Gå til innhold

Mye rot med amentio...


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Prøver ikke å henge ut amentio nå...

 

 

Sånn går det: Jeg kjøpte 5pc deler den 20.mai og fikk alle sånn ca en måned senere (de hadde ikke 2 deler på lager^^)

 

Når jeg satt sammen pc'en så gikk strømforskyninga føyken, den kostet 657 kr...

 

Jeg sendte den inn, det er 4 uker siden, det kostet 120kr å sende den inn... Jeg har fått lapp fra posten om at det har kommet pakke fra de... AMentio er på ferie sier de... Jeg har sendt inn mail og forandret varereturen fra Bytte/reperasjon til Refundering...

 

Hva skal jeg gjøre nå? Ikke ta imot pakken? Ta imot pakken for så å sende den inn igjen? Jeg skal ha igjen pengene, og det har jeg skrevet i mailene jeg har sendt.. Har jeg rett på de 120kr vi jeg måtte betale for å sende den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først, avklarte du med amentio at du skulle sende inn? Hvis ikke så er det ikke sikkert de dekker noe.

9067152[/snapback]

Det var jeg som sprengte PSU'en til han da jeg slo på pcen. Han ringte til Amentio og forklarte hva som skjedde, så han skal få tilbake pengene.

 

 

 

 

~Espen :)

Lenke til kommentar

Det som er problemet mitt er jo at jeg sa til dem at jeg ikke skal ha PSU, men pengene tilbake, og de sendte PSU...

 

Har postlappen her, kan jeg bare gå til posten imorgen og si at de skal returnere? Og har jeg rett på de pengene jeg må betale/betalte for å sende pakken tilbake?

Lenke til kommentar

Har samme erfaring med Amentio.. Satt sammen pc og strømforsyning var doa. Liker å ha alt skriftelig så jeg sendte dem mail jeg ikke har fått svar på til dags dato. Men de tar telefonen. Snakket med dem senest i dag tidlig litt over åtte og de tok telefonen etter 5 minutter.

 

Ring og forklar og løs situasjonen på telefon. Eneste som funker med Amentio. Om du vil ha ting skriftelig ber du han du prater med om å sende deg en mail mens du sitter i telefonen der det dere blir enige om dokumenteres.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg bare skal dra på postkontoret og hente pakken, så tar jeg og sender den inn til for refundering når sommerferien er over... Ingen som svarer på mail eller telefon her igården ihvertfall....

 

Når jeg kjøpte delene måtte jeg jo vente i 4 uker, og jeg måtte vente 4 uker til for strømforskyninga, og da kan jeg jo egentlig kreve penger igjen for vente tiden!

 

Strømforskyninga koster 500kr nå, kostet 650kr før, får jeg 500kr eller 650? Får jeg tilbake de pengene jeg måtte betale til posten.. Er dette noe å gå til forbrukerrådet for?

 

 

Skal prøve å ringe til de imorgen (visst de har åpent)

 

Takk for svar :D

Lenke til kommentar

Gi oss beskjed om du får god service, jeg er mer og mer bevisst på hvem jeg handler hos om dagen.

 

De jeg er fornøyd med er jeg trofast hos.

Netshop, MPX, Komplett, Pcutstyr, Japan Photo, Psdata.. samt en annen mindre aktør jeg ikke husker navnet på i farten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det som er problemet mitt er jo at jeg sa til dem at jeg ikke skal ha PSU, men pengene tilbake, og de sendte PSU...

9067522[/snapback]

God service fra Amentio vil være å gi deg pengene tilbake, men de har loven på sin side med å kun tilby deg en ny PSU istedet.

Lenke til kommentar
Synn å si det, men Amentio er ER en drittbutikk! Null service og masse rot. Dette er mine erfaringer med drittbutikken!

9071301[/snapback]

 

Det er prisen man må betale for å få det billigste (De er stort sett signifikant billigere selv når man tar med porto som de er relativt dyre på). Så dersom man tar forbehold om at ting kan ta tid og kun ringer ikke mailer når ting skjer så er dette en nettbutikk der jeg kjøper de dyreste tingene mine som jeg ikke må ha i går.

Lenke til kommentar
Jeg kan få pengene tilbake, de har noe som heter vareretur hvor du skal skrive grunn og krysse av i en av to ruter hvor det står Refundering eller bytte/reperasjon

9071136[/snapback]

Så lenge de selv har det tilbudet, er det dårlig av dem å ikke følge det.

Lenke til kommentar

Jeg opplever bare god service med amentio?

Historien er slik:

Jeg bestilte HK, ram og GF8800 gts med 320 mb minnet.

Alt kom i posten ikke lenge etter :thumbup:

Det er da jeg finner ut at jeg så helle gjerne skulle hatt 640 mb minnet, siden jeg spiller med høy oppløsning på min 20'' widescreen.

Jeg benytter meg av angrefrist og har hele tiden god komunikasjon med Amentio staben. Sender inn det gamle kortet, får pengene tilbake på konto og bestiller det nye. Alt gikk som en drøm.

 

Så jeg kommer helt klart til å handle der mer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...