Gå til innhold

Lønn for en snekker ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I møbel- og trevarebedriftene er lønnsnivået som i annen industri og som fagarbeider med fagbrev kan man da i utgangspunktet regne med en begynnerlønn bortimot 230.000 i årslønn. Etter fem år ca 245.000 og etter 10 år ca 270.000.-. Inntekt vil imidlertid variere fra bedrift til bedrift og det er vanskelig å gi noe eksakt på dette. En "byggeplassenskker"/tømrer vil ligge noe over dette, ca 275.000.- i begynnerlønn, ca 300.000.- etter fem år, og ca 330.000.- etter ti år.

 

Kilde; Jobbfeber

Lenke til kommentar
I møbel- og trevarebedriftene er lønnsnivået som i annen industri og som fagarbeider med fagbrev kan man da i utgangspunktet regne med en begynnerlønn bortimot 230.000 i årslønn. Etter fem år ca 245.000 og etter 10 år ca 270.000.-. Inntekt vil imidlertid variere fra bedrift til bedrift og det er vanskelig å gi noe eksakt på dette. En "byggeplassenskker"/tømrer vil ligge noe over dette, ca 275.000.- i begynnerlønn, ca 300.000.- etter fem år, og ca 330.000.- etter ti år.

 

Kilde; Jobbfeber

9061608[/snapback]

Ja, den har jeg kikka på før. Men vis det er rundt 350 000-400 000, er det greit ;)

Lenke til kommentar
En "byggeplassenskker"/tømrer vil ligge noe over dette, ca 275.000.- i begynnerlønn, ca 300.000.- etter fem år, og ca 330.000.- etter ti år.

Kilde; Jobbfeber

9061608[/snapback]

disse tallene er nok i høyden rent teoretiske, og baserer seg på fastlønn/tarifflønn. i praksis vil nok de aller aller fleste tømrere ligge på >350000 pga akkordarbeid, høyere lønn pga tømrermangel, overtid, diverse tillegg osv. har et par kompiser som jobber for peab på et relativt stort anlegg i oslo om dagene, og der sies det at ingen av de fast ansatte nordmennene kommer under 400000 i år.

Lenke til kommentar
En "byggeplassenskker"/tømrer vil ligge noe over dette, ca 275.000.- i begynnerlønn, ca 300.000.- etter fem år, og ca 330.000.- etter ti år.

Kilde; Jobbfeber

9061608[/snapback]

disse tallene er nok i høyden rent teoretiske, og baserer seg på fastlønn/tarifflønn. i praksis vil nok de aller aller fleste tømrere ligge på >350000 pga akkordarbeid, høyere lønn pga tømrermangel, overtid, diverse tillegg osv. har et par kompiser som jobber for peab på et relativt stort anlegg i oslo om dagene, og der sies det at ingen av de fast ansatte nordmennene kommer under 400000 i år.

9061680[/snapback]

Det lover bra :) Kom inn på bygg og anlegg somsagt. Og håper å bli snekker =)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale noen i dag til å bli håndtverker.

Ja jeg er en selv men det virker som vi er en utdøende rase som ønskes å byttes ut med lavtlønnede polakker om Unge Høyre får bestemme, slik at drittrike vestkantfruer kan få pussa opp kjøkkenet sitt til en billig penge.

Virker som "alle" klager på at håndtverkere er så dyre og at vi kun er ute etter å suge penger ut av kundene.

Bli lege, tannlege eller dvokat, da får du deg en godt betalt jobb og blir aldri arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke anbefale noen i dag til å bli håndtverker.

Ja jeg er en selv men det virker som vi er en utdøende rase som ønskes å byttes ut med lavtlønnede polakker om Unge Høyre får bestemme, slik at drittrike vestkantfruer kan få pussa opp kjøkkenet sitt til en billig penge.

Virker som "alle" klager på at håndtverkere er så dyre og at vi kun er ute etter å suge penger ut av kundene.

Bli lege, tannlege eller dvokat, da får du deg en godt betalt jobb og blir aldri arbeidsledig.

9078313[/snapback]

Nå har det seg sånn at det ikke er så veldig lett å få jobb som advokat. Er mange som tar den utdanninga og det er ikke mange som tjener veldig mye.

Lenke til kommentar

Bare for å påpeke en liten ting her:

 

400k i året tilsvarer en timelønn på 237,-

 

(Du har 45 arbeidsuker i snitt i ett årsverk, til sammen 1687,5 timer.)

 

Ellers så tror jeg nok at de færreste som faktisk gidder å ta noen skift overtid samt å jobbe en helg eller to i løpet av et år kommer ut under 400k i dag. Ser at mange tjener over 500k her i Trondheim.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...