Gå til innhold

Hacking av det digitale bakkenettet for TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til å kode så kommer de så vidt jeg vet til å bruke Conax sitt CAS-5 system. Det er det samme systemet som brukes av Canal Digital på satelitt og kabel.

 

Per dags dato er det ingen kjente hack for dette systemet.

 

"Deling" av kort er mulig, men dette kan gjøres vanskelig med å øke frekvensen koder byttes med, eventuelt også parre kort med dekoder.

Lenke til kommentar

Vært borti Conax ja, men om jeg ikke husker feil så er autentiseringen på brukersiden og pga dette så var det enkelte dekodere man kunne overstyre denne autentiseringen. men krevde fysisk inngrep.

Dette gjaldt i allefall de hønngamle avidi dekoderene (philips). men husker ikke stort mer rundt dette. Men ingenting er umulig, det umulige tar bare lengre tid :)

Lenke til kommentar
Til å kode så kommer de så vidt jeg vet til å bruke Conax sitt CAS-5 system. Det er det samme systemet som brukes av Canal Digital på satelitt og kabel.

 

Per dags dato er det ingen kjente hack for dette systemet.

 

"Deling" av kort er mulig, men dette kan gjøres vanskelig med å øke frekvensen koder byttes med, eventuelt også parre kort med dekoder.

9042256[/snapback]

Neivel, så kompisen min som kjører dette pirat via pc'n har en hemmelig side som ingen andre vet om ?

Lenke til kommentar
Neivel, så kompisen min som kjører dette pirat via pc'n har en hemmelig side som ingen andre vet om ?

9042913[/snapback]

Han bruker kort-deling tenkter jeg.

 

Dette fungerer på parabol, da de ikke har obligatorisk parring med kort enda. Hvis dette blir obligatorisk på bakkenettet så vil ikke kortdeling fungere.

 

Er vist det er Conax CAS-7 som de kommer til å bruke (Telenor som eier 1/3 av nettet eier Conax)

http://www.conax.no/en/products/cascore/

 

Her kan du lese mer om parring av kort:

http://www.conax.no/en/products/cas_extended/pairing/

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor noen vil gjøre seg til kriminelle for noen hundrelapper i måneden. :-\

9042683[/snapback]

Tja, noen føler seg vel backstabbed fordi gutteklubben grei har kuppet nettet og skal bruke den til å pushe søppelet sitt på det norske folk? Bakgrunnen for utbyggingen av bakkenettet er visst ikke koselig lesning...

Lenke til kommentar
Tja, noen føler seg vel backstabbed fordi gutteklubben grei har kuppet nettet og skal bruke den til å pushe søppelet sitt på det norske folk?

 

Vil du virkelig ha søpla, mener du? :tease:

 

Hva med å bare drite i TV og heller laste ned fra nettet eller kjøpe det du vil se? Og må du absolutt ha TV, så har de fleste muligheten til å ta inn TV via satellitt.

 

Skjønner ikke at folk bryr seg, lar seg låse til fastlagte program og dårlige programvalg, og ikke benytte seg av muligheten til å se akkurat hva man vil, akkurat når man vil se det, uten å måtte irritere seg over reklamepauser og møkk.

Lenke til kommentar
Tja, noen føler seg vel backstabbed fordi gutteklubben grei har kuppet nettet og skal bruke den til å pushe søppelet sitt på det norske folk?

 

Vil du virkelig ha søpla, mener du? :tease:

 

Hva med å bare drite i TV og heller laste ned fra nettet eller kjøpe det du vil se? Og må du absolutt ha TV, så har de fleste muligheten til å ta inn TV via satellitt.

 

Skjønner ikke at folk bryr seg, lar seg låse til fastlagte program og dårlige programvalg, og ikke benytte seg av muligheten til å se akkurat hva man vil, akkurat når man vil se det, uten å måtte irritere seg over reklamepauser og møkk.

9046169[/snapback]

 

Prøv å si det til min X... Home and away og faens oldermor... Ble jo gal av mindre :p

Lenke til kommentar

Så med andre ord, om dere ikke er fornøyd med produktet så begår dere heller en kriminell handling?

 

Jeg synes også at det burde være et løsplukksystem hvor man selv kunne velge hvilke kanaler man hadde lyst på, men sånn er det altså ikke. Riks-TV leverer i mine øyne en ganske kurrant pakke som bør tilfredsstille de aller fleste (meg inkludert, selv om jeg kunne tenkt meg kanaler som Spike TV og CNN).

Lenke til kommentar

Med mafia vil han vel sikkert frem til at de har gode muligheter å velge HVEM som skal ha pakken og derfor stenge de som IKKE vil ha det. Men dette vil jo ikke skje fordi alle som har tv i de norske hjem MÅ ha det.

 

Det er jo helt på tryne. Pålagt pakke.

Tenk på de som bare vil ha en tv for å se filmer og ha mediasenter. så blir de faen pålagt å betale for en kanalpakke de kanskje ikke bruker engang.

 

Med digitalt bakkenett så har de muligheten til å filtrere ut kunder... men skal de gjøre det NEI... skal folk som ikke bruker kanalene melkes... JA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...