Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kom du inn på skolen du søkte på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kom inn på 4 valget(medier og komunikasjon) :( men står som nummer 12 på første valget (Almenn). krysser alle fingre og tær nå :) er det stor sjanse for å komme inn hvis det bare er 12 foran meg?

 

nei tror ikke det. .

dette betyr at 12 må takke nei til plassen eller ikkemøte opp første skole dag. .

Jeg var nr 5 eller noe jeg og krøp meg meg ned til 3 men kom ikke lenger, ikke vær for sikker. .

Lenke til kommentar
Hvordan søker man for stipend?

 

Etter at du har takket ja til skoleplassen vil det komme opp en liten pop-up hvor det står noe informasjon ang. Lånekassen. Vi som går eller begynner i 2. eller 3. får stipend uansett :). (Om det er bokstipend fra forrige år, vet ikke jeg, men vi får i det minste).

 

*Lokal hurra*

Lenke til kommentar
kom inn på 4 valget(medier og komunikasjon) :( men står som nummer 12 på første valget (Almenn). krysser alle fingre og tær nå:) er det stor sjanse for å komme inn hvis det bare er 12 foran meg?

 

Søkte du Almenn som utdanningsprogram nummer 1? Vi fikk beskjed om at det var sånn at hvis man satte studiespesialiserende (almenn) som første utdanningsprogram, og søkt på tre skoler innenfor dette utdanningsprogrammet, kom man uansett inn på s.spesialisering enten den 1., 2. eller 3 skolen. Untaksvis en annen skole som tilbyr den samme utdanningsprogrammet.

 

Jeg søkte studiespesialiserende (almenn) som første utdanningsprogram, skoler; Berg, Ullern, Persbråten. Kom inn på Berg, men om jeg ikke hadde kommet inn der ville jeg kommet inn på en av de andre, evt. på en annen skole i mitt "nærområde" (Oslo) som tilbyr s. spesialiserende.

Lenke til kommentar
kom inn på 4 valget(medier og komunikasjon) :( men står som nummer 12 på første valget (Almenn). krysser alle fingre og tær nå:) er det stor sjanse for å komme inn hvis det bare er 12 foran meg?

 

Søkte du Almenn som utdanningsprogram nummer 1? Vi fikk beskjed om at det var sånn at hvis man satte studiespesialiserende (almenn) som første utdanningsprogram, og søkt på tre skoler innenfor dette utdanningsprogrammet, kom man uansett inn på s.spesialisering enten den 1., 2. eller 3 skolen. Untaksvis en annen skole som tilbyr den samme utdanningsprogrammet.

 

Jeg søkte studiespesialiserende (almenn) som første utdanningsprogram, skoler; Berg, Ullern, Persbråten. Kom inn på Berg, men om jeg ikke hadde kommet inn der ville jeg kommet inn på en av de andre, evt. på en annen skole i mitt "nærområde" (Oslo) som tilbyr s. spesialiserende.

 

Så du kom inn på Berg, går selv på Grefsen med endt 1. år (kom inn med 5.1 i snitt og fikk 5.2 til vår). Er vel ikke den mest sosiale typen, men har hørt at Berg er Grefsens rivaler? :D

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
kom inn på 4 valget(medier og komunikasjon) :( men står som nummer 12 på første valget (Almenn). krysser alle fingre og tær nå:) er det stor sjanse for å komme inn hvis det bare er 12 foran meg?

 

Søkte du Almenn som utdanningsprogram nummer 1? Vi fikk beskjed om at det var sånn at hvis man satte studiespesialiserende (almenn) som første utdanningsprogram, og søkt på tre skoler innenfor dette utdanningsprogrammet, kom man uansett inn på s.spesialisering enten den 1., 2. eller 3 skolen. Untaksvis en annen skole som tilbyr den samme utdanningsprogrammet.

 

Jeg søkte studiespesialiserende (almenn) som første utdanningsprogram, skoler; Berg, Ullern, Persbråten. Kom inn på Berg, men om jeg ikke hadde kommet inn der ville jeg kommet inn på en av de andre, evt. på en annen skole i mitt "nærområde" (Oslo) som tilbyr s. spesialiserende.

 

Så du kom inn på Berg, går selv på Grefsen med endt 1. år (kom inn med 5.1 i snitt og fikk 5.2 til vår). Er vel ikke den mest sosiale typen, men har hørt at Berg er Grefsens rivaler? :D

 

For det første; gratulerer med bra snitt! :) For det andre; yep, that's right;) Søsteren min var ferdig på Berg i mai (IB) og hun sa at noe av det viktigste for de fleste elevene var å få bedre anmeldelse for revyen sin enn det Grefsen fikk LOL :p Personlig er jeg "open-minded", og har ingenting imot Grefsen elever... Mulig ting forandrer seg til høsten men :p

Lenke til kommentar

1. valg: Data og Elektronikk i Førde

2. valg: Data og Elektronikk i Sogndal

3. IKT på Sandane

 

Eg kom inn på førstevalget. Hadde 4.6 i snitt og hadde det beste snittet i vg1 elektroklassen. Har prata med ein venn som hadde 3.4 i snitt og kom inn på Data og Elektronikk i Førde og, medan en anna venn hadde 3.3 og kom første plass på venteliste.

 

Har ikkje så mykje å sei kva linje eg går i år, for eg har planlagt å gå påbygging til studiekompetanse tredje året. Tviler på at eg utdanner meg for noko innan elektro.

Lenke til kommentar
Hvordan søker man for stipend?

 

Etter at du har takket ja til skoleplassen vil det komme opp en liten pop-up hvor det står noe informasjon ang. Lånekassen. Vi som går eller begynner i 2. eller 3. får stipend uansett :). (Om det er bokstipend fra forrige år, vet ikke jeg, men vi får i det minste).

 

*Lokal hurra*

denne pop-upen er borte for øyeblikket.

når man går inn på lånekassen.no står det at man må logge seg inn på vigo.no og søke stipend derfra, men den grønne pop-upen jeg så tidligere er ikke der lenger.

 

wut.

 

edit: nvm, it's back up

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar
Osloj92 var det sånn at dere kom uansett inn på almenn hvis dere satt det øverst? var det ikke sånn at dere måtte søke 9 skoler, og var sikret plass på en av de 9, uansett fag?

Det er sant det, du blir ikke garantert at du kommer inn på den linja du har satt opp først, men har en rett for å komme inn på en av de 3 linjene og ikke en av de 9 skolene (?). Her i Oslo så havner i allefall de med litt mager snitt på en skole som heter Bredtvet, ifjor var det bare 8 søkere, så "alle kommer inn".

 

Off-topic:

IB er stas det, søstra mi ble ferdig med siste året også. Gikk på Katta, neste stopp er vel INDØK på NTNU eller medisin tror jeg.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...