Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kom du inn på skolen du søkte på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Osloj92 var det sånn at dere kom uansett inn på almenn hvis dere satt det øverst? var det ikke sånn at dere måtte søke 9 skoler, og var sikret plass på en av de 9, uansett fag?

 

Vi fikk beskjed om at hvis vi satte studiespesialiserende som nummer en, ville vi uansett komme inn paa en skole i Oslo som tilbyr dette.. Husker ikke om vi var sikret plass paa en av de tre skolene vi sokte paa innenfor s.spesialisering eller om vi var sikret plass paa det utdanningsprogrammet paa en eller annen skole som hadde plass - altsaa mest sannsynlig paa en av "oppsamlingsskolene" i Oslo, da gjerne Bredtvet eller Sogn (husker plutselig ikke om Sogn har s.spesialisering eller om de kun har yrkesfaglige linjer..).. Mulig det er forskjellig fra sted til sted i og med at kanskje ikke alle fylker/kommuner har kapasiteten til aa kunne gi en slik garanti.. Er paa ferie naa, saa faar ikke sjekket det for jeg kommer hjem, men skal se om jeg finner det da!:-)

Lenke til kommentar
Osloj92 var det sånn at dere kom uansett inn på almenn hvis dere satt det øverst? var det ikke sånn at dere måtte søke 9 skoler, og var sikret plass på en av de 9, uansett fag?

 

Ps

Vi maatte ogsaa soke 9 skoler; 3 forskjellige utdanningsprogram og tre skoler innenfor de tre utdanningsprogrammene;)

Lenke til kommentar

Når man har mottat melding om at inntaket er klart: Hvor lang frist er det man har på seg for å svare elektronisk (altså på vigo.no-siden på internett) fra da man får inntaktsmeldingen på mobilen? Er det vanskelig å svare og godta plassen? Må man tryke "Ferdig"-knappen til slutt, og er det lett å få det printa ut?

Lenke til kommentar
Osloj92 var det sånn at dere kom uansett inn på almenn hvis dere satt det øverst? var det ikke sånn at dere måtte søke 9 skoler, og var sikret plass på en av de 9, uansett fag?

Det er sant det, du blir ikke garantert at du kommer inn på den linja du har satt opp først, men har en rett for å komme inn på en av de 3 linjene og ikke en av de 9 skolene (?). Her i Oslo så havner i allefall de med litt mager snitt på en skole som heter Bredtvet, ifjor var det bare 8 søkere, så "alle kommer inn".

 

Off-topic:

IB er stas det, søstra mi ble ferdig med siste året også. Gikk på Katta, neste stopp er vel INDØK på NTNU eller medisin tror jeg.

 

Wow! Imponerende - Katta er ikke for alle!:)

IB er stas vettu, satser paa aa komme inn paa det til neste aar;)

Har basert studieplanene mine paa det ( international politics paa Middlesex eller City University i London) saa krysser fingrene for det!! Kan jo soke med vanlig norsk vitnemaal, men IB vet de hva er, og det er dypt respektert saa er jo et stort pluss - i tillegg til det at all undervisning paa IB er paa engelsk da, noe som er perfekt for meg :D

Lenke til kommentar

Helvete, søkte Strinda vgs på første. Ombestemte meg senere så driter i om at jeg ikke kom inn der, men så søkte jeg på Øien og Schønning, kom inn på schønning for faen. Skjønner det ikke, en som hadde lavere snitt enn meg kom inn på øien. Mulig det går ann å gjøre om på det..

Lenke til kommentar
Når man har mottat melding om at inntaket er klart: Hvor lang frist er det man har på seg for å svare elektronisk (altså på vigo.no-siden på internett) fra da man får inntaktsmeldingen på mobilen? Er det vanskelig å svare og godta plassen? Må man tryke "Ferdig"-knappen til slutt, og er det lett å få det printa ut?

 

Fristen we 20.juli..;) veldig lett aa svare - er en knapp man kan trykke paa der det staar noe om svar, saa kommer du inn paa en ny side hvor du kan hake av for enten ja eller nei, for du maa hake av for at du har lest info, for du trykker paa "registrer svar" eller noe saant.. Da kommer du tilbake til startsiden og hvis du gaar langt ned paa siden staar det at du har takket ja til plass.. Husk aa printe ut en kopi av siden saa du har bevis i tilfelle noe skulle skje!;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Jeg kom ikke på 1.valget mitt. Nummer 20 i elvebakken. Hvor stor sjanse har jeg?

 

hvilken linje? hva har du snitt?

 

Allmenn\studie. 40 i poeng\ akkurat 4 i snitt. En venn av meg kom seg inn med 4,1 i snitt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...