Gå til innhold

Har jeg PC til Age of Conan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Lurer på om min PC takler Aoc. Synes det ser ut som et spenende spill :)

Intel Xeon 3.00GHz (To cpu)

2,00 GB RAM

NVIDIA Quardro FX 3400/4400

Takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,00 GB RAM

Takk på forhånd

9085388[/snapback]

Synes dette ser litt ut som en spec på en business pc....(?)

Jobber du med lyd og bilde eller no?

Tipper denne ruler i 2D. :)

Men 3d er jeg mer usikker på... Et 3d-skjermkort hadde ihvertfall ikke vært å forakte :)

Skrevet

2,00 GB RAM

Takk på forhånd

9085388[/snapback]

Synes dette ser litt ut som en spec på en business pc....(?)

Jobber du med lyd og bilde eller no?

Tipper denne ruler i 2D. :)

Men 3d er jeg mer usikker på... Et 3d-skjermkort hadde ihvertfall ikke vært å forakte :)

9085574[/snapback]

Ja det er sånn buisness pc. Min far skulle ha den som pc hjemme. Men så ombestemte han seg og kjøpte en annen pc med vannkjøling og sånt. Ja men er det skjermkorte som er dårlig eller? Er RAM og CPU bra nok for AOC? Får vel 6.00 GHz med den cpu'en eg har no.

Skrevet
Ja det er sånn buisness pc. Min far skulle ha den som pc hjemme. Men så ombestemte han seg og kjøpte en annen pc med vannkjøling og sånt. Ja men er det skjermkorte som er dårlig eller? Er RAM og CPU bra nok for AOC? Får vel 6.00 GHz med den cpu'en eg har no.

9085664[/snapback]

Jepp, sats på en Geforce eller Radeon istedet som skjermkort. Er Quadron onboard? Dvs. sitter fast i hovekortet eller sitter det i en agp/pciexpress slot?
Skrevet

Skjermkortet holder aldri til spillet. Du bør invistere i noe bedre. Men det trenger ikke koste deg dyrt. Vet du om hovedkortet ditt støtter PCI-Express 16x ?

Du har god CPU og helt greit nok med ram. Jeg ville nok ha hatt 4GB til de store slagene. Må nå er vel jeg spesielt opphengt i dette også da. Hehe.

Vil du ha billig oppgradering, vite litt om hva du kan kjøpe osv. Så kjør dxdiag, lagre loggen, post den i Hardware delen, så kan du sikkert få mange tips fra veldig erfarne brukere der.

Skrevet

I et intervju på årets E3 ble det sagt at dersom du kan kjøre Oblivion The Elder Scrolls IV på et tilfredsstillende nivå så vil man kunne kjøre AoC.

Tenker jeg makser ut settingsene på Oblivion så bør ting gå bra ;)

Skrevet
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest kan dere teste om PCen deres takler AoC. Systemkravene er sannsynligvis fra beta-klienten. Testen krever at dere laster ned en actice-x eller Java plug-in. [klipp]

9088934[/snapback]

Har en liten listanke om de bare har tatt å kopiert den som gjelder for Oblivion og byttet navn på den til Age of Conan, siden utviklerene har sagt at det er samme krav. Men det er bare spekulasjoner fra min side ;)
Skrevet
De har aldri sagt at det er samme krav. De har faktisk sakt at det er litt høyere krav.

9089366[/snapback]

Sant det. De har sagt: "If you can run Oblivion, you can run AoC", som vel i prinsippet er det samme ;)
Skrevet

De har sagt at om du kan kjøre Oblivion tilfredsstillende, så skal du klare å kjøre AoC.

Det vil si at du logisk nok trenger bedre pc enn oblivion skulle trenge for å kjøre. Jeg tolker det sånn at du må klare å kjøre Oblivion på litt mer enn low.

Kjør Oblivion på minimumskrav å hakker det nok litt. Det er ikke tilfredsstillende. SÅ høyere krav enn oblivion.

Skrevet (endret)
Har en liten listanke om de bare har tatt å kopiert den som gjelder for Oblivion og byttet navn på den til Age of Conan, siden utviklerene har sagt at det er samme krav.  Men det er bare spekulasjoner fra min side ;)

9088957[/snapback]

De har aldri sagt at det er samme krav. De har faktisk sakt at det er litt høyere krav.

9089366[/snapback]

Sant det. De har sagt: "If you can run Oblivion, you can run AoC", som vel i prinsippet er det samme ;)

9090839[/snapback]

Det er jo bare å kjøre testen på lenken jeg postet rett over på begge spillene og sammenligne. De viktige forskjellene er:

CPU speed: Oblivion 2GHz, AoC 3 GHz

RAM: Oblivion 512 MB, AoC 1GB

Dette er minimumskravene. Dere får selv teste recomended og se forskjellene der.

Edit: La inn det første quote fra Maanemann

Endret av Maltas
Skrevet

Erfaringen min fra MMORPG`s er at jeg tviler sterkt at AoC vil kjøre noe godt med 1gb minne bare. Nå skal DirectX10 være mye bedre på å takle store omgivelser så kan være man slipper unna om man har DX10 kort kanskje. DX9 er helt håpløst på dette.

Skrevet

Sier meg enig med Avean her. Men vil gjerne legge til at det faktisk er en grunn til at ting er delt opp i soner.

Tenker i forhold til Everquest 2, der du må ha 2gb ram for å zone i grei hastighet.

• 3 uker senere...
Skrevet
Har en liten listanke om de bare har tatt å kopiert den som gjelder for Oblivion og byttet navn på den til Age of Conan, siden utviklerene har sagt at det er samme krav.  Men det er bare spekulasjoner fra min side ;)

9088957[/snapback]

9089366[/snapback]

9090839[/snapback]

Det er jo bare å kjøre testen på lenken jeg postet rett over på begge spillene og sammenligne. De viktige forskjellene er:

CPU speed: Oblivion 2GHz, AoC 3 GHz

RAM: Oblivion 512 MB, AoC 1GB

Dette er minimumskravene. Dere får selv teste recomended og se forskjellene der.

Edit: La inn det første quote fra Maanemann

9094422[/snapback]

Faen, det er så jævla surt for meg, fordi jeg har 2,93 GHz og 956 MB RAM. :ph34r:

Skrevet

Man kan ikke se på kravene til klokkefrekvens, fordi i dag så er f.eks en 1.8 GHz Core 2 Duo kjappere enn en Pentium 4 på 3 GHz.

Når de sier 3 GHz, mener de nok 3 GHz (eller tilsvarende) for de eldre prosessorene. Nyere prosessorer jobber på lavere frekvens, men vil fortsatt møte kravene med meget god margin.

Skrevet
Laptop med fullt på alt på den "Can you run it testen"

4gbram , 2,4,ghz intel core 2 due :)

AoC HERE I CUM!! :dribble:

9284931[/snapback]

Skrev du "here i cum" for å være morsom eller vet du ikke hvordan du skriver "AOC, her kommer jeg" på engelsk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...