Gå til innhold

Synes du tomatketchup smaker tomat?

Synes du tomat ketchup smaker tomat?  

368 stemmer

1. 1. Synes du tomat ketchup smaker tomat?

• Ja
      24
    • Nei
      300
    • Bryr meg ikke
      44

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

123-1.jpg

Ja, jeg fikk jo plass til hovedspørsmålet i emnetittelen. Synes du tomatketchup smaker tomat? Det er jo et enkelt og greit spørsmål. Her kan vi diskutere rundt ketchup, både fra Idun, Heinz og andre produsenter. Hvilken du synes smaker mest tomat eller minst.

Har du noen ganger vært borti at folk bruker ketchup på burgeren, og i tillegg har de tomat også inni der? :hmm: Min mening er at det ikke smaker tomat i det hele tatt. Men det smaker godt :D

Hadde vært kult med en poll til dette også.

Endret av Newt32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,jeg syns ikke det smaker likt. Du hører jo ofte barn og ungdommer som sier de ikke liker tomater i det hele tatt før de peprer maten sin med ketchup.

Favoritten er klart Heinz,Idun blir for meg alt for tam og smakløs.

Skrevet

Ketsjup er ikke noe spesielt godt. Tomat er godt, men ketsjup smaker ikke tomat.

Hvis jeg måtte velge en type ketsjup hadde det blitt chilli-greia til Idun.

Skrevet
Ketsjup er ikke noe spesielt godt. Tomat er godt, men ketsjup smaker ikke tomat.

Hvis jeg måtte velge en type ketsjup hadde det blitt chilli-greia til Idun.

Den chilli-ketchupen er digg å bruke på pølser :dribble:

Skrevet

Nei jeg syns ikke det smaker tomat.

Ketchup er godt i små mengder.:p

Jeg blir kvalm når jeg ser folk har pølse på ketchup eller mer ketchup på en pizza en det er pizza.. Har til og med sett en med ketchup på grøten sin.. :thumbdown:

Skrevet
Nei jeg syns ikke det smaker tomat.

Ketchup er godt i små mengder.:p

Jeg blir kvalm når jeg ser folk har pølse på ketchup eller mer ketchup på en pizza en det er pizza.. Har til og med sett en med ketchup på grøten sin..  :thumbdown:

På grøten?! :yucky:

Skrevet

Ketchup på grøt faktisk! Onkelen min var gal etter ketchup før og tok det på små ostebiter og spiste det sånn,men bunnmålet hans var når han tok ketchup på brødskiver og spiste det som pålegg!

Skrevet

Årsaken til at ketchup ikke smaker tomat er vel at ilag med den moste tomaten er det eddik og krydder som endrer smaken drastisk selv om tomat er hovedingrediensen.

Skrevet
Fordi den innholder tomater, ja.

Ja og da er det vel ganske logisk at det skal smake tomater også da? Du tar ikke pepper på maten fordi det skal smake sitron.

Skrevet

Pepper inneholder da ikke annet enn pepper da.

Å kalle det Tomat ketchup er vel egentlig unødvendig, i og med at man ikke kan lage ketchup av annet.

OT:

Nei, ketchup smaker ketchup, ikke tomat :ohmy:

Skrevet
Pepper inneholder da ikke annet enn pepper da.

Nettopp. Derfor smaker det pepper, og ikke sitron. Tomat ketchup inneholder jo tomater, men det smaker ikke tomat. Sikkert pga. eddik'en, som perpyro nevnte her oppe :D

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Syns ikke den skal gjøre det heller. Idun og Heinz er to helt geniale ketchupprodusenter som ikke bør forandre på sin oppskrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...