Gå til innhold

Koble Pcen til TV - S-VHS overgang til 8800GTX


PoW

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte en slik en i dag.

Før jeg kjøpte overgangen, hadde jeg problemer med at når jeg koblet pcen til tv (koblet SVHSen rett i 7-pins-uttaket på grafikkortet), fikk jeg ikke farger.

Signalet var helt ok, men fargene var fraværende.

 

Med adapteren skjer akkurat det samme (bruker SVHS).

Noen som har en forklaring på hvorfor jeg ikke får farger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Kjøpte en slik en i dag.

Før jeg kjøpte overgangen, hadde jeg problemer med at når jeg koblet pcen til tv (koblet SVHSen rett i 7-pins-uttaket på grafikkortet), fikk jeg ikke farger.

Signalet var helt ok, men fargene var fraværende.

 

Med adapteren skjer akkurat det samme (bruker SVHS).

Noen som har en forklaring på hvorfor jeg ikke får farger?

9104193[/snapback]

Det er jo klart at det blir det samme. Du får akkurat det samme signalet på de samme pinnene med adapteren som uten. Vitsen med adapteren er at du kan få komposittsignal på den andre utgangen.

 

Plugger du kabelen rett i TV-en eller via scartadapter? Hvis sistnevnt, støtter TV-en din SVHS/s-video? Hvis ikke burde du heller brukt pengene på en "Colorfixer".

Lenke til kommentar
Det er jo klart at det blir det samme. Du får akkurat det samme signalet på de samme pinnene med adapteren som uten. Vitsen med adapteren er at du kan få komposittsignal på den andre utgangen.

 

Plugger du kabelen rett i TV-en eller via scartadapter? Hvis sistnevnt, støtter TV-en din SVHS/s-video? Hvis ikke burde du heller brukt pengene på en "Colorfixer".

9104350[/snapback]

 

Jeg har gjort dette før (med R9800PRO), og da funket det fint ved bruk av en slik adapter.

Skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere nå... Tven er den samme.

Håper de had "Colorfiksern" i butikken jeg kjøpte denne i.

Lenke til kommentar
Jeg har gjort dette før (med R9800PRO), og da funket det fint ved bruk av en slik adapter.

Skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere nå... Tven er den samme.

Da skulle det funket og du skal ikke trenge Colorfix heller. Har du prøvd å bruke en phonokabel mellom den andre utgangen på den nye adapteren og gul kontakt på scartadapteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...