dag som denne tråden først ble bumpet opp av Thrinduil ;)

Men som du også spørr, kommer det noen fortsettelse? mtp på moren til Zuko...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Egentlig virker det litt logisk med en sesong til - enda den ikke trenger å være like lang som de andre. Men jeg synes det blir litt for mange spørsmål ståendes åpen.

 

 

1. Sånn som moren til Zuko. Zuko ville jo finne henne igjen.

2. Og hva med Toph og hennes foreldre? Tidligere i serien så hadde hun jo litt dårlig samvittighet (så vidt jeg husker) for å bare ha dratt fra dem.

3. Hva skjer videre med Aang og Katara?

4. Hva skjedde videre med Azula?

+ sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har aldri likt anime, hvor vidt tvserien er anime kan vel diskuteres, men denne er en av få "animer" jeg faktisk har likt. Fikk tilbake den følelsen jeg hadde som barn, da jeg lørdags morgen satt benket for å se pokemon.

 

Kikket gjennom alle 4 sesongene på relativt kort tid, og storkoste meg gjennom alle episodene.

 

Om filmen kommer til å bli like bra kan vel diskuteres, men den skal vertfall sees.

Eneste jeg har å pirke på er at skuespilleren som spiller Aang ser merkelig ut. Ser han for ung ut? Eller er det bare meg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Mine meninger, inneholder spoilers:

 

Har sett gjennom serien nå og er veldig fornøyd 10/10. Er dessverre enig i at siste sesongen har noen litt svake punkter, faktisk så føler jeg at det skulle vært 1 ekstra sesong mellom sesongen 2 og sesong 3. Før de kom til Ba Sing Se hadde det nesten vært en ny location i hver episode, men i den byen ble de en stund og etter det ble det mer til at de ble på få locations over lengre tid. Ville gjerne hatt en til sesongen med mer travling hvor vi kunne blitt litt mer kjent med Toph og Zuko kunne fått litt mer tid til å bli integrert i gjengen. Helt mot slutten av serien skjedde det VELDIG mye på få episoder.

 

Et annet irritasjonsmoment var Aang og "Ikke drepe folk". Skal jeg være ærlig gikk jeg nesten ut ifra at "Aang and the gang" hadde drept tonnevis av folk, det var i vertfall det jeg fikk inntrykk av når de sprenger opp båter og luftskip i hytt og pine. Litt skuff at en skillpadde vi aldri har sett før redder dagen. Fire bending virker også ganske latterlig svakt i forhold til de andre bendingsene, jeg vet ikke om det har noe med at de ikke kan drepe folk i serien, men det er nå sånn.

 

Alt i alt en veldig god serier. Jeg liker at den begynner så smått og ender så EPIC. Jeg fikk veldig sånn "Wow, how did we end up here" følelse mot slutten av serien. Fantastisk utvikling av karakterene, selv om slutten følte noe rushed.

 

Anbefaler også å sjekke ut: The Last Airbender: Legend of Korra som er den neste serien i universet. Her møter Vi Korra som er neste avataren etter Aang. Tror den skal komme ut i 2012, men noen mener at den skal komme mot slutten av i år.

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...