Howard B Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Nei men du kan kjøpe en overgang fra dvi til HDMI så kan du bruke HDMI kabel, og få lyd og bilde via den.. 9389822[/snapback] Det har jeg forstått Men når disse kortene mer eller mindre er beregnet på en HTPC eller lignende så kunne ihvertfall den ene porten vært en ren HDMI port. Uansett.. en overgang er mulig. Men hvordan ser denne overgangen ut? Er det en ledning eller er det en kort kontakt? Grunnen til at jeg lurer er på grunn av at om det er en kontakt så blir HTPC'en adskillig dypere en den trenger å være. Det er begrensa hvor dyp en TV benk er. Ofte ikke mer enn 40-45 cm. Og HTPC kabinettene er ofte dypere enn 42 cm. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Denne overgangen er en kontakt som er ca 6-7cm og passer således dårlig i en TV benk. En ren HDMI hadde absolutt vært å foretrekke. Hvis du ikke er avhengig av lyden fra disse kortene, er jo DVI-HDMI kabel en mulighet. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Pr. dags dato er jeg ikke avhengig av det nei, siden jeg ikke har en forsterker med HDMI inngang. Men jeg må si jeg er svært sugen på å kjøpe ny forsterker og da blir det litt dumt å kjøpe dettet kortet. Etter det jeg har forstått så tar det nok ikke så lang tid før skjermkort dukker opp med HDMI kontakt og allerede i dag får man hovedkort med HDMI kontakt. Jeg får vente i spenning. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Jeg får vente i spenning. 9390696[/snapback] Noe jeg ikke klarte... Ble et Club3D Radeon HD 2600PRO passive på meg. Nå må jeg bare få montert plasmaen som har stått innpakket i 14dager... DrE Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Hehe.. nei, det spørs om jeg klarer. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Litt OT: Ser ut som om MSI lanserer et passivt 2600pro - for AGP! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Bare så sinnsykt dumt at ATI ikke har laget linux drivere til HD2x00 enda, så LinuxMCE er utelukket foreløpig DrE Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Hei, jeg har et Hyundai 37" Full HD tv og et skjermkort HD 2900 XT. Hvordan får jeg lyd med HDMI kabel? Jeg får bilde men ikke lyd. Og jeg kan stille på HD lyden, men det er ikke noe lyd på tv'en... Må jeg legge inn en driver, codec eller program for å få lyd? Har noen en link til driver, codec eller program? Takk:P Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Lenge siden jeg leste denne artikkelen her. Støtter HD 2900 XT lyd over hdmi? og jeg regner med at du har kjøpt dvi-hdmi overgangen? Endret 23. september 2007 av Howard B Lenke til kommentar
m3 Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg har problemer med å spille av mp4/h264 1080p filer med acer Travelmate med følgene specs: CPU: AMD Turion64 TL-58 (1,9GHz) GPU: ATI HD 2400 XT Media player: VLC meida player Skjerm: 1440x900 lcd Og det som er veldig rart er at cpu belastning ligger mellom 40% og 60% men likevel "stopper" bildet under visse sekvenser! Avspilling av h.264 720p og VM HD 1080p går glatt som bare det med minimal cpu belastning! Noen som har forslag til hva som kan være feilen her.... Legger ved en skjermdump av en av filene som jeg prøver å spille av med cpu blatsningsgraf. (Pirates of the carribien - black pearl Trailer) traileren kan bli funnet her Endret 13. oktober 2007 av m3 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Media player: VLC meida player Ville prøvd med noe annet først, eks. MPC eller et annet DirectShow-filter basert prg (eks. WMP) Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 15. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2007 Kan noen svare på om det vil være noe merkbart forskjell på ytelse på 2400 pro og 2600 xt under vanlig HTPC bruk? Jeg bruker maskinen kun til media, så spillytelse har ikke noe å si i hele tatt... Har valget mellom disse 2: Sapphire Radeon HD 2400 PRO GIGABYTE Radeon HD 2600 XT Begge er vifteløst... Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 15. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2007 Si såfall er det bare på H.264 og VC-1 du vil merke noe forskjell. Og eneste forskjellen er vel at prosessoren vil jobbe litt mer. Selv ville jeg gått for HD 2600 XT da prisen er forholdsvis lav uansett. Lenke til kommentar
m3 Skrevet 17. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg har problemer med å spille av mp4/h264 1080p filer med acer Travelmate med følgene specs: CPU: AMD Turion64 TL-58 (1,9GHz) GPU: ATI HD 2400 XT Media player: VLC meida player Skjerm: 1440x900 lcd Og det som er veldig rart er at cpu belastning ligger mellom 40% og 60% men likevel "stopper" bildet under visse sekvenser! Avspilling av h.264 720p og VM HD 1080p går glatt som bare det med minimal cpu belastning! Noen som har forslag til hva som kan være feilen her.... Legger ved en skjermdump av en av filene som jeg prøver å spille av med cpu blatsningsgraf. (Pirates of the carribien - black pearl Trailer) traileren kan bli funnet her Jeg fant løsningen til slutt det var å installere ffdshow codec pakken og haali media splitter Endret 17. oktober 2007 av m3 Lenke til kommentar
eekilli Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Har for tiden et 6600GT i maskina mi (AGP) og funderer på å oppgradere til 2600XT. Spørsmålet er det hvordan ytelsen er i forhold til et 7800GS, som er det beste kortet nvidia kan tilby folk som fortsatt lever i steinalderen. Bruker PC-en til å både spille og se på HD-filmer. Klarer å kjøre 1080p VC1 med oppsettet jeg har nå så det jeg ser mest etter nå er et kort som kan øke ytselsen i spill. Eneste nedturen med 2600XT er vel at de ikke har drivere til linux, ennå. Lenke til kommentar
tresko Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 ... Eneste nedturen med 2600XT er vel at de ikke har drivere til linux, ennå Hmmm.. men de har jo drivere til Linux jo, riktignok har ikke distroene fått med seg dette ennå. Du finner drivere på ati.amd.com, men den aller nyeste finner du lenket fra denne hw-artikkelen: http://www.hardware.no/nyheter/linux/oppda...for_linux/44608 Kjører selv hd2400xt med aiglx på Ubuntu, så har ikke testet 2600. Men burde gå greit. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Kjører selv hd2400xt med aiglx på Ubuntu, så har ikke testet 2600. Men burde gå greit. Ubuntu ja... Hadde vært kjempe om noen gadd ta seg bryet med å lage en howto på hvordan man "slipstreamer" den aktuelle linux-driveren inn i LinuxMCE dvd-releasen! (hvis det går ann. Jeg er grønn mht linux) Spesielt siden HD2x00 kortene er superpopulære i htpcene for tida. (hadde jeg fått viljen min hadde det også blitt lagt inn drivere for ESI Juli@ lydkortet mitt, så hadde jeg vært LinuxMCE whore anytime) DrE Lenke til kommentar
Nator Skrevet 6. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Er det noen som kan bekrefte at det ikke er noen vits i å kjøpe et skjemkort for å se HD-video (x264 etc) hvis HKet har innebygd HDMI-utgang, bare så lenge CPUen er rask nok?* Valget er mellom HK med innebygd HDMI eller HK+Radeon HD 2xxx kort. Pengene man sparer på skjermkort kan brukes på raskere CPU da. (*Leste dette på http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=943219). Endret 6. desember 2007 av tommyms Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Hvilket prg. etc. skal du bruke? (Ja, det er relevant). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå