Gå til innhold

SAMSUNG SGH-T100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Min kjære samboer ønsket denne til jul. Da hun fikk den var det en nedtur. Telefonen har svak lyd på både ringelyd samt høyttaleren i telefonen. Utrolig vanskelig å høre hva som blir sagt i andre enden.

Forretningen tok den imidlertid tilbake og lot hun bytte i et annet merke.

Telefonen hadde også svært kort standby tid.

 

Jeg er meget fornøyd med min Motorola T720. Her har du fantastisk lyd samt finesser som GPRS og Java. Selv om det ikke betyr allverdens for deg med slike funksjoner, så er det kjekt å ha. Det fikk jeg erfare her nylig da jeg lastet ned en rekke spill og programmer til telefonen. Gratis!

 

Motorolaen er også vel 1000 kr rimeligere. Det som gjør Samsung så mye dyrere må være den aktive TFT skjermen.

 

Lykke til i valg av tlf.

Lenke til kommentar

Hmm.. interresant. Har hørt det med lyden tidligere og. Dette kan sikkert være noe som varierer fra telefon til telefon...

 

Hva med "looken" da ?, syns den er råkul jeg...

 

Noen andre som har erfaringer med telefonen ?,

noen som vet om den kan motta bilder som er tatt med andre telefoner som har kamera ??

 

Mvh

 

Fre_ZZe

Lenke til kommentar

Samsung SGH-T100 er ikke en MMS telefon. Selv har jeg som sagt en Motorola T720. I stedet for høye MMS kostnader, så laster jeg bildene opp på en webserver og laster de ned eller sender linken videre til en fargetlf. Dette for en kostnad på ca...90 øre? Det wap koster.

 

Tom

 

PS! Telefonen er lekker, du må bare se om den faktisk er verdt det. Motorolaen er litt mer Macho, men runde former uttrykker også eksklusivitet.

Lenke til kommentar

Det kan gjøres på samtlige fargetelefoner.

 

Har en SGH-T100 jeg. Har hatt den siden juli.

Kun en ting å si. Meget fornøyd.

Den tåler juling. Henger seg aldri, Slår seg aldri av. Lett å bruke, rask på sms skriving.

 

Du som hadde problem med lyden,, Du var nok bare uheldig. Det er ikke tilfelle med alle.

Ringevolumet er veldig avhengig av hvordan sangen som spilles er. En bråkete og høyt spillt inn sang bråker tilsvarende på telefonen og motsatt.

Har Bubble Bubble theme sangen.. Og den høres nesten ikke. Mens Star Wars Theme sangen jomer igjennom marg og bein.

 

Batteri kapasiteten er ikke den beste. Holder 3 dager +/-. En fordel er at det følger med 2 batterier for å kompansere dette.

 

Dog jeg skal nok bytte denne ut med en av de nye samsung telefonene som kommer nå. SGH-P400 eller SGH-X730

 

http://www.amobil.no/index.php?article=302&visual=1 <--P400+

http://www.amobil.no/index.php?article=274&visual=1 <--X730

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk synes det er dårlig lyd i denne Samsung telefonen. Jeg har prøvd litt av hvert oppigjennom årene og har aldri hørt så bra lydkvalitet som i denne samsungen. Det er mulig dere har fått telefoner med feil, men min er iallefall kjempegod på det punktet.

 

Når det gjelder standby-tid, så er det dårlig - selvfølgelig. Lite batteri, liten telefon. Hørte forresten nettopp at det er ingen som tester telefonene sine mer enn Samsung - og at de har lav feilprosent sammenlignet med Nokia m.fl. (sier kanskje ikke så mye ;-) )

 

Trenger du kun tale,sms,kalender etc så er Samsungen bænkers. Sjekk om det har kommet firmware-oppgradering for telefonen hvis du skaffer en. Den er ikke buggy, men åhh det kunne vært gjort så mye bedre...

Lenke til kommentar

Hmm... dette ser bra ut :) Det haller mot at eg kjøper meg en t100.

 

et par spm til... om dere gidder :) :

 

1. Kan telf ta imot bilder som er tatt med andre "kamera"mobiler og kan disse brukes som bakgrunn ?

2. Hvor mange meldinger kan lagres på telefonen ?

3. Er tastene bra og presise med tydelige knepp ? sammenliknet med f.eks nokia ? mildt sagt hater telefoner med "seige" knapper...

4. Kan man bytte ut den antennen som står på telf til en mindre ??

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

 

PS: om det er flere som har tips/erfaringer med Samsung SGH-T100, please feel free to post your comments :wink:

Lenke til kommentar
netcom har plass til 20..

 

Dårlig trøst. Akkurat dette + batteritid (90 timer :evil: ) knuste min lyst på T100 (fra å være i hundreogti)

 

Hvis du venter i noen uker så slipper Samsung sin S100 her i Norge. Denne har bedre batteritid og har plass til 60 meldinger i minnet i mobilen. Dessuten har den innebygd java (som snart skal fungere) og den kommer med datakabel, to batterier og handsfree i pakken.

 

Jeg kjøpte min i tyskland og er veldig fornøyd med den. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...