Gå til innhold

Kjøp av PC til familien Komplett Home a15


Anbefalte innlegg

Er ganske sikker på at valget faller på Home a15.

Men jeg la merke til at det ikke var noe som helst skjermkort annet en innebygd på hovedkortet med på denne. Hvor mye vil det ha og si?

Dette er en Pc som mine foreldre og min søster skal bruke. Den kommer i hovedsak til å bli brukt til surfing på nettet og skriving.

Men det hender jo at min søster finner noen spill, så vil enkle spill fungere bra? Som feks sims 2 osv. Hun ser også noen filmer og seriesnutter på PC'n, men dette vil vel ikke ha mye betydning.

 

Om folk har videre kommentarer på andre komponenter som kan være dårlige vil det også være hyggelig å få vite.

 

På forhånd takk.

 

Edit: la til noe info

Endret av Zephyros
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ganske sikker på at valget faller på Home a15.

Men jeg la merke til at det ikke var noe som helst skjermkort med på denne. Hvor mye vil det ha og si?

Dette er en Pc som mine foreldre og min søster skal bruke. Den kommer i hovedsak til å bli brukt til surfing på nettet og skriving.

Men det hender jo at min søster finner noen spill, så vil enkle spill fungere bra? Som feks sims 2 osv. Hun ser også noen filmer og seriesnutter på PC'n, men dette vil vel ikke ha mye betydning.

 

Om folk har videre kommentarer på andre komponenter som kan være dårlige vil det også være hyggelig å få vite.

 

På forhånd takk.

9068283[/snapback]

hvorfor er det ikke no skjermkort? det MÅ du jo ha

Lenke til kommentar
Er ganske sikker på at valget faller på Home a15.

Men jeg la merke til at det ikke var noe som helst skjermkort med på denne. Hvor mye vil det ha og si?

Dette er en Pc som mine foreldre og min søster skal bruke. Den kommer i hovedsak til å bli brukt til surfing på nettet og skriving.

Men det hender jo at min søster finner noen spill, så vil enkle spill fungere bra? Som feks sims 2 osv. Hun ser også noen filmer og seriesnutter på PC'n, men dette vil vel ikke ha mye betydning.

 

Om folk har videre kommentarer på andre komponenter som kan være dårlige vil det også være hyggelig å få vite.

 

På forhånd takk.

9068283[/snapback]

hvorfor er det ikke no skjermkort? det MÅ du jo ha

9068322[/snapback]

 

 

Det er integrert på hovedkortet:

 

Grafikk-kontroller AMD 690G Delt skjermminne (UMA)

 

Helt ok til vanlig pc bruk, men til spilling så lønner det seg å ha "løst" skjermkort. Du kan jo evt kjøpe dette senere hvis behovet melder seg.

Lenke til kommentar
Hello :)

 

2GB minne + Vista Home premium og ikke minst et eksternt skjermkort bør man plusse på. Da kommer vi opp i priser hvor andre leverandører har bedre tilbud.

9068378[/snapback]

 

Hvorfor må man ha home premium? Tror mine pckunnskapsløse familiemedlemmer klarer seg med basic, eller?

Og hvorfor 2 gb RAM, krever vista så mye?

Skjermkort trengs altså, selv om PCn ikke skal brukes til noen krevende spill?

Lenke til kommentar
Hello :)

 

2GB minne + Vista Home premium og ikke minst et eksternt skjermkort bør man plusse på. Da kommer vi opp i priser hvor andre leverandører har bedre tilbud.

9068378[/snapback]

 

Hvorfor må man ha home premium? Tror mine pckunnskapsløse familiemedlemmer klarer seg med basic, eller?

Og hvorfor 2 gb RAM, krever vista så mye?

Skjermkort trengs altså, selv om PCn ikke skal brukes til noen krevende spill?

9068396[/snapback]

 

Mediasenter (og Aero) er greit å ha, Vista kan gå tregt med en GB minne, sammen med flere programmer kjørende.

Eksternt skjermkort vil frigjøre minne og yte en del bedre, uansett kort.

 

Edit: må ikke men bør ha.. ;)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...