Gå til innhold

Avatar - The Last Airbender


Anbefalte innlegg

Chapter 12: The Western Airtemple ble sendt på YTV i går. Ble litt imponert. Skal merke resten i spoiler:

 

Katara truet åpenbart med å DREPE Zuko. Utrolig at Nick tillater dette. =)

 

 

Det med at Zuko blir mer og mer kompleks sluttet jo i Day of the Black Sun: The eclipse.

Litt morsomt å vite at grunenn til den økende forvirringen var lå i blodet (i slekt med avatar Roku og Firelord Sozin).

 

Men sesongavslutningen blir 2 timer lang, som betyr at det blir fire episoder på en gang (17-20). Genialt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovi: At serien sikter seg inn på en målgruppe fra 6-11 år er ingen unnskyldning for å ta med logiske brister. En serie blir ikke nødvendigvis mindre underholdende ved at den er godt gjennomtenkt. Ta Ghibli-filmene som et eksempel. De er rene mesterverkene for folk i alle aldre, barn såvel som voksne. Men for å være ærlig visste jeg ikke at de siktet på et så ungt publikum og jeg kan vel tilgi den noe umodne humoren...

Donald Duck blir en annen sak. Der har man for det meste korte fortellinger istedet for en lang , episk historie. Dessuten skapes Donald og hans eventyr av flere forskjellige tegneseriemakere. Dette var en av de første positive tingene jeg la merke til ved manga: Et langt og sammenhengende plott hvor man ble godt kjent med rollegalleriet.

 

Dark: Sweet, ser at episoden er ute på nettet allerede xD

Avatar sliter visst med populariteten og Nick har ikke bestilt en ny sesong, leste jeg en plass. Spongebob gruser visst Avatar i seertall :p

 

Ettersom serien tydeligvis sikter seg inn på et så ungt publikum er det mer forståelig at de ikke satser på høykvalitet. Barn legger vel ikke så mye merke til hva som er mest logisk i situasjon A og situasjon B. Men jeg synes likevel ikke dette er en gyldig grunn til å ta med logiske fallgruver og ha et platt rollegalleri. Dette er også noe som barn kan sette pris på.

Lenke til kommentar

Nope, serien har ikke kommet lengre enn til kapittel 11 i bok 3. ( i Canada, er vi heldige følger de opp med neste episode på fredag :) ) men det hadde egentlig vært litt kjipt å vite slutten da.. syns det er en del av drivkraften ;)

 

Raijin: Me too :p Satser på at de treffer Iroh i neste episode da, og at de lærer han sammen. Noen steder har jeg sett de referere neste episode som "the firebending masters" men det var jo tydeligvis ikke offesielt. Lov å håpe i allefall.

 

Kjipt det med Svampebob da.. selv om det er genialt i sin enkelhet så er det dumt at Nick ikke satser litt bredere. Men må si at når det gjelder genial enkelhet så troner Johny Bravo høyt over Svampebob.. selv om det er rimelig off topic. Anyways så satser vi på at Avatar greier å bygge seg opp et navn så det kommer flere sesonger.

Endret av HOVI
Lenke til kommentar
meg STOR fan av Avatar, har sitt alle episodene til nå. er det noen som vet hva som vil skje til slutt?

Antar vel at Aang utforder Ozai tilen Agni Kai under Sozin's Comet. Jeg vil ihvertfall se at aang slåss mot Ozai ALENE.

Og gjerne en Azula vs. Zuko, hadde vært fett.

 

MEN: Jeg leste på avatarspirit at det kan hende at YTV skal avslutte maratonet med en ny episode. =)

Lenke til kommentar

Litt surfing førte meg også til slutt på YTV sin side, og der stod det at de sendte sju episoder (!) på rad 28. des.. virker merkelig hvis de bare skal sende nye episoder da... - jeg klager ikke, men litt rart å floppe hele serien ved å vise sju nye episoder på rad hvis det er tilfelle.. :S

 

Uansett, her er link for de som vil sjekke selv. God jul forresten :)

Lenke til kommentar

Begynte akuratt å se på Avatar og har sett ferdig ep.4 første bok.Må si at det ikke var veldig imponerede.De firetribe folka må være noen jævla pyser.Når han prinsen som fikk bank lett av Ang greide å vinne over en commandor, hvordan har da lissom de greid å ta over hele verden.

Jeg syntes også det ble rart å se på engelsk og det var helt annerledes tegna enn det jeg er vant til, mer tegneserieaktig lissom.

Det er nok andre litt bedre animeserier jeg burde få sett før jeg gidder å begynne på denne tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nope, serien har ikke kommet lengre enn til kapittel 11 i bok 3. ( i Canada, er vi heldige følger de opp med neste episode på fredag :) ) men det hadde egentlig vært litt kjipt å vite slutten da.. syns det er en del av drivkraften ;)

 

Raijin: Me too :p Satser på at de treffer Iroh i neste episode da, og at de lærer han sammen. Noen steder har jeg sett de referere neste episode som "the firebending masters" men det var jo tydeligvis ikke offesielt. Lov å håpe i allefall.

 

Kjipt det med Svampebob da.. selv om det er genialt i sin enkelhet så er det dumt at Nick ikke satser litt bredere. Men må si at når det gjelder genial enkelhet så troner Johny Bravo høyt over Svampebob.. selv om det er rimelig off topic. Anyways så satser vi på at Avatar greier å bygge seg opp et navn så det kommer flere sesonger.

 

 

Hei, de er på den 14 epsioden i bok 3.. og den kommer 11 januar:)

 

Her er en liste over neste sende tider... blir oppdatert så fort infoen kommer..

Endret av kopperhead
Lenke til kommentar

Har ikke lest noe her i tråden i fare for spoilers... men et lite gledesutbrudd da jeg fikk Book 1" (aka sesong 1) i postkassen i dag. Bestilte den på Amzon.com når de hadde tilbud. Betalte 146 kroner for hele sesongen...

Bestilte sesong 2 og, men ikke kommet enda, sitter sikkert fast i tollen

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...