Gå til innhold

Hacking av det digitale bakkenettet for TV


Anbefalte innlegg

Så med andre ord, om dere ikke er fornøyd med produktet så begår dere heller en kriminell handling?

Hva med alle som driver nedlasting av piratkopier? Det er etter min mening mer alvorlig enn å tukle med dekodere, fordi sistnevnte foregår kun innenfor husets vegger. Dvs. du mottar signaler inn i leiligheten som du gjør litt triksing med. Piratkopiering via internett er mer alvorlig fordi det normalt også betyr at man opptrer som distributør av opphavsrettsbeskyttet materiale (f.eks. bittorrent) i tillegg til at man selv erverver materialet gratis.

 

For all del, det var ikke meningen å forsvare én kriminell handling med en annen. Jeg nevner det bare fordi disse to "mekanismene" er relatert til hverandre - kabel-/parabolsnylting kan til en viss grad brukes som erstatning for piratkopiering over internett, og omvendt ;)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deter forskjell på å opptre moralsk og å opptre lovlydig.

Er det noen som noen gang har kjørt over fartsgrensa her?

 

Greit nok at hw.no har sin sensurpolitikk, det betyr ikke at folk trenger å gjøre seg til et hylekor hver gang noen prater åpent om noe de fleste gjør (eller ville ha gjordt) uten å se store moralske dilemmaer i det.

 

Det som *er* skandaløst (i stor skala), er at (1) bakkenettet skal krypteres, (2) at bedriftsøkonomiske hensyn spiller inn på kanalutvalget. Om noen klarer å hacke driten skal jeg applaudere. Om noen synes det gjør meg umoralsk bryr meg midt på ryggen (eller helst litt leger nede).

Endret av arehb
Lenke til kommentar
Deter forskjell på å opptre moralsk og å opptre lovlydig.

Er det noen som noen gang har kjørt over fartsgrensa her?

 

Greit nok at hw.no har sin sensurpolitikk, det betyr ikke at folk trenger å gjøre seg til et hylekor hver gang noen prater åpent om noe de fleste gjør (eller ville ha gjordt) uten å se store moralske dilemmaer i det.

 

Det som *er* skandaløst (i stor skala), er at (1) bakkenettet skal krypteres, (2) at bedriftsøkonomiske hensyn spiller inn på kanalutvalget. Om noen klarer å hacke driten skal jeg applaudere. Om noen synes det gjør meg umoralsk bryr meg midt på ryggen (eller helst litt leger nede).

 

*Klapp Klapp* :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...