Gå til innhold

Hvilke hastighet har antennen på X360


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Poster dette her siden det mest sannsynligvis er folk her som vet det. Tenkte jeg skulle handle en router som takler tung streaming fra pc til X360, men jeg finner ingen steder hva antennen på X360 takler av hastigheter.

 

Takler den kun 54 mbs eller takler den høyere? Vil jo tro den takler høyere siden den er en mediasenter extender.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en D-Link GamingRouter 108Mbps & MS sitt 'overprisete' WiFi kort og jeg streamer standard DivX/Xvid gjennom VLC360/TVersity uten noen form for problemer.

 

Så for meg går det da slik.

Bærbar PC m/ 108Mps WiFi kort -> GamingRouter DGL-4300 -> 360 WiFi kortet

 

Veit ikke om det hjalp deg noe særlig, men.. :roll:

Lenke til kommentar

Dårlig at det ikke støtter mer? Hva mer forventer du? 802.11g er den kjappeste standarden for trådløs overføring pr. dags dato. 802.11n, som kommer en gang i 2008/2009 har støtte for 248mbit overføring, men det teknologi som kommer, ikke er. Å kalle det "dårlig" er som å klage på at det dårlig at Sony ikke har lansert PS4 enda...eller at den nye tv'en din ikke støtter 4080p...det er dårlig det!

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Dårlig at det ikke støøter mer. Får handle en kraftigere router slik at signalet når fram dit det skal. Takk for (nesten bare) seriøse svar.

9082001[/snapback]

Vel, alt som er raskere enn 802.11g er proprietære forbedringer og gjelder kun for en serie produkter. For eksempel D-Link har en proprietær løsning som gir deg dobbelt hastighet under optimale forhold. Men det fungerer bare sammen med D-Link-utstyr i samme serie.

 

Det skulle blitt rimelig mye liv og røre om Microsoft valgte å støtte en av disse proprietære løsningene. Eller nesten enda verre: Lagde en egen ruter som man måtte kjøpe i tillegg til adapteret om man ville ha høyere hastighet enn 54Mbps. Slik det er nå så står vi helt fritt i forhold til hva slags nettverksoppsett og router man har.

 

Så vil du ha raskere enn 54Mbps må du nok legge opp TP-kabler for å få 100Mbps dedikert. Det kan nok uansett være lurt hvis det er fler enn Xboxen som er aktiv på ditt trådløse nettverk. Båndbredden er den totale tilgjengelige båndbredden som alle trådløse enheter deler på.

 

Det jeg ikke helt forstår er hva du mener med "kraftigere router slik at signalet når frem dit det skal". Har du problemer med signalstyrken? Det har i så fall i utgangspunktet ingenting med potensiell hastighet å gjøre (rent bortsett fra at hvis du har veldig dårlig signal, så går hastigheten ned).

Lenke til kommentar

Hvis du absolutt må ha høyere hastigheter enn 54Mbps og ikke kan legge opp kabler, kan du ta en titt på muligheten for å kjøpe en trådløs bridge. Hvis du kjøper høyhastighetsruter og bridge i samme serie, så skulle du kunne koble X360-en til bridgen via kabel, og så håndterer bridgen den trådløse kommunikasjonen istedenfor wifi-adapteret til X360.

 

Eneste problemet med denne løsningen er at en bridge er nokså dyr... Samt at jeg aldri har prøvd det selv og heller ikke kjenner noen som har prøvd å bruke en bridge sammen med x360. ;)

Lenke til kommentar

Signalet er nok dårlig. Når jeg måler på mediacenter bikker den såvidt over godkjent for streaming av normale tv-signaler. Det er kun X360 som bruker linjen på det trådløse nettverket. Om jeg samtidig laster ned noe fra internett skal vel ikke det interfere med mitt interne trådløse internett, slik at hastigheten i dette blir dårligere?

Lenke til kommentar
Signalet er nok dårlig. Når jeg måler på mediacenter bikker den såvidt over godkjent for streaming av normale tv-signaler. Det er kun X360 som bruker linjen på det trådløse nettverket. Om jeg samtidig laster ned noe fra internett skal vel ikke det interfere med mitt interne trådløse internett, slik at hastigheten i dette blir dårligere?

9084056[/snapback]

Hmm, om du har mulighet til det, så kan du prøve å flytte på den trådløse ruteren. Se for deg en rett luftlinje til X360-en, og tenk over hvilke vegger og evt etasjeskillere signalet må igjennom. Jo færre vegger og gulv, jo bedre. Lettvegger og gulv bruker ikke være noe stort problem, men er det murvegger eller yttervegger er det verre. Tenk også over om det kan være noe elektrisk utstyr i nærheten av ruteren som forstyrrer signalet.

 

Du er sikker på at du har en 802.11g-ruter, forresten? At du ikke har 802.11b? For 802.11b gir akkurat det du beskriver, en hastighet (11Mbps) så vidt godkjent for å streame vanlige tv-signaler...

 

Hvis det kun er X360 som bruker det trådløse nettverket, er i alle fall ikke samtidig bruk noe problem. Jeg antar PC-en din er koblet til ruteren med kabel da (noe som anbefales hvis du streamer fra den)? Det vil i så fall ikke ha noe å si for hastigheten på det trådløse nettverket. Ruteren skal heller ikke ha noe problem med å håndtere trafikken.

Lenke til kommentar
Dårlig at det ikke støtter mer? Hva mer forventer du? 802.11g er den kjappeste standarden for trådløs overføring pr. dags dato. 802.11n, som kommer en gang i 2008/2009 har støtte for 248mbit overføring, men det teknologi som kommer, ikke er. Å kalle det "dårlig" er som å klage på at det dårlig at Sony ikke har lansert PS4 enda...eller at den nye tv'en din ikke støtter 4080p...det er dårlig det!

9082015[/snapback]

 

Ehhh... 2008? Jeg sitter her og bruker en n-standarden i skrivende stund...

 

I tillegg har jeg en annen som gir 102mb, men husker ikke navnet på standarden.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...