Gå til innhold

Brukertest av importert W950i


Anbefalte innlegg

Innledning:

 

Dette blir en form for mini test av telefonen. Telefonen ble kjøpt fra USA til en pris som ligger ca ½ av norsk pris. Jeg trodde aldri at det skulle gå ann å få norsk på telefonen, men etter en liten update så har jeg norsk på telefonen, og den satte seg opp selv. Til og med laderen var tilpasset for Europa.

Ettersom jeg satte den på firma, så ble prisen for meg 1300 kr inkl alt. Og sist, men ikke minst, levert på døren 1 uke etter bestilling (inkl. helg).

 

 

Spesifikasjoner

Batteri: 2,5 timer tale (7,5 timer GSM), 14 døgn hvile

Høyttaler: Ja

Minne: 62 MB, 4 GB mediaminne

Kortplass: Nei

Java: MIDP 1.0, 2.0, 3D

Annet: USB-kabel og hodesett inkl.

Design og byggekvalitet:

Telefonen er i utgangspunktet nokså greit utformet. Jeg får lett tilgang til alle tastene, og kan fint bruke mp3 spilleren uten å måtte ty nevneverdig til skjermen. I forhold til N91, så er den også tynnere og mindre skjemmende enn N91. Jeg minnes enda hvilke ansiktsuttrykk vennene mine hadde når jeg brukte den.

Dog føler jeg at telefonen gir mer plastikkinntrykk enn kvalitetsfølelse, og tastene er noe herk, i hvert fall sammenliknet med HTC sine telefoner, som jeg bruker ved siden av. SMS går relativt greit, hvert fall om en ser i forhold til tastene. Personlig syns jeg faktisk at T9 delen er langt mer behagelig enn tastaturet som en kan bruke sammen med pennen.

Det at telefonen har egne taster for musikkavspilling foran på telefonen syns jeg er en fordel, men fjernkontrollen som følger med duger også godt til jobben.

Innhold i esken:

- Handsfree

- Fjernkontroll

- Datakabel

- Software CD

- Veske

- Telefon

- Batteri

- Lader

 

Teknologi:

Telefonen benytter seg av både 3G og GSM, og jeg har ikke hatt noe nevneverdige problemer med dekningen rent bortsett fra svak 3G dekning enkelte steder.

Bånd: GSM 900, 1800 og 1900 MHz, UMTS 2100

Data eksternt: GPRS kl. 10, 3G

Data internt : Bluetooth 2.0, IrDA

Epost: POP3, IMAP

Øvrig: A2DP, SyncML

Jeg har ikke prøvd A2DP på telefonen enda, men skal muligens gå til innkjøp av Sony Ericsson sin versjon ettersom denne kan kjøpes rimelig på ebay.

Hva angår batteritiden så er jeg foreløpig meget imponert. Jeg bruker denne til og fra jobbe med musikk og equlaizer. For min del har batteriet holdt en 2 dagers tid med denne bruken, pluss ringing og sms. Jeg ville nok tro at batteriet hadde holdt bedre om jeg slo av 3G, men det har jeg ikke fått rotet meg til å prøve enda.

 

Nyttige funksjoner:

For min del har jeg bare brukt kalenderen, sms og musikkavspilleren. Disse funksjonene har fungert veldig godt for meg, men jeg har opplevd at spilleren til tider henger seg opp.

I ettertid har jeg funnet ut at dette henger sammen med hvilke filer jeg prøvde å spille av, ettersom samme filer også fikk windows mediaplayer og VCL til å henge.

Det at kalenderen er meget oversiktelig og viser måned, samt hvilke avtaler en har for den aktuelle dagen er et stort pluss for meg.

Konklusjon

I utgangspunktet var jeg noe skeptisk til kjøpet ettersom mange har rapportert om software feil på telefonen. Etter 3 dager i virksomhet, så har jeg enda ikke opplevd andre problemer enn det som var påregnelig mhp. Dårlige mp3 filer.

For min del syns jeg telefonen er et godt kjøp, men jeg skal innrømme at jeg aldri ville kjøpt denne til norsk pris, for jeg syns telefonen er noe sær og vanskelig mhp. Tastene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ebay ;)

Har sett flere til rundt 2.000 kr. som er nye hvertfall.

Følger man med litt der hender man kan gjøre et lite kupp.

9131198[/snapback]

 

Det gjelder å ha tungen i munnen riktignok. jeg har kjøpt varer der en del og er veldig selektiv med hvem jeg handler fra pga tidligere erfaringer.

Har hatt tre saker med paypal, og i alle tre har en hatt løsninger. I den ene saken fikk jeg full refusjon for en piratkopi av en 8800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...